Bilverkstad

Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
23 mars 2015 · 329 Inlägg

Hallå hallå,

Är det någon här på Garaget som jobbar på verkstad som håller på med att byta fjädrar och gör hjulinställning? Fick en offert av Mekonomen på nästan 9000:- vilket jag absolut inte tänker betala. Snälla jag behöver hjälp och vill sänka bilen i samband med att jag skiftar till sommardäcken inom kort. Jag har själv inte verktygen eller kunskapen till att utföra demontering och montering av fjädrar själv.

Tack på förhand!

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 mars 2015 · 14 056 Inlägg

Erdem-1612 skrev:
Hallå hallå,

Är det någon här på Garaget som jobbar på verkstad som håller på med att byta fjädrar och gör hjulinställning? Fick en offert av Mekonomen på nästan 9000:- vilket jag absolut inte tänker betala. Snälla jag behöver hjälp och vill sänka bilen i samband med att jag skiftar till sommardäcken inom kort. Jag har själv inte verktygen eller kunskapen till att utföra demontering och montering av fjädrar själv.

Tack på förhand!

Offerter behöver du inte betala, det är priset dom vill ha för att göra jobbet. Det kanske du visste men man vet aldrig så därför skriver jag dessa rader.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
23 mars 2015 · 329 Inlägg

Vettemannen skrev:

Erdem-1612 skrev:
Hallå hallå,

Är det någon här på Garaget som jobbar på verkstad som håller på med att byta fjädrar och gör hjulinställning? Fick en offert av Mekonomen på nästan 9000:- vilket jag absolut inte tänker betala. Snälla jag behöver hjälp och vill sänka bilen i samband med att jag skiftar till sommardäcken inom kort. Jag har själv inte verktygen eller kunskapen till att utföra demontering och montering av fjädrar själv.

Tack på förhand!

Offerter behöver du inte betala, det är priset dom vill ha för att göra jobbet. Det kanske du visste men man vet aldrig så därför skriver jag dessa rader.

/Benny

Nej faktiskt inte. Men vad menar du med att inte betala offerter? Det är väl den summan det kostar eller hur är det? Ringde en annan och de ville ha 5600:- för all jobb men det är fan fortfarande dyrt. Läste vid flera tillfällen att det kostar mellan 2500-3000:-.

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 mars 2015 · 14 056 Inlägg

Erdem-1612 skrev:

Vettemannen skrev:

Erdem-1612 skrev:
Hallå hallå,

Är det någon här på Garaget som jobbar på verkstad som håller på med att byta fjädrar och gör hjulinställning? Fick en offert av Mekonomen på nästan 9000:- vilket jag absolut inte tänker betala. Snälla jag behöver hjälp och vill sänka bilen i samband med att jag skiftar till sommardäcken inom kort. Jag har själv inte verktygen eller kunskapen till att utföra demontering och montering av fjädrar själv.

Tack på förhand!

Offerter behöver du inte betala, det är priset dom vill ha för att göra jobbet. Det kanske du visste men man vet aldrig så därför skriver jag dessa rader.

/Benny

Nej faktiskt inte. Men vad menar du med att inte betala offerter? Det är väl den summan det kostar eller hur är det? Ringde en annan och de ville ha 5600:- för all jobb men det är fan fortfarande dyrt. Läste vid flera tillfällen att det kostar mellan 2500-3000:-.

Jag missuppfattade kanske dig men din text tyckte jag skrevs på ett sätt som missledde mig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
23 mars 2015 · 329 Inlägg

Vettemannen skrev:

Erdem-1612 skrev:

Vettemannen skrev:

Offerter behöver du inte betala, det är priset dom vill ha för att göra jobbet. Det kanske du visste men man vet aldrig så därför skriver jag dessa rader.

/Benny

Nej faktiskt inte. Men vad menar du med att inte betala offerter? Det är väl den summan det kostar eller hur är det? Ringde en annan och de ville ha 5600:- för all jobb men det är fan fortfarande dyrt. Läste vid flera tillfällen att det kostar mellan 2500-3000:-.

Jag missuppfattade kanske dig men din text tyckte jag skrevs på ett sätt som missledde mig.

/Benny

Hahaha nu förstår jag vad du menar. Har typ skrivit som om jag måste betala offerten oavsett om jag får jobbet utfört eller inte=)
Men fan jag måste få det löst på något sätt ju=(

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Putteliten
23 mars 2015 · 9 078 Inlägg

En hjulinställning är ju inte jättebilligt om man säger så, sen tar det ju ett tag att göra allting med. Ja antar att om någon ber dig att göra någonting med det du jobbar med, så jobbar du väl inte gratis? En verkstad behöver ju ha in pengar för personalkostnad, hyra slitage på verktyg mm.

5600:- låter ganska billigt med tanke på att en 4 hjulsinställning ligger på nästan 2000:-

FLindgren
23 mars 2015 · 5 089 Inlägg

Någon på nätet verkar ju ha skrivit att det ska kosta 2500-3000:- wink

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
23 mars 2015 · 329 Inlägg

Putteliten skrev:
En hjulinställning är ju inte jättebilligt om man säger så, sen tar det ju ett tag att göra allting med. Ja antar att om någon ber dig att göra någonting med det du jobbar med, så jobbar du väl inte gratis? En verkstad behöver ju ha in pengar för personalkostnad, hyra slitage på verktyg mm.

5600:- låter ganska billigt med tanke på att en 4 hjulsinställning ligger på nästan 2000:-

Nej en fyrhjulinställning ligger på 900:- hos de

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
23 mars 2015 · 329 Inlägg

FLindgren skrev:
Någon på nätet verkar ju ha skrivit att det ska kosta 2500-3000:- wink

Ja precis måste hitta den människan=D

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Muttley
23 mars 2015 ·

Menar du 2500-3000 kr inkl material? Inkl hjulinställning.

Kostar fjädrarna några hundringar då?
Tar ju ändå ett tag att byta ut alla 4 och göra en inställning.  De måste vara svartjobb. De får du inte fråga om här wink

Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
23 mars 2015 · 329 Inlägg

tkd_rille skrev:
Menar du 2500-3000 kr inkl material? Inkl hjulinställning.

Kostar fjädrarna några hundringar då?
Tar ju ändå ett tag att byta ut alla 4 och göra en inställning.  De måste vara svartjobb. De får du inte fråga om här wink

Haha nej nej fjädrar har jag ju så klart. Är nog säkert utan hjulinställning och det kostar bara 900:- så säg max 4000 och inte ett öre mer.

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
cyberk2
23 mars 2015 · 214 Inlägg

Köp en haynesbok och låna verktyg av en kompis. Det är ett jätteroligt jobb att göra själv.. hmm

Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
23 mars 2015 · 329 Inlägg

cyberk2 skrev:
Köp en haynesbok och låna verktyg av en kompis. Det är ett jätteroligt jobb att göra själv.. hmm

Tänk om jag hade kompisar som har verktyg för att utföra bytet så finns det ju väldigt mycket information på nätet men har varken en kompis med rätt utrustning eller ens kunskap...

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Banj0
23 mars 2015 · 75 Inlägg

Jag gör det för 8.000 :- ; )

Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
24 mars 2015 · 329 Inlägg

Banj0 skrev:
Jag gör det för 8.000 :- ; )

Hahaha då kan jag lika gärna gå till bilservice gruppen och få jobbet utfört för 5000:- :-D

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
24 mars 2015 · 329 Inlägg

Någon som har en hobbygarage eller liknande som kan tänka sig att tjäna lite extra pengar? Dock så måste även hjulinställning göras också. Dra ett PM om någon är intresserad för vill få det fixad omg

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang