2086
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
I got Dubs!
2 423 Inlägg
8 oktober 2008
Ser riktigt bra ut FAKTISKT:)

128 Inlägg
8 oktober 2008
Ser ut som att det blir som jag lackade min 850 wink. hehe.

Men vill bara säga till dig att kontrollera att spritpennan du använder inte innehåller silikon. Då tror jag att du har en lackerare som dragit sig ur.

När du funderar över färg kan jag påpeka att den mörkaste färgen skall användas överst för att ge ögat en illusion av att bilen är lägre än vad den egentligen är. Bara lite tips smile.

Du har pm ang fronten.

Mvh Mattias
Senast redigerat av Matte_s (8 oktober 2008)

Joas_86
8 oktober 2008
Trådstartare
Matte_s skrev:
Ser ut som att det blir som jag lackade min 850 wink. hehe.

Men vill bara säga till dig att kontrollera att spritpennan du använder inte innehåller silikon. Då tror jag att du har en lackerare som dragit sig ur.

När du funderar över färg kan jag påpeka att den mörkaste färgen skall användas överst för att ge ögat en illusion av att bilen är lägre än vad den egentligen är. Bara lite tips smile.

Du har pm ang fronten.

Mvh Mattias

orka inte mäta eller så. Så jag skippar två färgat på motorhuven faktis. fast dock kommer jag färga huven en annan färg iaf big_smile

nej de är inte silicon i den, men vad skulle hända om de var sånt i då ?

Tackar för tips mannen. Men har iaf den iden som ja har tänkt på länge faktis. Får se hur man gör !!

8 267 Inlägg
9 oktober 2008
Lägger man lack ovanpå silicon så får man bubblor / resningar.

Joas_86
9 oktober 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:

Och de villl jag verkligen inte ha !!

Tack för hjälpen... big_smile

4 506 Inlägg
9 oktober 2008
Moooorining!

Vet ej var dina ekonomiska grenser går men släng på den nya V70 fronten?
Om inte det och du ej har bestämt dig för front än så tycker jag du ska köra
på R-fronten, kanske göra ngt liten modd på den.
Blir mer stilrent och inte lika uppenbart att det är Evolvoe på bilen.

//Wallis!

Kan du andas kan du dö.

76 Inlägg
9 oktober 2008
har en liten känsla av att du tagit dig lite vatten över huvudet. du vet knappt vad det är för bil och det första du gör är att slipa hela bilen?

Avstängd
653 Inlägg
9 oktober 2008
RBBN skrev:
har en liten känsla av att du tagit dig lite vatten över huvudet. du vet knappt vad det är för bil och det första du gör är att slipa hela bilen?

- Han har iallafall en bil.

Jag har rätt i vad jag än säger.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
9 oktober 2008
airflow skrev:
RBBN skrev:

- Han har iallafall en bil.

oh snap!

Sky´s the limit...

Joas_86
9 oktober 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Moooorining!

Vet ej var dina ekonomiska grenser går men släng på den nya V70 fronten?
Om inte det och du ej har bestämt dig för front än så tycker jag du ska köra
på R-fronten, kanske göra ngt liten modd på den.
Blir mer stilrent och inte lika uppenbart att det är Evolvoe på bilen.

//Wallis!

Nya v70 fronten gillar jag dock inte hmm Men en kille här på garaget ska nog få modda min R.front tänkte jag, kag säger hur de ska se ut och han gör fina jobbet.

Evolve kommer de verkligen inte, snart har väl alla den fronten på en volvo. blir trist till slut eller de är nu redan hehe.

Sen lacken har jag nog mig bestämt mig till, dock hemligt än. Då jag vill visa resultat senare big_smile

Sjölejon
80 Inlägg
9 oktober 2008
Joas_86 skrev:
Marlboroman skrev:

Minsta lilla silicon och det blir ett helvete, var väldigt försiktig med det.

^.^

Joas_86
9 oktober 2008
Trådstartare
RBBN skrev:

man lever en gång, ta vara på livet bruka man säga  lol

Sen vet jag hur en s70 fungerar med, då man har alla sina polare o kontakter som kan om bilarna så de är lugnt big_smile

Sen bilhobbyn kommer ja jämt att hålla på med !!

Vad du tycker de är din sak, men ja har min mening ja också !!

Joas_86
9 oktober 2008
Trådstartare
JoakimIsaksson skrev:
Joas_86 skrev:
Marlboroman skrev:

Minsta lilla silicon och det blir ett helvete, var väldigt försiktig med det.

Det som märks big_smile hehe.

Annars får man väl köpa en beg huv annars, mer än så är de inte:D

Sen när ja läser på pennan så står de inget om silicon !

76 Inlägg
9 oktober 2008
rätt inställning har fortfarande inte fått någon riktig inblick i vad du ska göra med bilen?

och ang bil så har jag en s70 t5!

128 Inlägg
9 oktober 2008
Joas_86 skrev:

Det som händer när silikon är med i bilden är att man inte får färgen att fästa på korrekt vis. Silikonet vill alltid vara överst och tränger därför undan ditt nyss ditlagda bindemedel(färgen, grunden eller klarlacken). Detta går att förhindra med olika typer av silikonstopp, men inget jag har provat har fallit mig riktigt i smaken. och fungerat tillfredställande.

Så silikonbaserade produkter ska du försöka hålla dig ifrån. Många sprutar på silikonbaserade medel för att göra däcksidorna blanka och svarta till följd av att skärmarna blir väldigt svårlackerade. Lika så vissa polermedel innehåller silikon och kan därför vara bedrövande den dagen man vill göra en omlackering eller en bättring.

Tillägger även här att jag inte arbetar med detta på heltid och att det kan ha kommit nya produkter som funkar tillfredställande sen jag gick utbildningen.

Mvh Mattias

Joas_86
9 oktober 2008
Trådstartare
Matte_s skrev:
Joas_86 skrev:

Det som händer när silikon är med i bilden är att man inte får färgen att fästa på korrekt vis. Silikonet vill alltid vara överst och tränger därför undan ditt nyss ditlagda bindemedel(färgen, grunden eller klarlacken). Detta går att förhindra med olika typer av silikonstopp, men inget jag har provat har fallit mig riktigt i smaken. och fungerat tillfredställande.

Så silikonbaserade produkter ska du försöka hålla dig ifrån. Många sprutar på silikonbaserade medel för att göra däcksidorna blanka och svarta till följd av att skärmarna blir väldigt svårlackerade. Lika så vissa polermedel innehåller silikon och kan därför vara bedrövande den dagen man vill göra en omlackering eller en bättring.

Tillägger även här att jag inte arbetar med detta på heltid och att det kan ha kommit nya produkter som funkar tillfredställande sen jag gick utbildningen.

Mvh Mattias

Så det typ inte räcker att man slipar bort de då ? sitter de kvar ändå ?
Ah de är ju bara motorhuven går ju att köpa beg iaf, så de är lugnt. De visar sig till slut iaf !!

Tack för all hjälp, har man lärt sig de med också !!

Joas_86
9 oktober 2008
Trådstartare
RBBN skrev:
rätt inställning har fortfarande inte fått någon riktig inblick i vad du ska göra med bilen?

vad bra. då kan du fälja projekt tråden !! cool

128 Inlägg
9 oktober 2008
Joas_86 skrev:
Så det typ inte räcker att man slipar bort de då ? sitter de kvar ändå ?
Ah de är ju bara motorhuven går ju att köpa beg iaf, så de är lugnt. De visar sig till slut iaf !!

Tack för all hjälp, har man lärt sig de med också !!

Ja precis, oftast brukar det inte räcka med att enbart slipa bort det(självklart olikaifrån fall till fall).

Men nu skall jag tillägga att huven är inte obrukbar om det nu skulle ha innehållt silikon det blir bara mer jobb för den som utför lackeringsjobbet.

Ang det Tommy(marlboroman) nämnde med resningar och bubblor så brukar inte just detta kännetecknas med just silikon utan då har det funnits något typ av fett kvar på ytan.

Bubblor kan uppkomma runt tanklock på mc-tankar då bensinångor kan tränga sig in mellan metall och lackskiktet.

Resningar brukar man få vid lackering av olika plaster där inte en riktig plastgrund använts.
Resningar kan man även känneteckna med att man använt en grund/primer av 1k typ som inte är 2k kompatibel.
Vissa sprayfärger på macken kan man med andra ord inte använda sig av vanlig 2komponents klarlack till.

Hoppas du fick lite svar på dina funderingar.

RBBN skrev:

Jag har uppfattat det som att han vill byta färg på bilen, montera något snyggt kjolpaket och kanske se över motorn. Bara att följa och se om man är intresserad.

Mvh Mattias
Senast redigerat av Matte_s (9 oktober 2008)

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
9 oktober 2008
har precis läst igenom tråden, riktigt nice projekt wink

kommer helt klart följas från min sida big_smile

keep it up

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Joas_86
10 oktober 2008
Trådstartare
HPaddict skrev:
har precis läst igenom tråden, riktigt nice projekt wink

kommer helt klart följas från min sida big_smile

keep it up

mvh stångberg

Man tackar man tackar.

Ska iaf slipa klart allting, sen köpa grund, sen spara pengar till lack, så de kanske kan ta tid, är lite mer saker ja ska köpa innan ja lackar allting också.

Sök