Någon som tränar med kosttillskott?

Fyb
7 september 2008 · 100 Inlägg

Hej!

Jag är en kille på 19 år som nu på allvar ska börja träna. Har sett/läst en del om kosttillskott och undrar om det finns någon här på garaget så tränar med det? Har hittat en massa saker på gymgrossisten.com och min fråga är helt enkelt om någon kan hjälpa mig att hitta något som funkar. Så tränar du med kosttillskott så PM:a mig!

Fyb
7 september 2008 · 100 Inlägg

Ingen som använder kosttillskott?

eriksson87
7 september 2008 · 590 Inlägg

Körde med gainer o kreatin förut, från just gymgrossisten. Tyckte det funkade bra. Lite bättre pump med kreatin med. smile

Sebban89
7 september 2008 · 115 Inlägg

Testat Rage innan du drar till gymmet det är grymt wink Efteråt kör jag gainer Megamass 2000 är riktigt gott och ger bra resultat.

LIVINL0UD
7 september 2008 · 1 582 Inlägg

Tja.

Ska du ha bra saker så gå in på http://www.ast-ss.se/html/ och kolla big_smile

Vad är ditt mål med träningen? Ska du bara bli deffad eller är du ute efter dom stora musklerna?
Finns mycket bra saker beroende på vad du är ute efter wink

Kolm
7 september 2008 ·

Jag tränar Gym 5 ggr i veckan + Thaiboxning 2 ggr i veckan, ibland fler ggr på samma dag. Så jag kör protein. Gainer är för personer som vill bli feta, inga rutor, bara ta tunga vikter. Jag rekommenderar Whey 100 eller whey80 och KREATIN. Kreatin är troligtvis det enda kosttillskott där du känner och ser skillnaden, träna hårt och seriöst. Är du svag nu när du börjar ska du köra 6or och gärna med nån som är starkare än dig själv. Skippa flummet och kör din grej, jämför dig inte för mycket med alla andra, det kan slå ner dig. Du tävlar bara mot dig själv...

Kör minst 4 ggr i veckan, jag rekommenderar 4-5 + löpträning. CLA, Protein, Nån Omega-3 och Kreatin uppladdningsfas 1 vecka. Fan va stark du kommer bli wink

Sushikocken Sleeper
7 september 2008 · 3 084 Inlägg

Whey 80 är det 80%protein 20%kolhydrater eller?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
ESTRANDBERG88 Hojmek
8 september 2008 · 748 Inlägg

Stirra dig inte blind på alla kosttillskott! Ät massa kyckling, ris, ägg, kött, pasta, mm mm smile Många glömmer att äta och litar blint på proteindrinken dom tar å skiter i att äta riktig mat tongue

Waho Allmänt Jobbig
8 september 2008 · 1 200 Inlägg

Bodegan skrev:
Stirra dig inte blind på alla kosttillskott! Ät massa kyckling, ris, ägg, kött, pasta, mm mm smile Många glömmer att äta och litar blint på proteindrinken dom tar å skiter i att äta riktig mat tongue

Helt rätt. Vet hur många som helst som gör så, och jag äter inte protein pulver eller ngt och inte fan blir dom större eller starkare än mej. Bra kost är första och bästa steget smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Rogan89
8 september 2008 · 67 Inlägg

Brukade gymma under gymnasietiden men efter studenden blev jag alltför lat. Har nu köpt ett nytt sojabaserat pulver - gäller bara att sätta igång med träningen igen! Komma till skott är den svåra biten.

Körde med Whey-80 tidigare och för de som undrar så är det ett 100% vassleproteinbaserat kosttillskott. Whey-80 choklad och Whey-80 jordgubb är riktigt goda, kan rekommendera dessa (blanda med mjölk! Det blir godast).

-Volvo 244 De Luxe-
Volvo 760 GLE "Räkmackan" (1990)
Kolm
8 september 2008 ·

BigCityGuy skrev:
Körde med Whey-80 tidigare och för de som undrar så är det ett 100% vassleproteinbaserat kosttillskott. Whey-80 choklad och Whey-80 jordgubb är riktigt goda, kan rekommendera dessa (blanda med mjölk! Det blir godast).

Där är förklaringen.. whey100 är av bättre kvalite men det är så jävla marginellt så det spelar ingen roll, priset skiljer dock avsevärt!

Jag är bara 18, men har väl tränat nått år, försök köra varje dag efter skolan/Jobbet så får du ju det som rutin. Jag käkar lite potatis och mycket kött, sås osv. Undviker kolhydrater men käkar ju det såklart, annars får kroppen inget bränsle. Protein och Fett är det som gäller.

Du har väl aldrig sett ett Tjockt lejon? - nej dom käkar ju kött (Protein) Men å andra sidan har du aldrig sett ett lejon som är pigg hela dagarna? Dom sover hela tiden eftersom dom inte får bränsle (kolhydrater)

Lita inte på pulvrena, dom kommer ju inte göra jobbet åt dig men jag kan lova dig att dom hjälper dig på vägen. Folk som ratar dessa hjälpmedel är också dom som flummar runt på gymmet och ligger kvar på ynka 70 kg bänk också för att sedan träna alla kroppens delar. Kör 2-3 muskelgrupper per träningstillfälle, vila minst 2-3 dagar mellan varje muskelgrupp och käka bra. Godis kommer smaka sädesvätska efter 2 månader om du käkar det igen wink

Lycka till

ESTRANDBERG88 Hojmek
8 september 2008 · 748 Inlägg

Kolm skrev:

BigCityGuy skrev:
Körde med Whey-80 tidigare och för de som undrar så är det ett 100% vassleproteinbaserat kosttillskott. Whey-80 choklad och Whey-80 jordgubb är riktigt goda, kan rekommendera dessa (blanda med mjölk! Det blir godast).

Där är förklaringen.. whey100 är av bättre kvalite men det är så jävla marginellt så det spelar ingen roll, priset skiljer dock avsevärt!

Jag är bara 18, men har väl tränat nått år, försök köra varje dag efter skolan/Jobbet så får du ju det som rutin. Jag käkar lite potatis och mycket kött, sås osv. Undviker kolhydrater men käkar ju det såklart, annars får kroppen inget bränsle. Protein och Fett är det som gäller.

Du har väl aldrig sett ett Tjockt lejon? - nej dom käkar ju kött (Protein) Men å andra sidan har du aldrig sett ett lejon som är pigg hela dagarna? Dom sover hela tiden eftersom dom inte får bränsle (kolhydrater)

Lita inte på pulvrena, dom kommer ju inte göra jobbet åt dig men jag kan lova dig att dom hjälper dig på vägen. Folk som ratar dessa hjälpmedel är också dom som flummar runt på gymmet och ligger kvar på ynka 70 kg bänk också för att sedan träna alla kroppens delar. Kör 2-3 muskelgrupper per träningstillfälle, vila minst 2-3 dagar mellan varje muskelgrupp och käka bra. Godis kommer smaka sädesvätska efter 2 månader om du käkar det igen wink

Lycka till

Sen är det ju olika från person till person,vissa måste absolut äta gainer för att gå upp i vikt andra inte. Så man ska inte göra som "alla" andra,utan träning är grymt individuellt ...

Larzan Herr
8 september 2008 · 285 Inlägg

Ät normalt, och träna "lagom". Låt det ta tid. Finns inga bra genvägar.
har du tänkt att tävla senare?

85an
8 september 2008 · 249 Inlägg

Det är individuellt vad som funkar, t.ex Kreatin monohydrat funkade riktigt bra för mig men två polare märkte inte av nån effekt.

Bara testa vad som funkar för dig, gainer pro och whey 80 är givet om du inte orkar laga mat, och billigt. Rapid creatine och HMB kapslar funkar bra det också plus lite koffein. Kolla bara om du har några hjärtproblem i släkten innan du proppar i dig för mycket koffein/kreatin/efedrin osv..

jocke_gronberg
8 september 2008 · 4 586 Inlägg

det viktigaste är kosten du kan inte bara ta tillskott efter träningen utan även äta ett extra mål mat per dag

jag andvänder Pepti power classic fungerar fint och är skonsam mot magen

85an
8 september 2008 · 249 Inlägg

Sömn är viktigt, så om tillskotten stör sömnen är det bara sluta med dom.

newBadboy
8 september 2008 · 340 Inlägg

Ärligt talat. hur många är det eg som är verkligen i behov av tillskott?. Jag ser en massa klantar på mitt gym som går och pattar på sina flaskor med ränneskit liknande innehåll. Det roliga är att de flesta ändå slutar träna inom ngt år. Jag har atränat över tio år på gym och är varken stor eller liten men vad jag ser starkare än genomsnittet. Jag köper att de riktigt stora killarna som deffar asmycket och inte kan få i sig tillräckligt näring tar dessa tillskott men de är inte många. Tänk genom istället om du vrkligen ligger på den gränsen att du behöver sådant.

Och sen är jag även övertygad om att du måste köra konditionspass för att inte bli fet och äta bra vanlig mat.

Ellertz Norrlänning
8 september 2008 · 1 453 Inlägg

Sebban89 skrev:
Testat Rage innan du drar till gymmet det är grymt wink Efteråt kör jag gainer Megamass 2000 är riktigt gott och ger bra resultat.

hehe mm rage är grymt smile ja vart dock knäpp i huvet av det, blir nästan aggressiv av det.. tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
JoeMoeKoe Avstängd
8 september 2008 · 116 Inlägg

har inte läst alla inlägg men jag skriver ändå :p

Jo det är sant det finns så mkt nu för tiden och alla skriver samma på baksidan av burken.
"VÄRLDENS BÄSTA PRODUKT, DU KOMMER INTE ÅNGRA DEJ BLABLABULLSHIT"

Det jag rekomenderar är..

Börja med Protein , tex Whey-80.
Eller Gainers som jag tycker ger mer än protein, Gainers Pro.
Dessa finns på gymgrossisten :p

Kreatin har jag provat men fan funkar inte på mej :p

Har provat NO-produkter som ska ge Pump,Fokus,"piggare",Styrka,Muskelökning m.m.
Det gav lite. Kände inte så mkt i styrka men det blev roligare att träna smile

Nano Vapor är bra saker. Finns på Gymgrossisten också.
Sen Truck/Push Extreme är också bra grejjer, finns på budo-fitness.cc :p

Har även gjort en tränings tråd där man kan snacka om sånt smile

NiV3Rt
8 september 2008 · 371 Inlägg

Jag har tränat några månader och har nu börjat med gainer pro. Ser det som ett komplement till maten efter träningen, för att få det där sista lilla. Får se hur det fungerar smile

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang