Köpa S60 2.5T 2004 - vad att tänka på?

Makemehappy
2 augusti 2016 · 256 Inlägg

Tjena!

Ska eventuellt köpa en!

Vad skulle ni rekommendera mig att observera? Vanliga fel? Dyra fel som jag bör kolla? Han säger att krängningshämmare låter och en servo slang läcker.. låter detta dyrt?

Alla tips uppskattas!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 augusti 2016 · 17 486 Inlägg

Makemehappy skrev:
Tjena!

Ska eventuellt köpa en!

Vad skulle ni rekommendera mig att observera? Vanliga fel? Dyra fel som jag bör kolla? Han säger att krängningshämmare låter och en servo slang läcker.. låter detta dyrt?

Alla tips uppskattas!

Dyrt å dyrt. Men jag hade blivit misstänksam. En slang? Jaha... En någorlunda motorstark bil bil där framvagnen är tveksam låter som den levt ett hårt liv. Kolla med tidigare ägare och framför allt: Hur länge har den nuvarande haft den!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
mr_green
2 augusti 2016 · 847 Inlägg

Det man verkligen ska tänka på är om man är ute efter mera effekt. Jag köpte mig en S60 2.4t för att dom var lite billigare än T5. Inte ens med trimning kan dom mäta sig med en T5 tycker jag. Så är du ute efter effekt så lägg på mera pengar o köp en T5 direkt.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Christian S
3 augusti 2016 · 4 816 Inlägg

Makemehappy skrev:
Tjena!

Ska eventuellt köpa en!

Vad skulle ni rekommendera mig att observera? Vanliga fel? Dyra fel som jag bör kolla? Han säger att krängningshämmare låter och en servo slang läcker.. låter detta dyrt?

Alla tips uppskattas!

att någon av krängningshämmarna låter tror jag inte därimot är det vanligt att kräningshämmarstagen låter (fram för allt fram men även bak kan låta), blir glapp i dom när dom är slitna och då låter det när man kör över ojämnheter.
sen är det vanligt att bussningen i övre motorfästet är sprucket.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Tobzter
3 augusti 2016 · 3 145 Inlägg

Vanligt att en slang från behållaren till servot läcker  det är den under behållaren som brukar läcka.  så är den enkel att byta och du ser om de är den..som sagt bussning övre motorfäste.även fästet under bilen som håller vxl och motor ihop kan glappa.kolla satt mätarhuset funkar som det ska.och att bilen går rent och fint på tomgången.

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang