Någon som tränar med kosttillskott?

Grotesk
21 september 2008 · 260 Inlägg

AndersWestlund skrev:
1. Det är inte många som får i sig tillräckligt protein, det krävs lite mer när man väger 100+.
2. Kroppen är i behov av näring under hela dygnet, äter man en liten frukost så är det ju ett bra komplement.
3. Du har delvis rätt, monohydrat binder mest, att det ej skulle binda alls har jag ej sett några studier på, ja på gg:s hemsida står det att det ej binder men deras information bygger ej på kliniska studier, det jag menar är det osmotiskta tryck i cellerna som uppstår då de drar till sig vatten och ökar vattenförråden i kroppen, hyperhydration är dock ej negativt.
Hoppas du fick lite klarhet i det. Och 3 år, det är bara att grattulera, jag har tränat i över 10år, det blir aldrig tråkigt om man säger så.
MVH

Jo, visst kan det vara så. Dock antar jag att killen som skapat tråden inte väger 100+, iaf inte någorlunda tränad. Eller tror du det? wink

3år låter kanske läånge, men har som sagt tyvärr fått ha uppehåll pga. sjukhusvistelse, operationer m.m....
Nej träna är mycket kul, det är det verkligen!

Saab 900 S (1990)
jocke_gronberg
22 september 2008 · 4 586 Inlägg

jag kom igång nu eftet semester har gått upp 3 kilo på 5 veckor känns bra att det tar dock så ska man vara rädd om muskelfästena

Sushikocken Sleeper
3 oktober 2008 · 3 084 Inlägg

http://www.metro.se/se/article/2008/09/ … /index.xml HAHA vad säger ni grabbar ge upp träningen och in me silkonplantat xD

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
C-Douglas Hemmasittare
3 oktober 2008 · 241 Inlägg

Sushikocken skrev:
http://www.metro.se/se/article/2008/09/29/20/5921-45/index.xml HAHA vad säger ni grabbar ge upp träningen och in me silkonplantat xD

HAHAHA vilken tönt asså. Skulle vilja se armen i utsträckt läge.. Ser säkert normalt ut lol Det där borde vara olagligt istället för steroider..

Senast redigerat av C-Douglas (3 oktober 2008)

AndersWestlund Avstängd
6 oktober 2008 · 99 Inlägg

jorre83 skrev:
jag kom igång nu eftet semester har gått upp 3 kilo på 5 veckor känns bra att det tar dock så ska man vara rädd om muskelfästena

Du behöver nog inte oroa dig, de tål mer än du tror, de 3kg är mest fett och vätska. Jag har klarat 9kg på under en vecka, men då var det massa vätska haha.

Volvo V70n (2001)
Fyb
12 oktober 2008 · 100 Inlägg

Grotesk skrev:

AndersWestlund skrev:
1. Det är inte många som får i sig tillräckligt protein, det krävs lite mer när man väger 100+.
2. Kroppen är i behov av näring under hela dygnet, äter man en liten frukost så är det ju ett bra komplement.
3. Du har delvis rätt, monohydrat binder mest, att det ej skulle binda alls har jag ej sett några studier på, ja på gg:s hemsida står det att det ej binder men deras information bygger ej på kliniska studier, det jag menar är det osmotiskta tryck i cellerna som uppstår då de drar till sig vatten och ökar vattenförråden i kroppen, hyperhydration är dock ej negativt.
Hoppas du fick lite klarhet i det. Och 3 år, det är bara att grattulera, jag har tränat i över 10år, det blir aldrig tråkigt om man säger så.
MVH

Jo, visst kan det vara så. Dock antar jag att killen som skapat tråden inte väger 100+, iaf inte någorlunda tränad. Eller tror du det? wink

3år låter kanske läånge, men har som sagt tyvärr fått ha uppehåll pga. sjukhusvistelse, operationer m.m....
Nej träna är mycket kul, det är det verkligen!

Nej jag väger 78 kg ^^

Sushikocken Sleeper
18 oktober 2008 · 3 084 Inlägg

varför sötar man typ inte gainers med dextropur? vore väl fan så mycket bättre än typ aspartam eller?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
expect1991
18 oktober 2008 · 1 814 Inlägg

Sushikocken skrev:
varför sötar man typ inte gainers med dextropur? vore väl fan så mycket bättre än typ aspartam eller?

Jodå, dem borde göra det. Aspartam är mycket värre än det framställs i viss media samt livsmedelsverket.

se: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=106325

Grotesk
20 oktober 2008 · 260 Inlägg

Det värsta med diskussionen kring sötningsmedel som tex. Aspartam är att studierna är idiotiska. Ta tex. den där de kom fram till att Aspartam var löjligt farligt, MEN då ska vjag tillägga att de mätte på flera ton aspartam! Vem trycker i sig det egentligen? Nej, det är löjligt.

Saab 900 S (1990)
Sushikocken Sleeper
20 oktober 2008 · 3 084 Inlägg

Grotesk skrev:
Det värsta med diskussionen kring sötningsmedel som tex. Aspartam är att studierna är idiotiska. Ta tex. den där de kom fram till att Aspartam var löjligt farligt, MEN då ska vjag tillägga att de mätte på flera ton aspartam! Vem trycker i sig det egentligen? Nej, det är löjligt.

jaja men aspartam smakar kemikalier hatar eftersmaken.. undrar bara varför man inte sötar gainers med dextropur som dessutom är energirikare? än maltodexrin är det en prisfråga eller vad?
löjligtfarligt tror jag knappast det är.. men det är varken gott eller gör någon nytta varför inte söta med dextropur isånnafall då.

expect1991 skrev:
Jodå, dem borde göra det. Aspartam är mycket värre än det framställs i viss media samt livsmedelsverket.

se: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=106325

Det är ju bara anti propaganda och det finns ju till typ ALLT... jag tror inte ett dyft på journalister som förskönar och överdriver allt möjligt. Varför? jo deras enda intresse är att tjäna pengar på sin dokumentär det gör dem när dem får folk att tro på deras heta diskussionsämne är sanning. För då talar man om för sin kompis om ämnet som också vill se dokumentären som i sin tur talar om för sin kompis. Voilà jättemycket intäkter.

Senast redigerat av Sushikocken (20 oktober 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Grotesk
21 oktober 2008 · 260 Inlägg

Ja, det är ju frågan. Dock håller jag inte med om att det smakar kemikalier, men det är väl som allt - smaksak wink

Kan inte mer än att hålla med om det där med "intäkterna." Och som jag tidigare nämnt, mycket är spekulationer eller löjliga mätningar. Du kan nog dö av för mycket potatis också ska du se, eller egentligen vad som. Ät/drick allt mättligt, lev väl!

Saab 900 S (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang