Fick p-böter ,,, Fast appareaten var sönder !

Gringo eofjwlef
5 februari 2008 · 71 Inlägg

Fick p-böter ,,, Fast P-apparaten var sönder !
( Kunde alltså inte Betala , hur gärna jag än ville )
ringde i vänligste ton och snackade med en"dåre" som påstod att det var "mitt" jobb att se
till att den Apparaten Fungerade ?? Nån som hajjar ,,,,, roll
Jä,,,a Apor !

Undrar om vi skulle bilda en förening " Bilister mot P-vakter " lollol

Hare gott och Kolla P automaten nästa gång ,, du ansvarar om den är sönder !

Gringo/ cool

medwurst Övningskör
5 februari 2008 · 6 Inlägg

Verkar ju helt otroligt. Ligger det inte i parkeringsbolagets intresse att apparaterna fungerar så de får in pengar?

Fullgas ---> Motorras
Bobo
5 februari 2008 ·

Om automaten är trasig måste man alltid ringa och felanmäla det, till nummret som står på automaten.

Rallyhalle
5 februari 2008 · 4 299 Inlägg

Vadå vårt jobb att se till at dom funkar mad

Vad va de för jävla köttskalle du snacka me??? P-automater är något kommunen ansvarar för, lr va de P-bolagen? Kommer inte ihåg bara för de.

thell_gti CORRADOÄLSKARE
5 februari 2008 · 205 Inlägg

haha . man blir aldrig förvånad över hur vissa personer tänker. hur fan skulle man kunna se till så att P-apparaterna fungerar. . ring igen och hoppas nån annan svarar:D

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
_Wallis_
5 februari 2008 · 4 506 Inlägg

Ojojoj va sur jag hade vart i ditt fall.
Hade fan gjort mkt för att jävlas med
p-lisorna efter det..

Kan du andas kan du dö.
Gringo eofjwlef
5 februari 2008 · 71 Inlägg

Bobo skrev:
Om automaten är trasig måste man alltid ringa och felanmäla det, till nummret som står på automaten.

Ringde 2 ggr ,,, Felanmälan !
Men dom lyckades laga den när jag inte var närvarande ,, sen vart det böter !
Det låter som en saga eller hur ,,,,
Jo,, Vart riktigt fö...b...d , men det har lagt sig !
Men hur svinig kan man bli !?

Det är inte själva pengarna som är viktigast för mig , utan alla som skall Suga ut oss att ha bilen som en hobby , alltså Regeringens all Bensinhöjningar , skatter o all annan  belastning ! Sen skall vi synas med kamror efter vägarna , sätt kameran i arsle på en Politiker I stället !
Vi skulle göra som i Frankrike spärra alla in och utfarter till Stockholm i 2 dagar ,, och bara garva ! big_smile
Gringo/ cool

Förresten Tack alla för ert stöd det känns ! big_smile

Senast redigerat av Gringo (5 februari 2008)

Chrill27
5 februari 2008 · 553 Inlägg

Surt, man skulle ju inte vara glad, tackar för tipset, då vet jag iaf tills det är min tur att jag ska välja en annan parkering..

peter_1976 JDM
5 februari 2008 · 2 201 Inlägg

om automaten är sönder måste du ringa felanmälan, det är autmatisk kundtjänst. så får man en felkod som man ska skriva på en lapp o lägga i rutan.
fast se till så automaten verkligen är sönder.

i somras så lade jag pengar i automaten, men automaten vile inte ta mina kronor. jag ringer kundtjänst o lägger lapp i rutan, då tycker man att det är fel på automaten.
när jag kommer ut ett par timmar senare så hade jag fått böter.

när jag ringde kontoret så sa dom att parkvakten hade provat med mynt o då funkade den. var ju bara att betala o se glad ut, eller sur

raliman08
5 februari 2008 · 151 Inlägg

De gånger jag har ringt och felanmält en p-automat har dom alltid tagit mitt reg-nr,, konstigt att dom inte gjorde det med dig?

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
TTTTT
5 februari 2008 · 945 Inlägg

det är ju så att om den närmaste automaten e trasig så måste man ju gå till nästa å köpa p-biljett i den....men visst verkar ju nissen i luren helt väck!

blinka blått om du vill rejsa!
saibot83
5 februari 2008 · 26 Inlägg

Händer mig en gång att automaten kunde inte accept min kort å prova på flera men det var samma problem och hade ingen mynt på mig, skrev på lappen att det inte går att betalar med kortet.. ringade inte för att hade inte mobilen på mig den dagen.. men klarar mig ifrån iallafall.. måste nog ha tur...

cossiebool
5 februari 2008 · 176 Inlägg

Får man böter så kan det vara värt att kolla om man kan få någon annans biljett, på plats. Säga att man var och växlade typ. Sen får man betala boten, göra ett överklagande, skicka med biljetten och hävda att den minsan visst var synlig. Då brukar dom i dom flesta fall betala tillbaka. Såg någon statistik att dom som överklagade fick väldigt ofta rätt. Men så är det ju där med ork...men klart finns det pengar att spara så är det värt att överklaga alla böter man får.

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...
Ford sierra 4x4 cosworth "White-Trash" (1992)
Miklen
5 februari 2008 ·

Jag har felanmält många automater som inte fungerat här å var å alltid uppgett mitt reg nummer.. Har aldrig fått böter.. har överklagat 2 "riktiga" böter å sluppit betala dom me wink alltid kul att vara snål..

Däremot så fick ja böter när ja stog me min lastbil å drog av pallar i en lastzon.. d va lite roligt.. Ja sa till lappflisan att ja skulle ringa polisen så dom kunde lösa hans stora problem..då rev han boten å gick därefrån

..måste vart så att han bara hade 1 bil kvar på sitt akkord att lappa å inte orkade gå så långt.. men varför ge sig på en lastbil som stog 2 cm utanför lastzonen för att en jävla idiot (läs civil personbil) hade parkerat å blockerat.. han fick oxå böter men.. gaaah..

Sorry för min offtopic men va tvungen att ta chansen smile

twin_cam Smålänning
5 februari 2008 · 7 877 Inlägg

En släkting råkade ut för en trasig automat, gick till nästa, och när han va tillbaka så satt det en böter i rutan...

Satt ju ingen lapp fick han till svar när han frågade varför, att automaten va trasig så han gick till nästa brydde de sig inte om...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Miklen
6 februari 2008 ·

Bara att ringa å överklaga direkt i det läget..

BBAD Utbildad hobbymekare
6 februari 2008 · 1 125 Inlägg

Jag parkerar alltid på Mc donalds parkeringen, få gå 300 meter längre men de e de fan värt

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Gringo eofjwlef
6 februari 2008 · 71 Inlägg

BBAD skrev:
Jag parkerar alltid på Mc donalds parkeringen, få gå 300 meter längre men de e de fan värt

Ja Fan vet om inte jag gör samma nästa gång !
Gringo/ lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang