Joas_86 skrev:
Så det typ inte räcker att man slipar bort de då ? sitter de kvar ändå ?
Ah de är ju bara motorhuven går ju att köpa beg iaf, så de är lugnt. De visar sig till slut iaf !!
Tack för all hjälp, har man lärt sig de med också !!
Ja precis, oftast brukar det inte räcka med att enbart slipa bort det(självklart olikaifrån fall till fall).
Men nu skall jag tillägga att huven är inte obrukbar om det nu skulle ha innehållt silikon det blir bara mer jobb för den som utför lackeringsjobbet.
Ang det Tommy(marlboroman) nämnde med resningar och bubblor så brukar inte just detta kännetecknas med just silikon utan då har det funnits något typ av fett kvar på ytan.
Bubblor kan uppkomma runt tanklock på mc-tankar då bensinångor kan tränga sig in mellan metall och lackskiktet.
Resningar brukar man få vid lackering av olika plaster där inte en riktig plastgrund använts.
Resningar kan man även känneteckna med att man använt en grund/primer av 1k typ som inte är 2k kompatibel.
Vissa sprayfärger på macken kan man med andra ord inte använda sig av vanlig 2komponents klarlack till.
Hoppas du fick lite svar på dina funderingar.
RBBN skrev:
rätt inställning har fortfarande inte fått någon riktig inblick i vad du ska göra med bilen?
och ang bil så har jag en s70 t5!
Jag har uppfattat det som att han vill byta färg på bilen, montera något snyggt kjolpaket och kanske se över motorn. Bara att följa och se om man är intresserad.
Mvh Mattias