Någon som tränar med kosttillskott?

AndersWestlund Avstängd
12 september 2008 · 99 Inlägg

pumpan skrev:

Ellertz skrev:

pumpan skrev:

låter som anabola! då blir man agresiv osv....

haha nejje, dom säljer de ju i butik... smile

vet men samma biefektekt tongue

Kan du visa nån som helst forskning på att aas ger ökat aggressivitet?
Vad jag vet så finns inte nån forskning kring det på pubmed eller nånstans, det uppkommer däremot av att brottslingar som är aggressiva har en högre mängd testosteron i kroppen.
Jag har många i min närhet som kurar och ingen av dem är aggressiv, tvärt om då testosteron ger kroppen ett välmående, så länge det är i kroppen.

Volvo V70n (2001)
AndersWestlund Avstängd
12 september 2008 · 99 Inlägg

hedley skrev:

85an skrev:
Det är individuellt vad som funkar, t.ex Kreatin monohydrat funkade riktigt bra för mig men två polare märkte inte av nån effekt.

Bara testa vad som funkar för dig, gainer pro och whey 80 är givet om du inte orkar laga mat, och billigt. Rapid creatine och HMB kapslar funkar bra det också plus lite koffein. Kolla bara om du har några hjärtproblem i släkten innan du proppar i dig för mycket koffein/kreatin/efedrin osv..

Efedrin funkar grymt bra, MEN det är olagligt och har otäcka bieffekter. Räknas som doping.

Det räknas som doping vid tävling, men då jag förmodar att ts ej ska tävla på de närmaste åren så behöver han inte oroa sig för det, utanför tävling är det läkemedelsklassat. Rekommenderar det dock ej då vid lång tids användande kan ge upphov till nervskador.

Volvo V70n (2001)
AndersWestlund Avstängd
12 september 2008 · 99 Inlägg

viccoA skrev:

Grotesk skrev:

Turbo_Erik skrev:

Jo sant, men oftast är det ju inte rent creatin i dom burkarna.

Jaså, det påstår du? Och vart har du läst om detta? Forskning som stödjer det? Skulle inte tro det...

Var några elitidrottare som torskade efter användning av Eiselts Creatin, det innehöll några procent efedrin, men det är rätt många år sen nu.
Förmodligen är de flesta medel som verkligen fungerar dopingklassade enligt RF, det man kan äta med gott samvete om man ofta testas för doping är protein och kolhydrater, glutamin och creatin samt nödvändiga vitaminer.

Kroppsbyggarna är väl inte ens anslutna till Riksidrottsförbundet just för att de inte gillar dopingreglerna och vilka preparat som är förbjudna.

Tex är ju Hostmedicin och Astmamedicin förbjudna (men man kan söka dispens för dem).

Det finns numera på etiketten om det är garanterat doping fritt, står det inte på etiketten så kan det ge utslag på dopingtest, finns en hel del protein som innehåller spår av doping, dock i alldeles för låg koncentration för att dra större nytta av det.
Jag rekommenderar till ts 2 tillskott, protein och glutamin, kreatin är effektivt men bara under användning då vätskan som kreatin binder tappas när man går av kreatin.

Volvo V70n (2001)
C-Douglas Hemmasittare
12 september 2008 · 241 Inlägg

AndersWestlund skrev:

viccoA skrev:

Grotesk skrev:

Jaså, det påstår du? Och vart har du läst om detta? Forskning som stödjer det? Skulle inte tro det...

Var några elitidrottare som torskade efter användning av Eiselts Creatin, det innehöll några procent efedrin, men det är rätt många år sen nu.
Förmodligen är de flesta medel som verkligen fungerar dopingklassade enligt RF, det man kan äta med gott samvete om man ofta testas för doping är protein och kolhydrater, glutamin och creatin samt nödvändiga vitaminer.

Kroppsbyggarna är väl inte ens anslutna till Riksidrottsförbundet just för att de inte gillar dopingreglerna och vilka preparat som är förbjudna.

Tex är ju Hostmedicin och Astmamedicin förbjudna (men man kan söka dispens för dem).

Det finns numera på etiketten om det är garanterat doping fritt, står det inte på etiketten så kan det ge utslag på dopingtest, finns en hel del protein som innehåller spår av doping, dock i alldeles för låg koncentration för att dra större nytta av det.
Jag rekommenderar till ts 2 tillskott, protein och glutamin, kreatin är effektivt men bara under användning då vätskan som kreatin binder tappas när man går av kreatin.

Jo men det är ju aldrig fel o se lite extra uppblåst ut big_smile

Turbo_Erik
12 september 2008 · 526 Inlägg

Grotesk skrev:

Turbo_Erik skrev:

Grotesk skrev:

Kreatin är så naturligt det kan bli, återfinns i kött och fisk bla wink

Jo sant, men oftast är det ju inte rent creatin i dom burkarna.

Jaså, det påstår du? Och vart har du läst om detta? Forskning som stödjer det? Skulle inte tro det...

Ok, hur kan du veta vad det är för pulver jag äter? Det är inte rent kreatin i, är massa andra tillsatser också..

DusanMandick Random Hero
12 september 2008 · 4 047 Inlägg

mkt snack o lite vetande i denna tråden o ändå har ja bara läst den här sidan, men här tar ju alla aas o kreatin o 13 påsar gainer varje dag smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
AndersWestlund Avstängd
12 september 2008 · 99 Inlägg

DusanMandick skrev:
mkt snack o lite vetande i denna tråden o ändå har ja bara läst den här sidan, men här tar ju alla aas o kreatin o 13 påsar gainer varje dag smile

Vilken kunskap har du invändningar mot?
Förövrigt är det nog fåtalet här inne som dopar sig, 13st påsar gainer om dagen är nog ännu färre, kreatin är mindre vanligt med, dock sker alla intag med måttlig mängd.

Volvo V70n (2001)
Grotesk
15 september 2008 · 260 Inlägg

DusanMandick skrev:
mkt snack o lite vetande i denna tråden o ändå har ja bara läst den här sidan, men här tar ju alla aas o kreatin o 13 påsar gainer varje dag smile

Ja, de flesta verkar bara spekulera och chansa. Jag vet iaf vad jag pysslar med då jag gymmat sedan 3år tillbaka (dock med icke-bestämda avbrott)

Varför trycka i sig Whey 80 tex. om man redan får i sig tillärckligt med protein och inte tänkt deffa?
Varför skulle du ta Gainer mer än efter träningen?
Varför påstår folk att allt kreatin binder vatten. Det gör det inte, allt är inte monohydrat.

Detta vsäger ju en hel del om folket som kommentar här.. Gör som jag redan sagt, sök svaren på rätt ställe!

Saab 900 S (1990)
cfh Adrenalin Junkie
15 september 2008 · 113 Inlägg

... eller så skippar man alla hokus-pokus piller och bara tränar regelbundet så har man nog fina starka muskler ändå efter ett tag wink

falloutboy
16 september 2008 · 1 723 Inlägg

använder creatyl 30 min innan passet, samt sveper en blandning av EsaPro och kolhydrater direkt innan jag börjar styrketräna. Burnex ibland innan konditionspass.

Om man ska köpa nåt tillskott så är det enligt mig kreatin, proteinpulver och kanske koffeintabletter om man behöver en extra kick. Esapro använder jag istället för vassleproteinet i samband med träning. För övrigt är det inget problem att få i sig tillräckligt med protein, så att behöva tillgodose sitt proteinbehov med ett pulver är inte nödvändigt, för någon. Annars bör man se över sin kost.

fegge_89
16 september 2008 · 1 302 Inlägg

Har använt kosttilskot men jag märkte ingen skillnad på hur mycket jag tog innan och hur mycket jag tog medans jag använde kostillskottet i och för sig så använde jag kreatin och det smakade katt piss också.

Grotesk
18 september 2008 · 260 Inlägg

falloutboy skrev:
..Om man ska köpa nåt tillskott så är det enligt mig kreatin, proteinpulver och kanske koffeintabletter om man behöver en extra kick. Esapro använder jag istället för vassleproteinet i samband med träning. För övrigt är det inget problem att få i sig tillräckligt med protein, så att behöva tillgodose sitt proteinbehov med ett pulver är inte nödvändigt, för någon. Annars bör man se över sin kost.

Exakt, finns protein i lite allt möjligt.. Inte så svårt att få i sig det, inte enligt mig iaf.

Lyssnar man på de flesta här så säger de att Whey 80 tex. är självklart kostillskott? Varför skulle det vara det? Möjligtvis om man vill deffa....

Saab 900 S (1990)
Grotesk
18 september 2008 · 260 Inlägg

fegge_89 skrev:
Har använt kosttilskot men jag märkte ingen skillnad på hur mycket jag tog innan och hur mycket jag tog medans jag använde kostillskottet i och för sig så använde jag kreatin och det smakade katt piss också.

Jaså, sådant Kreatin har jag aldrig hört om. Mitt smakar inget.. Körde du inte med Monohydrat, och om det inte var det.. Valde du smaken "Kattpiss kick"?

Saab 900 S (1990)
jocke_gronberg
18 september 2008 · 4 586 Inlägg

ät mkt fisk samt fågel innan och efter träning det ger bra resultat orkar även mer mot när jag kör med annan kost innan träningen

jimmy1980
18 september 2008 · 3 Inlägg

jag tränar 5-6 dagar i veckan, 1 timme gym och 1 timme cykel per tränings pass, byter ut vissa måltider med low carb proteinpulver plus att jag tar en proteindrink efter varje träningspass dessutom. om du vill ha bra kosttillskott så kan jag rekomendera bodybuilding.com , jag köpte lite rnb havoc därifrån och den fungerade riktigt bra

Senast redigerat av jimmy1980 (18 september 2008)

falloutboy
18 september 2008 · 1 723 Inlägg

Grotesk skrev:

falloutboy skrev:
..Om man ska köpa nåt tillskott så är det enligt mig kreatin, proteinpulver och kanske koffeintabletter om man behöver en extra kick. Esapro använder jag istället för vassleproteinet i samband med träning. För övrigt är det inget problem att få i sig tillräckligt med protein, så att behöva tillgodose sitt proteinbehov med ett pulver är inte nödvändigt, för någon. Annars bör man se över sin kost.

Exakt, finns protein i lite allt möjligt.. Inte så svårt att få i sig det, inte enligt mig iaf.

Lyssnar man på de flesta här så säger de att Whey 80 tex. är självklart kostillskott? Varför skulle det vara det? Möjligtvis om man vill deffa....

whey80 är billigt om inte annat, men börjar smaka sämre och sämre. Det man kan, och kanske bör, använda det till är för att omedelbart hamna i positiv kvävebalans efter passet. Och tar man drinken innan passet får du även en utsöndring av insulin som bekant är det mest muskelbyggande hormonet i kroppen.

men att använda det för att täcka dagsbehövet av protein är jag som sagt skeptisk till.

Autonom
18 september 2008 · 319 Inlägg

Hoppas ni alla som inhandlar kosttillskott, bara får pulver-mjölk i dunken.

Senast redigerat av Autonom (18 september 2008)

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.
falloutboy
19 september 2008 · 1 723 Inlägg

Autonom skrev:
Hoppas ni alla som inhandlar kosttillskott, bara får pulver-mjölk i dunken.

...och alla som tankar diesel får spillolja i tanken.

AndersWestlund Avstängd
21 september 2008 · 99 Inlägg

Grotesk skrev:
Ja, de flesta verkar bara spekulera och chansa. Jag vet iaf vad jag pysslar med då jag gymmat sedan 3år tillbaka (dock med icke-bestämda avbrott)

Varför trycka i sig Whey 80 tex. om man redan får i sig tillärckligt med protein och inte tänkt deffa?
Varför skulle du ta Gainer mer än efter träningen?
Varför påstår folk att allt kreatin binder vatten. Det gör det inte, allt är inte monohydrat.

Detta vsäger ju en hel del om folket som kommentar här.. Gör som jag redan sagt, sök svaren på rätt ställe!

1. Det är inte många som får i sig tillräckligt protein, det krävs lite mer när man väger 100+.
2. Kroppen är i behov av näring under hela dygnet, äter man en liten frukost så är det ju ett bra komplement.
3. Du har delvis rätt, monohydrat binder mest, att det ej skulle binda alls har jag ej sett några studier på, ja på gg:s hemsida står det att det ej binder men deras information bygger ej på kliniska studier, det jag menar är det osmotiskta tryck i cellerna som uppstår då de drar till sig vatten och ökar vattenförråden i kroppen, hyperhydration är dock ej negativt.
Hoppas du fick lite klarhet i det. Och 3 år, det är bara att grattulera, jag har tränat i över 10år, det blir aldrig tråkigt om man säger så.
MVH

Volvo V70n (2001)
expect1991
21 september 2008 · 1 814 Inlägg

Jag tycker att man kan köra med en banan före träning och lite protein (hört gott om whey-80) efteråt

Men bara dem dagar du tränar, andra dagar räcker intaget.

Vill du ha riktiga tips fråga läkare/träningsexpert som är oberoende, dvs fråga inte hur bra protein funkar i affären.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang