Less som FAN! Påkörd! :(

AntonK
16 augusti 2007 · 208 Inlägg

Typ less utahelvete..

Kommer och kör efter 2filig huvudled. Trafikljuset slår om till grönt så jag lägger mig i det vänstra körfältet för att slippa sakta ner för 3 bilar stod i det högra redan. *70väg* Ser att det svänger ut en bil i det högra körfältet *kommer från höger, han har väjningsplikt* Så långt är allt bra. Men tror ni int att en annan bilsatansjävel brassar på och svänger ut i det vänstra körfältet som inte är ledigt. *Där kommer jag i ca 70knyck* En krock är oundviklig. Så pang. Resultatet ser ni här nedanför.

Ringer ej polisen för lät som på gubben att vi var ganska överens om det hela. Men sen när jag ringer upp karln så vägrar idioten. Han vill int skriva på skadeanmälan och hela allt det där. Men är ganska säker på att det är han som åker på det. Han körde ut på huvudled där han hade väjningsplikt och såg sig int för och så krockade vi. Någon som tycker annat?????





http://www.garaget.org/gallery/archive/19462/134434_3yqc11.jpg
sad






http://www.garaget.org/gallery/archive/19462/134437_k669er.jpg
3 av 4 fälgar är så kantstötta nu så bara skroten som gäller. Bilen också.. Hela framvagn har åt på en rejäl smäll... *Ratten har vridits 180 grader*

Wrum!
volvobenz
16 augusti 2007 · 61 Inlägg

De är ju synd men de ser ju bara ut att vara en buckla på bilen? är de inte lite att ta i att skrota den?

LillNaisarn
16 augusti 2007 ·

Ford_Tradegy skrev:

volvobenz skrev:
De är ju synd men de ser ju bara ut att vara en buckla på bilen? är de inte lite att ta i att skrota den?

3 av 4 fälgar är så kantstötta nu så bara skroten som gäller. Bilen också.. Hela framvagn har åt på en rejäl smäll... *Ratten har vridits 180 grader*

låer inte som en buckla tongue

hatar sånt där.. att folk inte kan lära sig reglerna och se sig för! mad

Se på bilderna, tycks inte hänt speciellt mkt med bilen ,och om det vridits 180* borde framvagnen/däcken se ut lite sämmre än vad det gör...

Lindh
16 augusti 2007 · 1 064 Inlägg

tyvärr så ska man aldrig lita på folk när man krockar.. även om de verkar trovärdiga!
Har trista erfarenher själv när de gäller krockar o att man litat på folk i dessa lägen.. tråkigt att man inte kan lita på människor då... sad
MAN SKA ALLTID RINGA DIT POLIS, det är iallafall min erfarenhet och åsikt...


Lycka till med bilen iallafall! Hoppas han åker dit på det! smile

//Lindh

Senast redigerat av Lindh (16 augusti 2007)

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
Johanna_E46
16 augusti 2007 · 68 Inlägg

Det jag inte förstår är varför du inte tog kontakt me snuten=P  om du ändå vet me dig att det inte va ditt fel ens...

Trist me bilen iaf:S

Senast redigerat av Johanna_E46 (16 augusti 2007)

Sokrates Eliminator
16 augusti 2007 · 1 441 Inlägg

Det är bara att skriva en skadeanmälan, bifoga ett brev till försäkringsbolaget där du förklarar hur det gick till och att den andre inte vill skriva på,, har du bara regnummret så ordnar det sig,, annars anmäl honom för smitning,,,
Det blir en förhandling mellan era försäkringsbolag. Han kommer inte undan på det sättet han gör nu,, det blir bara värre.
Man skall aldrig göra upp i godo,om någon vill göra upp i godo, hälsa denne att det får du göra med ditt försäkringbolag isåfall, för det kan man,,,

//Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Team-Adolfsson Gödseldräng
16 augusti 2007 · 4 529 Inlägg

om det var 3 av 4 fälgar kantstötta beror det ju inte bara på smällen för inte körde han på dig på varenda fälg heller och är ju vara lite längstfram så borde bara vara 1 fälg han gorde lite på
och om de vridits 180 grader så borde det så värre ut han har ju bara kört i lite i kanten på den
pch om det är skrot av de lilla så måste de vara en fruktansvärt känslig bil

100kilo
16 augusti 2007 · 23 Inlägg

Känslig bil? ja du verkar veta vad du snackar om iaf.
kan behövas skrotas för mindre smällar än så

AntonK
16 augusti 2007 · 208 Inlägg

Jodå, nog har jag skickat in skadeanmälan och förklarat situationen, från och med nu så blir det polisen som jag ringer om det skulle hända mer saker... Höger framhjul ligger snett. Syns int så bra på bilden iaf. Höger fram skadades vid själva smällen, vänster fram och bak skadades efter själva krocken, for ut på kantstenarna. Hann typ int göra nått. Ratten är vriden 180grader. Utan att ljuga. Trampade säkert sönder pedalstället för kan knappt frikoppla och får knappt i nå växlar heller. Tror nog den blir inlöst. Inköpt för 14000, delar för minst 10000. Gissar att om dom löser in den så köper försäkringsbolaget den för ca 10000kr. Och det känns ganska bittert.     


Försäkringsbolagen går efter årsmodell... Den är 20 år gammal bilen, Är ganska säker på att dom löser in den. Jobbar vägg i vägg med VAG och har sett nyare bilar som lösts in för mindre. *Som allt sett ut iaf* Golf må vara en liten bil. Men är endå styktåliga, blev ändå en ganska rejäl smäll.

Senast redigerat av AntonK (16 augusti 2007)

Wrum!
index
16 augusti 2007 · 658 Inlägg

Man ska alltid skriva på plats, är man oense om hur det gick till så är det bara att ringa bosse batong. Trist men sant.
Ett tips är att kolla upp vad liknande bilar ligger i värde, skriva ut/kopiera annonser som underlag mot försäkringsbolaget..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
AntonK
16 augusti 2007 · 208 Inlägg

JoQe skrev:
Man ska alltid skriva på plats, är man oense om hur det gick till så är det bara att ringa bosse batong. Trist men sant.
Ett tips är att kolla upp vad liknande bilar ligger i värde, skriva ut/kopiera annonser som underlag mot försäkringsbolaget..

Som jag skrev tidigare... Jobbar vägg i vägg med VAG. Känner alla på personbilssidan där. Även dom som har hand om bilvärdering vid krockar och sånt där, dom vet ju hur fin bilen var innan krocken. Kanske går att få ett bra pris av dom. big_smile

Wrum!
tecman
16 augusti 2007 · 1 741 Inlägg

är ju omöjligt att bevisa att det var han som körde. ord mot ord brukar det bara vara att ge upp sad been there done that sad

ring alltid polisen vid krock om ni inte skriver pappren på plats och är överens. ta kort med mobilen eller dyl både din & motpartens bil osv.

hoppas du kan bevisa att det verkligen var han som kört på dig...

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
AntonK
16 augusti 2007 · 208 Inlägg

Kruxet är att jag har ju varit med om 2 olyckor tidigare också.... Första krocken så erkände personen på plats. *Han kom över på fel sida av vägen* Andra krocken så fick jag åka in till akuten med rygg och nackskador. *Rödljuskörning av motparten* Så andra krocken kom ju polisen till platsen och dom sa att jag hade fördelen på min sida. Efter som han körde med en bil med körförbud.

Hade det där med att tillkalla polis i bakhuvudet hela tiden, men då var det ju att det lät som på honom att han skulle ta på sig det hela... Bittert men sant.

Wrum!
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
16 augusti 2007 · 1 781 Inlägg

Du skulle ju helt klart ringa polisen och göra en skadeanmälan... annars finns det ju sånadär jävla puckon som först säger en sak och sen en helt annan

Team Insane Racing
AntonK
16 augusti 2007 · 208 Inlägg

Malm3n skrev:
Du skulle ju helt klart ringa polisen och göra en skadeanmälan... annars finns det ju sånadär jävla puckon som först säger en sak och sen en helt annan

Jo, tyvärr. Lätt att vara efterklok........

Wrum!
Virtual_Blå
16 augusti 2007 · 145 Inlägg

är din bil gjord av järn eller?, ser knappt ut att vara något allvarligt...Ser konstigt ut, men men, jag tror dig...

AntonK
16 augusti 2007 · 208 Inlägg

Virtual_Blå skrev:
är din bil gjord av järn eller?, ser knappt ut att vara något allvarligt...Ser konstigt ut, men men, jag tror dig...

plåt grabben, plåt..  Golfar håller men än man tror... big_smile

Wrum!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang