Uppdatering 2009-03-01Tjena alla glada !
Då har man även gjort de tråkigaste man har gjort på denna bil ! Byta bussningar i framvagnen.
Var in på volvo o tänkte höra vad bussningar kostar till framvagnen. Var inte alls dyra, så jag köpte 4 st. Blev 1336 kr blev det.
Så i helgen var jag och brorsan o pressa ur dem gamla fula dåliga. Gick väldigt enkelt att pressa ur dom. Sen i med dom nya. Gick väl på en timme att fixa allt. Enkelt jobb om man har en press som orkar lite !
Åker hem o lackar framvagnen en omgång till. sen fick den torka över natten. Åkte till garaget på söndags morogon, och börja montera alla saker på framvagnen, sedan efter de hissa jag upp den, helt själv med. Tur att de är volvo så man kan skruva själv !
Sen insåg jag en jävligt ful skada, eller jag såg ett jätte jätte litet hål på vänster bakskärm först, sen slipa jag skit lite tills plåten kom fram, hmmmm

Skulle inte ha gjort de men men, sen skulle ja svetsa igen hålet. Jooo visst fan

hålet blev fan större. Var så jävla tunn plåt där. Inte bara de, bakskärmen är också lite krockad bak med. Så fan är det lika bra att byta till färsk plåt där istället.
Så jag gick in på nätet o kolla på Laga.se om dom sålde någon bakskärm. De gjorde dem, och ja ringde och beställde på engång med. 1000 kr får ja betala. fan vad tråkigt men vet iaf att de blir riktigt gjort nu iaf !
Nya bussningar, alla saker på framvagn. Då så !
Dags att hissa upp den då !
På plats igen då. Fast nu med nya bussningar och ny lackat ! Detta får duga.