Det va länge sedan man uppdaterade nu!! Så nu har vinter fixet börjat det blir först å främst till att byta busstningar i bakvagnen.
Jag kom en bit idag pallade upp bilen på pallbockar å monterade av däck coiloversen bromsar å diff sen han jag inte mer eller rättare sagt jag frös så in i helvete!! Jag e ute i snön å skruvar!!(kul)
Det ligger en beställning på en bur som ska komma inom någon månad, det e bara frakten från stockholm å hit till blekinge som ska lösas, e det någon som ska den vägen får gärna hjälpa till med frakten å få ett par hundra för besväret!
Nu e hela bakvagnen ner plockad här blir det en total renovering! Imån ska det slipas å målas med hammarlack e det tänkt eller e det någon annan som har ett bättre förslag på slitstark färg så får ni gärna säga till!
på börjad demontering allt ska bytas!
Jag kommer nog att köra med alubussningar eller nylon på dom fyra stora ställerna. Är det någon med erfarenhet av nylon/alu i bakvagnen??
Dedär med hammarlack på bakvagnen eller huvud taget på underredet skulle jag också vilja ha lite synpunkter på. Har läst att vissa inte tycker att det är en bra ide då lacken i sig är så hård att om delen man målat slipper och flexa så spricker lacken lätt vilket i sin tur troligtvis leder till rostbildning var lacken sprack men om någon har en annan teori så får den gärna berätta mer
Ja jag har oxå hört teorier om detta men jag resonerar så att monterar man det stumt så ska det inte röra sig så mycket! jag kommer att köra hammarlack å kan jag skriva resultatet efter sommarens banträffar!!
Enarsson_91: bussningarna köpte jag av en polare som inte hade hunnit montera dom, han bygger RB30 så han hade annat å lägga tiden på nu sa han:-)
MadeByMe:Tack ska du ha jag kikar in på din tråd oxå med jämna mellanrum men skriver tyvär inte så mycket, men jag gillar jobbet som du gör med din bil!
Nu har jag å vapndragarn Tony börjat med uppfräschningen av bakvagnen mycket slipning blev det! Dom som har ägt bilen innan mig har då inte snålat på tektylen det va fan överallt! Nu börjar den s fin ut ign , jag la första lagret färg nu ikväll, kommer bilder när den e färdig målad!
Tony och jag tycker om att elda så detta passade oss ypperligt i och med att bussningarna måste eldas bort(enligt oss iallafall):-)
LINGSTROM: Ja det e rätt bökigt å få ut dom tyvärr men det kommer att vara värt jobbet!
jensclaudius: Det va lättare än jag hade förväntat mig men sen va det ju ingen skruv som bråkade heller! Jag plockad ner bakvagnen på ca 1,5tim själv, å då tog jag det rätt lugnt! Ett tips ju att använda en palltruck å hålla upp bakvagnen med sen när allt är lossat så e det bara att sänka ner å rulla in den där man ska ha den.
Barne : jag såg på första sidan att du har bytt insugningsrör på RB25:an , snyggt var fick du tag på de nya insugningröret ? vet inte om de heter nått med pletrum eller nått sånt ? eller kanske insprutare ? nja hoppas att du vet jag jag menar ?
Barne : jag såg på första sidan att du har bytt insugningsrör på RB25:an , snyggt var fick du tag på de nya insugningröret ? vet inte om de heter nått med pletrum eller nått sånt ? eller kanske insprutare ? nja hoppas att du vet jag jag menar ?
Om du menar det stora silvriga på passagerar sidan så e det insuget, det e en greddy kopia som jag köpte av en polare som i sin tur fick tag i det från skyline.se
Projektet går sakta men säkert framåt jobbar mycket på mitt jobb så bilen blir lite lidande, men den ska vara klar till Emmaboda iallafall!
Det här bygget har satt alldeles för mycket nya ideer i huvet på mig! Sen den där bilden på 200an med "dtmstuk" satte ännu fler ideer i rörelse... damn it!