Under 2014 ägde jag en ng9-3 2,0t. I början av ägandet så var bilintresset inte vidare stort. Jag ville bara ha en pigg bil som var kul att köra. Men med tiden vande man sig vid kraften som denna bil hade (175hk). Suget efter att trimma växte. Avgassystem satt redan på bilen så jag investerade i ett par större spridare och bytte mjukvara. Bilen landade på ca 240hk. Det var här mitt bilintresse rent ut sagt exploderade. Det var så kul att köra bilen igen. Men även efter 240hk vänjer man sig också och kravet blir större. Varpå detta projekt inleddes.
Jag har också ett personligt problem med att alltid ta allt ett steg för långt. Detta är bara början i en utveckling av mitt liv som skett sedan början av 2013 när jag hade flyttat till hus och helt plötsligt hade så lite pengar att jag var tvungen att köra runt i en Ford Focus som jag dessutom inte ens hade råd att lämna till verkstad. Det var här jag fick lära mig att skruva själv.
Men för att traska vidare till vad som händer i nutid så såldes Focusen, en saab ng9-3 inhandlades efter mycket tjat från min flickvän att jag skulle ge saab en chans, vilket var tursamt för mig. Min 9-3 sålde jag sedan i Februari 2015 och köpte en og9-5 istället för större planer. Bilden på min 9-5 visar hur den såg ut dagen efter köp. Mycket har gjorts på den efter det men inte allt finns på bild. Jag ska försöka summera det så gott jag kan ändå för att ta oss till nutid.
Här är en bild på bilen när jag skulle handla poleringsutrustning. Lacken var taskig när den köptes. Dock rostfri vilket är ovanligt på gamla 9-5or.
Senast redigerat av TheBlackPearl (26 oktober 2015)