Hej!
Nu är det såhär att min 745 GL -90 med b230F motor tar för djävulskt med sås
den tar mellan 1,4 - 1,6 liter/mil och det tycker jag är för jävla mycket !!
Kör på ren etanol och har en ställbar BTR monterad med 4,1 -4,2 bars tryck så som det ska vara på en b230f - 90 med LH 2,4 insprut enligt en lokal trimfirma !
Har förövrigt öppet sportluftfilter monterat men det kan väl inte göra att det tar mer bränsle ?? körde med de filtret innan jag började köra på e85 med och då var de inga problem alls bilen drog 0,93liter/mil på 95 oktanig bensin !
Sen har jag de konstiga felet att jag måste ha minst halv tank i för att bilen ska starta normalt när den är varm !! Har jag under halv tank så får jag göra ett antal startförsök innan den hoppar igång
detta felet uppkom efter 1,5 vecka efter att jag hade monterat den ställbara btr:en och fick köra på 5bars tryck för att bilen skulle gå bra ! då var det luftmassemätaren som var paj men den är bytt nu och nu kör jag på 4,1-4,2 bars bränsletryck men felet kvarstår så jag kör på över halv tank hela tiden !
Någon snäll själ som vet vad det kan vara som gör att bilen tar så mycket bränsle ?? tacksam för svar // Emil