Försäkringsbolaget ser dej, även här!

DirektorIsaksson
9 september 2008 · 191 Inlägg

men hallåyikes dom har ju ganska så klena bevis verkar det som:O Dom kan ju inte dra en slutsats vad han har skrivit på gorg, har dom kollat databoexen o fått fram att den inte e trimmad så har dom ju inte ett skit o komma med:O överklaga utav helvete säger jag bara!

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
baca Os Difuntos
9 september 2008 · 1 822 Inlägg

Missförstå mig rätt men han har ju uppenbarligen begått ett försök till försäkringsbedrägeri. Och enligt svearikets lag är det olagligt och kan ge fängelse upp till två år. Nu säger jag att jag e guds bästa barn men jag gnäller inte om det skiter sig. Och sen är det jävligt korkat att lägga ut sån info på ett öppet forum som kan användas emot dig. Då detta inte är den första tråd som varnar om att både myndigheter och i detta fall ett försäkringsbolag använder sig av garaget.org

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Karlzzon Bil och MC guru
9 september 2008 · 272 Inlägg

baca skrev:
Missförstå mig rätt men han har ju uppenbarligen begått ett försök till försäkringsbedrägeri. Och enligt svearikets lag är det olagligt och kan ge fängelse upp till två år. Nu säger jag att jag e guds bästa barn men jag gnäller inte om det skiter sig. Och sen är det jävligt korkat att lägga ut sån info på ett öppet forum som kan användas emot dig. Då detta inte är den första tråd som varnar om att både myndigheter och i detta fall ett försäkringsbolag använder sig av garaget.org

Men va f-n...användas emot mej? Hallå....
Det handlar fortfarande inte om mej, läs HELA tråden...personen det hanlar om är skyddad.
Tider, datum, platser, bilar, märken, skostorlekar...allt har ändrats för skydda de oskyldiga!

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
baca Os Difuntos
9 september 2008 · 1 822 Inlägg

Karlzzon skrev:

baca skrev:
Missförstå mig rätt men han har ju uppenbarligen begått ett försök till försäkringsbedrägeri. Och enligt svearikets lag är det olagligt och kan ge fängelse upp till två år. Nu säger jag att jag e guds bästa barn men jag gnäller inte om det skiter sig. Och sen är det jävligt korkat att lägga ut sån info på ett öppet forum som kan användas emot dig. Då detta inte är den första tråd som varnar om att både myndigheter och i detta fall ett försäkringsbolag använder sig av garaget.org

Men va f-n...användas emot mej? Hallå....
Det handlar fortfarande inte om mej, läs HELA tråden...personen det hanlar om är skyddad.
Tider, datum, platser, bilar, märken, skostorlekar...allt har ändrats för skydda de oskyldiga!

Jag vet att det inte handlade om dig och jag beklagar det som hänt din vän. Utan min text var mer som en uppmaning till alla övriga som läser denna tråd. Och om F-bolaget har hittat info om bilen att den skall ha
"-Cippad med bsr chip,-öppet filter-3, rostfritt avgassystem" så e det väl självklart att dom kommer använda det emot honom då dom inte vill betala ut en krona. När vi ändå är inne på ämnet. att säga "att det inte skulle hålla i rätten" är ganska dumt då en åklagare kan gå över lik för att bevisa sin sak i rätten. Då detta är ett fall av eko-brott skulle jag personligen tro att dom kommer vilja gå vidare, och lägga fram bevisning som styrker deras sak. såsom ip-nummer, personlig info om bilen, etc etc. Inte meningen att trampa på någons tår men att sen skapa en tråd på samma forum som dom tagit info ifrån att beklga din väns påstådda feltramp kanske inte är det smartaste.

Senast redigerat av baca (9 september 2008)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Gujen
10 september 2008 · 406 Inlägg

Därför ska man sudda nummerplåtarna på alla bilder wink surt som fan ju sad  Tack för varningen dock smile

Senast redigerat av Gujen (10 september 2008)

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
Karlzzon Bil och MC guru
10 september 2008 · 272 Inlägg

Ja, jag fattar va du menar men vad det gäller denna tråden så kan jag säga att det var faktiskt HAN som ville varna andra...han tar en smäll om han får den bara för att alla andra som läser detta och förstår skall slippa ta en lika dan i baken av försäkringsbolagen....e du med på vad jag menar? smile

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
FLindgren
10 september 2008 · 5 089 Inlägg

påtal om ingeting. undrar vem det är som har det jobbet att sitta och kolla igenom varje bil på garaget;P  måste vara ett slappt jobb:D

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
baca Os Difuntos
10 september 2008 · 1 822 Inlägg

Karlzzon skrev:
Ja, jag fattar va du menar men vad det gäller denna tråden så kan jag säga att det var faktiskt HAN som ville varna andra...han tar en smäll om han får den bara för att alla andra som läser detta och förstår skall slippa ta en lika dan i baken av försäkringsbolagen....e du med på vad jag menar? smile

Jag är absolut med på vad du menar. All heder åt din vän då han gör en god sak för sveriges bilintresserade, Gorgs första martyr tongue

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
MissMotor_
10 september 2008 · 274 Inlägg

Karlzzon skrev:
Ja, jag fattar va du menar men vad det gäller denna tråden så kan jag säga att det var faktiskt HAN som ville varna andra...han tar en smäll om han får den bara för att alla andra som läser detta och förstår skall slippa ta en lika dan i baken av försäkringsbolagen....e du med på vad jag menar? smile

Snäll polare du har iaf som försöker hjälpa andra. Trist att han åkte på en sån dyrköpt läxa.
Lider verkligen med honom. Kan inte vara kul.. hmm

Hoppas de löser sig till de bästa.
Tycker verkligen det är konstigt om han åker på det. De är ju ändå så pass "tunt".

Senast redigerat av MissMotor_ (10 september 2008)

Smajly
10 september 2008 · 3 059 Inlägg

Oj vad många blir chockade och får sig en tankeställare för att dom hittat en bil här..
Varför skulle inte folk som jobbar på försäkringsbolag vara bilintresserade och tillomed vara medlemar här. Inget konstigt med det och framför allt inget NYTT.. Här finns apotekare, tandläkare, poliser, besiktningsgubbar, takläggare, målare, trädgårdsmästare, hästskötare, politiker... ja listan kan man ju göra så lång så det inte finns plats till det.. som är medlemmar.
Är man skadereglerare för bil på ett försäkringsbolag har man säkert en del bilintresse.. Killen som fått ärendet sitter på jobb och får in försäkringsfrågan med uppgifter om bilen.. När han slutar för dagen går han hem och sätter sig framför datorn o kollar lite forum på garaget.org för att han är bilintresserad och tycker om att kolla andras projekt och tänker att han ska testa att söka på samma modell av bil som den det handlar om.. o vips, när han bläddrat lite så ser han den.. Inget konstigt med det... inget alls. Vem som helst kan bli medlem häro ha intresset oavsett yrke.

Senast redigerat av Smajly (10 september 2008)

breesladd SKÅNING
10 september 2008 · 1 215 Inlägg

Smajly skrev:
Oj vad många blir chockade och får sig en tankeställare för att dom hittat en bil här..
Varför skulle inte folk som jobbar på försäkringsbolag vara bilintresserade och tillomed vara medlemar här. Inget konstigt med det och framför allt inget NYTT.. Här finns apotekare, tandläkare, poliser, besiktningsgubbar, takläggare, målare, trädgårdsmästare, hästskötare, politiker... ja listan kan man ju göra så lång så det inte finns plats till det.. som är medlemmar.
Är man skadereglerare för bil på ett försäkringsbolag har man säkert en del bilintresse.. Killen som fått ärendet sitter på jobb och får in försäkringsfrågan med uppgifter om bilen.. När han slutar för dagen går han hem och sätter sig framför datorn o kollar lite forum på garaget.org och tänker att han ska testa att söka på samma modell av bil som den det handlar om.. o vips, när han bläddrat lite så ser han den.. Inget konstigt med det... inget alls. Vem som helst kan bli medlem häro ha intresset oavsett yrke.

Mycke bra skrivet, dock tråkigt för polaren

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
sirmiro Double-Unicorn Rider
10 september 2008 · 2 486 Inlägg

Det finns en mycket bra poäng av försäkringsbolaget att säga att de hittat att bilen är trimmad, att personer inte kan hålla masken om det stämmer.

Och jag måste säga att jag tycker de gör rätt. Jag vill inte ha högre premie för att någon trimmar motorn och monterar i orginalsaker innan försäkringsbolaget tittar på det. Jag vill inte betala att någon kör in i räcket på mantorp osv.

Sätter man bilen på spel får man räkna med konsekvenserna.

Ni som tycker att jag har fel, skulle ni vilja försäkra en STCC-bil? (Ny krocksäker bil med regelbunden service, låsta garage och förare med rutin...)

Så visst att det är lite småsint att leta upp bilen på nätet, men troligen har de fått tips på ett eller annat sätt, djungeltrumman går fort.

Germax
10 september 2008 · 12 086 Inlägg

Ännu en anledning till varför man inte ska ha sitt regnummer på bilderna.

Hur kan dom bevisa att trimmet satt på vid olyckstillfället?
Dom vill ju inte betala i onödan såklart, gå på som faan och kräv!

Jag kvadda en biltrailer en gång, då börja de bråka om att jag kört vårdslöst och överlass. Och att deras "tekniker" hävdat det, dom va tvära som fan. Men jag va på dom så jävligt så jag fick ersättning iaf smile Argumenterade ner teknikern totalt, efter de hade de inte mkt mer att säga. man betalar ju försäkring av en anledning!

Säg åt din kompis att han läser på lite juridik och deras policy, sen är de bara att gapa och gärna ha lite underlag för de.

Rawad C20LET
10 september 2008 · 1 041 Inlägg

Beklagar det som har hänt din vän, men skulle säga som de flesta att det inte kommer att hålla i rätten, skulle inte tro att åklagaren har så mycket tid för såna ärende, de har lik o en massa annat o tänka på än att sitta i en sal för en sån sak.

Han kan alltid säga att infon han skrev inte stämmer o han gorde det för att inppa på andra helt enkelt, snälla ni säg mig hur många här på gorge som överdriver om deras bil effekt.
så inom kort lär har få ett brev där det står att anmälan läggs ned, brottet kan ej styrkas eller nåt sånt då ska ha ta o anmäla de för de vägrar o laga hans bil..

Hoppas det ordnar sig för han.

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
turbodeath
10 september 2008 · 2 452 Inlägg

tyvär så har försäkringsbolagen folk överallt som läser sådant här....dom är på alla sidor inklusive blocket o alla köpannonser med...slipper dom betala ut så har ju dom tjänat in det på att slippa betala ut försäkringsärenden...

döden kommer tillbaka
Hunted Jackass
10 september 2008 · 795 Inlägg

Häng ut det jävla bolaget det rör sig om så man vet vilket man skall undvika.

föresten, hur kan dom bevisa att det är hans användare till och börja med? kontot måste nog kunna knytas till individen för att det skall gälla som bevisning?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
viccoA
10 september 2008 · 3 110 Inlägg

Det var ju en ganska känd Enköpingsprofil som krävde ersättning i ett försäkringsärende och bolaget blev lite irriterade när de hittade hur många bilder som helst på bilen från streetrace och liknande evenemang. Dock tror jag inte de nekade honom ersättning, men de betalade ut och höjde premien sjukt mycket så han fick byta bolag. De har nog bättre koll än man tror.

Decibel
10 september 2008 · 2 911 Inlägg

En sak att tänka på är ju att alla ser dig, alla ser vad du skriver, och med alla menar jag allt från försäkringsbolag till arbetsgivare och polis.
Statliga myndigheter har anställda surfare tillsammans med automatiska verktyg som samlar in data från internet, hela tiden, dag och natt efter speciella sökkriterier. Skatteverket lanserade sin i vintras om jag inte minns fel.

Smajly
10 september 2008 · 3 059 Inlägg

Freddeponken skrev:
då kan ju chrizz sätta in filter så dessa instanser inte kommer in på garaget.org....vilken bra ide va?

amen fatta att det aldrig funkar ändå..
De e ju bara för folk att kolla nån annanstans, hemma t.ex.

red daddy
10 september 2008 ·

Karlzzon skrev:
Detta då:
Om du har garanti på bilen och byter till ett öppnare avgassystem typ ferrita, miltek eller liknade gäller inte din garanti längre. Bilen klassas som trimmad. Hur många vet det?

Samma gäller även däck/fälg storlek... Hur många kör med samma som står i bilens reg-bevis? tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang