2234
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Joas_86
10 oktober 2008
Trådstartare
Matte_s skrev:
Joas_86 skrev:
Så det typ inte räcker att man slipar bort de då ? sitter de kvar ändå ?
Ah de är ju bara motorhuven går ju att köpa beg iaf, så de är lugnt. De visar sig till slut iaf !!

Tack för all hjälp, har man lärt sig de med också !!

Ja precis, oftast brukar det inte räcka med att enbart slipa bort det(självklart olikaifrån fall till fall).

Men nu skall jag tillägga att huven är inte obrukbar om det nu skulle ha innehållt silikon det blir bara mer jobb för den som utför lackeringsjobbet.

Ang det Tommy(marlboroman) nämnde med resningar och bubblor så brukar inte just detta kännetecknas med just silikon utan då har det funnits något typ av fett kvar på ytan.

Bubblor kan uppkomma runt tanklock på mc-tankar då bensinångor kan tränga sig in mellan metall och lackskiktet.

Resningar brukar man få vid lackering av olika plaster där inte en riktig plastgrund använts.
Resningar kan man även känneteckna med att man använt en grund/primer av 1k typ som inte är 2k kompatibel.
Vissa sprayfärger på macken kan man med andra ord inte använda sig av vanlig 2komponents klarlack till.

Hoppas du fick lite svar på dina funderingar.

RBBN skrev:
rätt inställning har fortfarande inte fått någon riktig inblick i vad du ska göra med bilen?

och ang bil så har jag en s70 t5!

Jag har uppfattat det som att han vill byta färg på bilen, montera något snyggt kjolpaket och kanske se över motorn. Bara att följa och se om man är intresserad.

Mvh Mattias

Helt rätt svar faktis cool

men nu står pengarna projektet med, kan bli försenat till Elmia tyvär. men ska försöka få ihop pengarna !!

Joas_86
11 oktober 2008
Trådstartare
Joas_86 skrev:
Matte_s skrev:
Joas_86 skrev:
Så det typ inte räcker att man slipar bort de då ? sitter de kvar ändå ?
Ah de är ju bara motorhuven går ju att köpa beg iaf, så de är lugnt. De visar sig till slut iaf !!

Tack för all hjälp, har man lärt sig de med också !!

Ja precis, oftast brukar det inte räcka med att enbart slipa bort det(självklart olikaifrån fall till fall).

Men nu skall jag tillägga att huven är inte obrukbar om det nu skulle ha innehållt silikon det blir bara mer jobb för den som utför lackeringsjobbet.

Ang det Tommy(marlboroman) nämnde med resningar och bubblor så brukar inte just detta kännetecknas med just silikon utan då har det funnits något typ av fett kvar på ytan.

Bubblor kan uppkomma runt tanklock på mc-tankar då bensinångor kan tränga sig in mellan metall och lackskiktet.

Resningar brukar man få vid lackering av olika plaster där inte en riktig plastgrund använts.
Resningar kan man även känneteckna med att man använt en grund/primer av 1k typ som inte är 2k kompatibel.
Vissa sprayfärger på macken kan man med andra ord inte använda sig av vanlig 2komponents klarlack till.

Hoppas du fick lite svar på dina funderingar.

RBBN skrev:
rätt inställning har fortfarande inte fått någon riktig inblick i vad du ska göra med bilen?

och ang bil så har jag en s70 t5!

Jag har uppfattat det som att han vill byta färg på bilen, montera något snyggt kjolpaket och kanske se över motorn. Bara att följa och se om man är intresserad.

Mvh Mattias

Helt rätt svar faktis cool

men nu står pengarna inför projektet med, kan bli försenat till Elmia tyvär. men ska försöka få ihop pengarna !!

Joas_86
17 oktober 2008
Trådstartare
UPDATERING

Efter en lång tid igen HÈHE....  Fast den som lever får ju alltid se till slut, och nu har man börjat med omplacerat wastgaten faktis, den satt väldigt tajjt o dåligt förr, så jag tog tag i saken idag o börja fixa till de !

Wastgaten var monterad nedanför grenrör o avgassystem som tog bara plats o såg för jävligt rent utsakt. Men fick en bra ide så jag börja kolla om man ska ha wg uppi vid turbon, och de kommer jag att placera den med, fast kommer bli värme plåt så man inte smälter sönder plast o dyligt. Så va lugn jag vet vad ja gör nu !!

Slipningen håller jag också på med faktis, måtta ta lite paus ifrån de med, fast de kommer fixas nu till helgen, sen imorn ska ja ringa en snubbe som hyr ut en lackbox, så ska höra med han vad han tar för de... Eller om man ska köra ner den till göteborg, har inte bestämt mej riktigt än.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/485182_k87pfi.jpg
Om placering av wastgaten !!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/485183_0kxwzi.jpg
Inte klat på långa vägar, men på ett ungerfär så blir de faktis !!

Joas_86
20 oktober 2008
Trådstartare
Ingen sugen på att skriva något ?

Lägger ner detta annars !!

mvh

Mollllgan
20 oktober 2008
Trådstartare
Joas_86 skrev:

mvh

Nej ffs gör inte det.. här hämtas inspiration till en jobbarkompis som håller på o trixa med sin bil=)

Kör vidare ffs... Så bra som du legat i så nej än en gång Kör på=)

Joas_86
20 oktober 2008
Trådstartare
_S40_ skrev:
Joas_86 skrev:

mvh

Nej ffs gör inte det.. här hämtas inspiration till en jobbarkompis som håller på o trixa med sin bil=)

Kör vidare ffs... Så bra som du legat i så nej än en gång Kör på=)

haha tackar.... Tack att de finns en som skriver big_smile

Jaa jag ska köra på i garaget men de är inte kul o sitta vid datan o ha forum som ingen skriver i hehe.

Men som sagt ös på med flera komentar fast ni inte gillar detta ??? Även om de 200 komentar så gör de inte mej något.

Ha en bra dag för nu ska ja tvätta av kabelhärvan !!

Mvh

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
20 oktober 2008
ser bra ut wink kommer bli fint med wastegaten så där wink

klart du inte kan lägga ner tråden smile

keep it up

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Joas_86
20 oktober 2008
Trådstartare
HPaddict skrev:

keep it up

mvh stångberg

lär peppa er också ;P hehe.

Ja Wg kommer göra sig snyggt där uppi, men just nu fixa ja de nya avgassystemet, men wastgaten kommer upp för högt så ja lär kapa hål i huven, grymt grymt !! Så den komemr synas lite !!

Mvh

324 Inlägg
20 oktober 2008
Gillar S70 och denna ser ut att blir skit grym!  smile

Eh? Jaha! Okej!

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
20 oktober 2008
Joas_86 skrev:
HPaddict skrev:

keep it up

mvh stångberg

lär peppa er också ;P hehe.

Ja Wg kommer göra sig snyggt där uppi, men just nu fixa ja de nya avgassystemet, men wastgaten kommer upp för högt så ja lär kapa hål i huven, grymt grymt !! Så den komemr synas lite !!

Mvh

aha okej, ja de blir rått med wastegaten uppstickandes ur huven wink

mvh stångberg

Automationstekniker

Joas_86
20 oktober 2008
Trådstartare
VolvoDanne_ skrev:
Gillar S70 och denna ser ut att blir skit grym!  smile

S70 är en riktigt potent bil enligt mig själv big_smile Mkt snygga man behöver inga onödiga plast kjolpaket för att dem ska bli snygga !!

Men tackar att du gillar projektet.

Mvh

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
21 oktober 2008
vad har jag missat? har varit lite offline ett tag vad har hänt gillar ditt bygge med big_smile

Erik H

Joas_86
21 oktober 2008
Trådstartare
v80_ecke skrev:
vad har jag missat? har varit lite offline ett tag vad har hänt gillar ditt bygge med big_smile

Ny lackering kommer ske, o motor utrymme ska byggas om på allvar nu !!

Följ detta så vet du big_smile

mvh big_smile

Joas_86
21 oktober 2008
Trådstartare
UPDATERING

Tjenixen.....

Prata med Claus Aichberger på TurboCenter (Stockholm) Idag och fråga om 360 lager till min Rs2 turbo, och han sa att de inte ska vara några problem att fixa. De skulle kosta 6500 kr att byta 360 lager o renovera den helt. Så jag ska nog skicka iväg turbo till dom. Han verka kunna lite om turbo big_smile

Sen var jag till Jula (Borlänge) och köpte mig en 102 mm borr för att kunna borra upp bakstötfångaren till mitt nya sidepipes avgassystemet. Kosta 69 kr bara så jag köpte de, åkte till garaget o borra upp ett 4" hål, sedan tog jag en 4" rör att kapa en liten snutt av, för att börja bygga värme skydd så inte plasten smälter, och nu är de bara själva fäste jag ska tillverka, men jag lär köpa rostfritt plåt innan. Fästet ska iaf vara runt som håller fast värme skyddet sedan ska de popnitas fast. Ni märker hur de ska vara när ni ser bilder !!

Fattas en ljuddämpare och 0.7 mm rs plåt, då kan vi börja göra klart allt. Men hälften är typ klart nu iaf. Kommer låta värre än vad ni tror. FÖLJ DETTA ALLTSÅ !

Är de någon som vet va man kan köparostfritt stål  någonstans ? ska vara 0.7 mm iaf så de är lätt att arbeta med.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/487562_f36oq8.jpg
Ett helt vanligt 4" hål ? Nej nej, där ska ju bli 3" sidepipes system sitta !![/

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/487564_6zm5h3.jpg
(Värme skydd) En liten snutt av 4" rör är kapat, fast man kan ju inte ha det som de är nu, lika bra att fixa till !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/487565_ac6he8.jpg
Kladda på lite, nu ska de slipas efter strecket !! inte utan för, OK ? ;P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/487566_64nupu.jpg
(Värme skydd) Inte utanför strecket o de klara jag verkligen galant. Nu ska vi bara se om de sitter bra på stötfångaren !!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/487567_4d1pde.jpg
(Värme skydd) Blev ju kanon bra detta.... Sedan tog jag en 90 grders böj o börja kapa. Så blir de på ett ungerfär. (Dock ej fast monterad)

SNÄLLA FÖLJ DETTA O KOMENTERA GÄRNA NU DU REDAN ÄR INNE !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/487568_wi8yg2.jpg
Galant fan vad coolt. Nu fattas en liten ljuddämpare & 0.7 mm rs plåt, då kan vi göra klart hela avgassystem mm !!

915 Inlägg
21 oktober 2008
Gött med sidepipe funderar själv på det, blir lite fränare stuk smile

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

1 752 Inlägg
21 oktober 2008
Lär bli lagom fränt med sidepipes sen!big_smile Vore lagom fränt med en på varje sida sen med dessutom...wink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

Joas_86
21 oktober 2008
Trådstartare
phonic skrev:
Gött med sidepipe funderar själv på det, blir lite fränare stuk smile

BMW & Sidepipes de är skit fränt alltså. De borde du köra på sen är de lätt att fixa.

De är jävligt fränt stuk men de är mkt jobb med de hela. Är noga med mäta två ggr big_smile

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
21 oktober 2008
bra jobbat med värmeskyddet där, blev ju riktigt bra smile kaxigt med sidepipes wink

keep it up

mvh stångberg

Automationstekniker

1 232 Inlägg
21 oktober 2008
fan jag trodde att du bara skulle ha avgassystemet så sunligt som dom första hålena är du vet typ bara ett hål å inget utstickande rör

Joas_86
21 oktober 2008
Trådstartare
Kalle_Ponken skrev:
Lär bli lagom fränt med sidepipes sen!big_smile Vore lagom fränt med en på varje sida sen med dessutom...wink

De kommer verkligen att låta, då inte ljuddämparen får plats längst bak, så den kommer föra bakvagnen big_smile hehe.

Nej nej blir bara enkel då baljan är ivägen sen vill ja ha mitt reservhjul också ;D

Vore fränt med två !!

Sök