Funderar och köpa en bil behöver förslag!

Kh1111
9 april · 1 Inlägg

Hej allihopa!
Jag funderar och köpa en begagnad bil runt 100000-130000kr som max helst är jag sugen på en BMW men har ni andra förslag så är jag jätte tacksam. Vilka BMW model är bäst? Jag har kollat på en 318d m sport diesel 2015 i årsmodell men den har rullat 23k men är osäker om det är värt.
Annars Vill ha en bil som inte har rullat mer än 20k, över 2013 som årsmodell och helst automat.
En bil som är kraftigt och lagom bränsle förbrukning.
Hör av er och är jätte tacksam för alla förslag ni har.

MVH khaled

zemet
9 april · 4 041 Inlägg

Du betalar väldigt mycket för BMW märket.

Som referens köpte en kollega en V60 Ocean race från 2012 med 22K mil på mätaren diesel för 70K förra veckan på firma.

Ny tyckte jag även den affären lät dyr och jag rekomenderar inte v60.
Men är det verkligen värt nästan dubbla priset för en BMW.

Skall du ha automat så spelar det ju ingen roll att bilen är bakhjulsdriven heller.

Men man köper ju bil med hjärtat så alla logiska parametrar får man väll ha som lite mer riktmedel.

Senast redigerat av zemet (9 april )

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
master_lars
9 april · 1 160 Inlägg

V60 är prisvärd i alla fall gamla modellen, v40 är nog det mest stabila i billig Volvo-väg, och en bil med knappt några fel.
Annars är det asiatiskt du skall köra. Toyota Auris, Kia Ceed eller kanske en i40, skottsäkert och dötrist.

Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Muskelbil
9 april · 323 Inlägg

master_lars skrev:
V60 är prisvärd i alla fall gamla modellen, v40 är nog det mest stabila i billig Volvo-väg, och en bil med knappt några fel.
Annars är det asiatiskt du skall köra. Toyota Auris, Kia Ceed eller kanske en i40, skottsäkert och dötrist.

En v60 eller v40 är inte direkt spännande bilar det heller

Jesper328
9 april · 2 375 Inlägg

Mercedes C-klass diesel 2012-2014.
C220-250 har lagom med effekt och går billigt.
Motoralternativet över detta ger en V6 diesel vilken måste vara den mest förfinade dieselmotorn jag någonsin har kört.. hållbara är det också.

Up the RA
torsen
9 april · 7 240 Inlägg

Kh1111 skrev:
Hej allihopa!
Jag funderar och köpa en begagnad bil runt 100000-130000kr som max helst är jag sugen på en BMW men har ni andra förslag så är jag jätte tacksam. Vilka BMW model är bäst? Jag har kollat på en 318d m sport diesel 2015 i årsmodell men den har rullat 23k men är osäker om det är värt.
Annars Vill ha en bil som inte har rullat mer än 20k, över 2013 som årsmodell och helst automat.
En bil som är kraftigt och lagom bränsle förbrukning.
Hör av er och är jätte tacksam för alla förslag ni har.

MVH khaled

Budgeten är klargjord.
Med dagens bilpriser är det inte mycket pengar.
Vad ska bilen användas till?(penlarbil/familjebil/husvagnsdragare?)
Hur stor är familjen?(finns flera småbarn i bilstolsåldern?)
Ska du få plats med hundbur?(för större hund?)
Vilka krav har du på körvänlighet?(sportig = rolig att köra?)
Vilka krav på driftsäkerhet?
Vilka önskemål om driftbudget?

Du skriver BMW - sedan, kombi eller suv?

I ditt ställe skulle jag avstå europeiska bilar i allmänhet och BMW i synnerhet(har ägt 4 BMW).

Rekommenderar i stället Lexus, Honda, Toyota och Mazda.

Har du tillgång till att läsa biltester/provkörningar i Vi Bilägare och Teknikens Värld m f så ser du att Honda är den ojämförligt bästa bilen i olika storleksklasser - men inte den billigaste - på kort sikt.

Ska man köpa en BMW ska man köpa den ny - absolut inte en begagnad BMW - du förstår nog varför.

panda666
9 april · 4 250 Inlägg

Kh1111 skrev:
Hej allihopa!
Jag funderar och köpa en begagnad bil runt 100000-130000kr som max helst är jag sugen på en BMW men har ni andra förslag så är jag jätte tacksam. Vilka BMW model är bäst? Jag har kollat på en 318d m sport diesel 2015 i årsmodell men den har rullat 23k men är osäker om det är värt.
Annars Vill ha en bil som inte har rullat mer än 20k, över 2013 som årsmodell och helst automat.
En bil som är kraftigt och lagom bränsle förbrukning.
Hör av er och är jätte tacksam för alla förslag ni har.

MVH khaled

318d är ganska slö och tråkig, du borde kunna hitta en 320d för samma peng. 320d från 2015 tror jag ska ha 190hk det räcker gott o väl för en brukis. Mercedes c klass som nån tidigare har nämnt tex 220cdi, en mycket bra motor som bör hålla bra om den servas. audi a4/a6?  dieslarna strular sällan vad jag vet och roligt om du kan hitta en med quattro.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang