Hur j-vla långt får lapplisorna gå? (Nu får det fan va nog)

Opelmadness German cars, quality and beyond
8 september 2008 · 8 197 Inlägg

Ja, det där parkia-clown företaget verkar vara skumma... sad
Hoppas att det löser sig för dig...

Lånar tråden en liten snabbis och undrar samma sak som topic.
Fick en bot på 1000:- i parkeringsgaraget i mitt-i-city i Karlstad. Ställde mig med handikappstillståndet i rutan som vanligt. Kommer ut ca 20 minuter efteråt och såg boten och tänkte; va i h-e?
Sen såg jag att datumet hade gått ut på tillståndet. Med bara några dagar om att göra! Det gäller i två år, men dom kunde väl vänta med att lappa och se om det kommer nån. Så stor är inte parkeringen.
Sen att p-vakten hade mätt tiden jag stått där över EN minut! Har dom inget som helst överseende med handikappat folk??
Blev så förbannad. 1000 spänn för nån som lever på en tunn sjukpension är rejält mycket! mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Hammarslag Inläggskritiker
8 september 2008 · 990 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Ja, det där parkia-clown företaget verkar vara skumma... sad
Hoppas att det löser sig för dig...

Lånar tråden en liten snabbis och undrar samma sak som topic.
Fick en bot på 1000:- i parkeringsgaraget i mitt-i-city i Karlstad. Ställde mig med handikappstillståndet i rutan som vanligt. Kommer ut ca 20 minuter efteråt och såg boten och tänkte; va i h-e?
Sen såg jag att datumet hade gått ut på tillståndet. Med bara några dagar om att göra! Det gäller i två år, men dom kunde väl vänta med att lappa och se om det kommer nån. Så stor är inte parkeringen.
Sen att p-vakten hade mätt tiden jag stått där över EN minut! Har dom inget som helst överseende med handikappat folk??
Blev så förbannad. 1000 spänn för nån som lever på en tunn sjukpension är rejält mycket! mad

Ja såklart dom gärna tänker sig att stå och vänta på obestämd tid bara för att kolla om nån kanske kommer ut och flyttar på bilen.
Förstår att du är sne, hade jag med varit.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
caromania Forummoderator
8 september 2008 · 9 296 Inlägg

Hammarslag skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Ja, det där parkia-clown företaget verkar vara skumma... sad
Hoppas att det löser sig för dig...

Lånar tråden en liten snabbis och undrar samma sak som topic.
Fick en bot på 1000:- i parkeringsgaraget i mitt-i-city i Karlstad. Ställde mig med handikappstillståndet i rutan som vanligt. Kommer ut ca 20 minuter efteråt och såg boten och tänkte; va i h-e?
Sen såg jag att datumet hade gått ut på tillståndet. Med bara några dagar om att göra! Det gäller i två år, men dom kunde väl vänta med att lappa och se om det kommer nån. Så stor är inte parkeringen.
Sen att p-vakten hade mätt tiden jag stått där över EN minut! Har dom inget som helst överseende med handikappat folk??
Blev så förbannad. 1000 spänn för nån som lever på en tunn sjukpension är rejält mycket! mad

Ja såklart dom gärna tänker sig att stå och vänta på obestämd tid bara för att kolla om nån kanske kommer ut och flyttar på bilen.
Förstår att du är sne, hade jag med varit.

I ditt fall så skulle jag överklaga efter att jag skickat in kopia på det nya gällande handikapptillståndet. Mycket möjligt att de har överseende med det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Opelmadness German cars, quality and beyond
8 september 2008 · 8 197 Inlägg

caromania skrev:

Hammarslag skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Ja, det där parkia-clown företaget verkar vara skumma... sad
Hoppas att det löser sig för dig...

Lånar tråden en liten snabbis och undrar samma sak som topic.
Fick en bot på 1000:- i parkeringsgaraget i mitt-i-city i Karlstad. Ställde mig med handikappstillståndet i rutan som vanligt. Kommer ut ca 20 minuter efteråt och såg boten och tänkte; va i h-e?
Sen såg jag att datumet hade gått ut på tillståndet. Med bara några dagar om att göra! Det gäller i två år, men dom kunde väl vänta med att lappa och se om det kommer nån. Så stor är inte parkeringen.
Sen att p-vakten hade mätt tiden jag stått där över EN minut! Har dom inget som helst överseende med handikappat folk??
Blev så förbannad. 1000 spänn för nån som lever på en tunn sjukpension är rejält mycket! mad

Ja såklart dom gärna tänker sig att stå och vänta på obestämd tid bara för att kolla om nån kanske kommer ut och flyttar på bilen.
Förstår att du är sne, hade jag med varit.

I ditt fall så skulle jag överklaga efter att jag skickat in kopia på det nya gällande handikapptillståndet. Mycket möjligt att de har överseende med det.

Ringde faktiskt om det, och dom vek inte en tum. sad
Förklarade att jag aldrig kommer bli frisk och drog hela historian, men icke... Så nu är jag bitter mot p-vakter i Karlstad...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
CrilleD
8 september 2008 · 831 Inlägg

Ja det vore något. Men hur länge tar det innan bärgning kommer? Dom brukar väl sätta upp en rosa lapp om att bilen är begärd bärgad eller?

Hammarslag skrev:
Bästa är att ha avtagbara skyltar, lägga i bilen så kan dom stå o klia sig i huvudet bäst dom vill när dom ska lappa

Nafets86
8 september 2008 · 821 Inlägg

Vet att P-lisorna i Sthlm bötar till och med polisbilar, ambulanser och brandbilar..

Någonstans man ska akta sig att parkera utan att betala dock är Arlanda.
Dom lappar till och med sina egna kollegor.. BARA för att Märsta kommun har satt en budget på XX antal miljoner de ska dra in varje år på just P-botar.

Uppsala är nog annars den värsta staden jag varit med om när det gäller P-lisor.
Dom är där direkt. 5 min över tiden och man kan ge sig fan på att de sitter en bot på rutan.

Senast redigerat av sengstr (8 september 2008)

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Mitsu-Tobbe
8 september 2008 · 77 Inlägg

Fy fan för piss-fi**or

Dunka plåt och leva jävel :D
Nafets86
8 september 2008 · 821 Inlägg

Mitsu-Tobbe skrev:
Fy fan för piss-fi**or

Magnus ugglas låt är riktigt bra om just ovanstående wink
Spela den om du kommer ut och de står där och de blir nog inte så glada smile
Klockrent låt

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Aern
8 september 2008 · 457 Inlägg

I våran by har vi tryckt upp klistermärken vi sätter på bilarna " Rättvik, Sveriges första levande fäbod med P-Skiva" Och nog stämmer det alltid!

Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
8 september 2008 · 301 Inlägg

fick en liknande bot för några år sedan, hade betalt för en hel vecka, en sjujävlans massa pengar.. och det hade snöat på natten, vakten hade inte brytt sig att skrapa rutan riktigt, och fick böter fr att p lapp inte synlig.. ringde in å ville få den riven men ikke ikke.. dom tyckte jag skulle betala den och sedan gå vidare med ärendet.. ungefär då gav jag upp..

och foto hjälper nog föga.. enkelt att lägga dit ett bevis efteråt.. tyvärr

twin_cam Smålänning
8 september 2008 · 7 877 Inlägg

Måla om huven och en dörr och säg att boten inte gäller din bil, för dne är minsann inte blå, den är flerfärgad wink

En polare hade en LB-reggad bil, och fick en bot som det stog presonbil... Den fick han riven, för han hade ju ingen personbil wink

Jäkligt surt asså... MAn blir så förbannad..

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
calibrateddy89 Öpc´s the boss
11 september 2008 · 181 Inlägg

Jag var och körde ner en nyinhanlad 740 till min far som jag ska ha och köra med i vinter.
Väl nere i överum som det lilla samhället som han bor i heter parkerade jag utanför huset som vanligt. Idag ringer min far och säger att jag hade fåt en p-bot. Dessutom hade han fått på både hans firmabilen och jeep!!
På boten stog det att "felparkeringen" var att bilarna stog parkerade "MOT FÄRDRIKNINGEN". Vi har parkerat bilarna där sen far och mor flyttade in 86! Fy fan var arga vi blev! Det är riktigt jävla lågt!  mad sad

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
Smajly
11 september 2008 · 3 059 Inlägg

AreeZ skrev:
Jag är från Uppsala och har fått några konstiga botar av Parkia där big_smile

Men jag orkade inte bråka tyvärr.

Det är just sånt här som gör att parkeringsbolagen lappar så in i h-vete med bilar.. skitsamma om dom står lagligt eller ej.. Det är så stor del som inte orkar, vill, eller tror sig få rätt som gör att dom tjänar massor på felbotar.

De e bara att hacka på dom så fort man får en som är fel..

Fry skrev:
Känns som om många företag sätter lappar på chans också.. - För att så få orkar bråka om hundralapparna..
Stå på dig!

Just det dom gör ja..

Irmscher Vectra skrev:
Ja, det där parkia-clown företaget verkar vara skumma... sad
Hoppas att det löser sig för dig...

Lånar tråden en liten snabbis och undrar samma sak som topic.
Fick en bot på 1000:- i parkeringsgaraget i mitt-i-city i Karlstad. Ställde mig med handikappstillståndet i rutan som vanligt. Kommer ut ca 20 minuter efteråt och såg boten och tänkte; va i h-e?
Sen såg jag att datumet hade gått ut på tillståndet. Med bara några dagar om att göra! Det gäller i två år, men dom kunde väl vänta med att lappa och se om det kommer nån. Så stor är inte parkeringen.
Sen att p-vakten hade mätt tiden jag stått där över EN minut! Har dom inget som helst överseende med handikappat folk??
Blev så förbannad. 1000 spänn för nån som lever på en tunn sjukpension är rejält mycket! mad

Handikapp eller ej så har du haft hur lång tid som helst på dig att förnya ditt tillstånd. Varför skulle dom ha överseende med att ditt tillstånd gått ut för ett par dagar sen?
Det är ju samma sak som att gnälla över att man blivit lappad där parkeringsbiljetten gått ut för 2 minuter sen.. Eller som att säga "-jag har ju bara stått 2 timmar över tiden.. har dom inget överseende med det".. Man vet vilken tid det är på biljetten och har bara sig själv att skylla om man står längre än den tiden..
På samma villkor för handikapp och icke handikapp..
Detta är INGET agg mot handikapp, tycker bara det är så svagt att ha det som ett försvar/argument. I trafiken är vi alla lika.

Sjukbidrag eller inte.. Lågavlönad eller inte.. Arbetslös eller inte.. Det är lika för alla.

Hur länge ska dom vänta på att någon kommer ut till sin felparkerade bil? Dom vet ju inte hur länge du tänker vara borta.. 2 minuter eller 20 minuter.. Felparkerad vilket som..

Senast redigerat av Smajly (11 september 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang