-framvagn e30 -bakvagn e30 med stora diffen -turbo konverterad 535 motor m30 -bort med innerskärmarna
få hem breddning så ja kan passa in bakvagnen där den ska sitta även få till fjäderbenen fram med upphängning så den kan rulla på bmw axlar så fort som möjligt.
sen kommer de sitta en hx50 turbo med öppen Wg
nån bmw fantast här som vet hur lång motor o lådan är ihop?
-framvagn e30 -bakvagn e30 med stora diffen -turbo konverterad 535 motor m30 -bort med innerskärmarna
få hem breddning så ja kan passa in bakvagnen där den ska sitta även få till fjäderbenen fram med upphängning så den kan rulla på bmw axlar så fort som möjligt.
sen kommer de sitta en hx50 turbo med öppen Wg
nån bmw fantast här som vet hur lång motor o lådan är ihop?
suveränt, man kan kolla det på bildelsbasen
behövs inte, rullar hem en rullande e30 kaross snart som ja ska flytta över axlarna ifrån
de blev en m50b25 motor till opeln letar nu efter låda o fraam(e30) o bakvagn (ska passa på e30 helst med stora diffen), blir o hänga på en hx52 lr nått sånt nu vill man hem o skruva lite...
Varför ska du svetsa vattenkanalerna om du ska köra M50? M20 motorn vet jag är känslig med 4-5-600hk så behöver du inte svetsa nåt på M50. Och en HX52 låter riktigt stort om du satsar på 400hk. Då måste en HX40 med lagom avgashus vara bättre. Då får du mycket bättre spol också.
Helrätt projekt! Bra val av både bil och motor!! Detta ska följas
Varför ska du svetsa vattenkanalerna om du ska köra M50? M20 motorn vet jag är känslig med 4-5-600hk så behöver du inte svetsa nåt på M50. Och en HX52 låter riktigt stort om du satsar på 400hk. Då måste en HX40 med lagom avgashus vara bättre. Då får du mycket bättre spol också.
Helrätt projekt! Bra val av både bil och motor!! Detta ska följas
hmm har bara hört att man ska svetsa topparna... varför för stort ?
Varför ska du svetsa vattenkanalerna om du ska köra M50? M20 motorn vet jag är känslig med 4-5-600hk så behöver du inte svetsa nåt på M50. Och en HX52 låter riktigt stort om du satsar på 400hk. Då måste en HX40 med lagom avgashus vara bättre. Då får du mycket bättre spol också.
Helrätt projekt! Bra val av både bil och motor!! Detta ska följas
hmm har bara hört att man ska svetsa topparna... varför för stort ?
nää men de blir nått mellan hx40-hx55
Anledningen till att man svetsar M20 topparna är för att anläggningsytan mpt packningen är för liten därför spricker M20 topparna till slut. Då svetsar man igen "vattenhålen" i toppen och sen borrar upp ett litet hål mitt i för att öka anläggningsytan.
På M50 så ska man inte svetsa topparna för då är det stor risk för att dom slår sig istället. Det har testats förut men det är bättre att inte svetsa M50. Är bevisat på flera bilar som går HÅRT och ligger närmare 1000hk att det funkar utmärkt utan att svetsa.
Och angående turbo så skulle jag satsa på en HX40 med inte för stort avgashus för snabb respons och spol när du ändå "bara" ska köra med 400hk. Då kommer du få en jävligt rolig motor
Varför ska du svetsa vattenkanalerna om du ska köra M50? M20 motorn vet jag är känslig med 4-5-600hk så behöver du inte svetsa nåt på M50. Och en HX52 låter riktigt stort om du satsar på 400hk. Då måste en HX40 med lagom avgashus vara bättre. Då får du mycket bättre spol också.
Helrätt projekt! Bra val av både bil och motor!! Detta ska följas
hmm har bara hört att man ska svetsa topparna... varför för stort ?
nää men de blir nått mellan hx40-hx55
Anledningen till att man svetsar M20 topparna är för att anläggningsytan mpt packningen är för liten därför spricker M20 topparna till slut. Då svetsar man igen "vattenhålen" i toppen och sen borrar upp ett litet hål mitt i för att öka anläggningsytan.
På M50 så ska man inte svetsa topparna för då är det stor risk för att dom slår sig istället. Det har testats förut men det är bättre att inte svetsa M50. Är bevisat på flera bilar som går HÅRT och ligger närmare 1000hk att det funkar utmärkt utan att svetsa.
Och angående turbo så skulle jag satsa på en HX40 med inte för stort avgashus för snabb respons och spol när du ändå "bara" ska köra med 400hk. Då kommer du få en jävligt rolig motor
okej då, ja tror dig då har ja ett problem mindre
mina 300-400hk ska ja försöka besikta med sen bär det nog av efter högre effekt vart efter drömmen är juh att ha 1 hk/kg
hmm har bara hört att man ska svetsa topparna... varför för stort ?
nää men de blir nått mellan hx40-hx55
Anledningen till att man svetsar M20 topparna är för att anläggningsytan mpt packningen är för liten därför spricker M20 topparna till slut. Då svetsar man igen "vattenhålen" i toppen och sen borrar upp ett litet hål mitt i för att öka anläggningsytan.
På M50 så ska man inte svetsa topparna för då är det stor risk för att dom slår sig istället. Det har testats förut men det är bättre att inte svetsa M50. Är bevisat på flera bilar som går HÅRT och ligger närmare 1000hk att det funkar utmärkt utan att svetsa.
Och angående turbo så skulle jag satsa på en HX40 med inte för stort avgashus för snabb respons och spol när du ändå "bara" ska köra med 400hk. Då kommer du få en jävligt rolig motor
okej då, ja tror dig då har ja ett problem mindre
mina 300-400hk ska ja försöka besikta med sen bär det nog av efter högre effekt vart efter drömmen är juh att ha 1 hk/kg
vad ligger hx40 på för pris ? samma som hx50-55
Vad har du för årsmodell på Opeln? Är den etfer -75 så kan du mer eller mindre glömma och regga en BMW motor med turbo. Även om den är innan -75 så ska du ha bra med tur. Finns vissa som lyckats med många som inte har det.. Men sikta på det, ju fler som lyckas ju fler är det som får bra tips
En HX40 brukar väl ligga mellan 3-5000:- beronde på skick.. Men 4000:- ligger dom väl på.
1hk/1kg tycker jag låter som en utmärkt framtids idé Riktigt brutalt rätt ut sagt
Kämpa på nu och uppdatera ofta för denna tråd kommer jag följa! Riktigt häftigt!
Anledningen till att man svetsar M20 topparna är för att anläggningsytan mpt packningen är för liten därför spricker M20 topparna till slut. Då svetsar man igen "vattenhålen" i toppen och sen borrar upp ett litet hål mitt i för att öka anläggningsytan.
På M50 så ska man inte svetsa topparna för då är det stor risk för att dom slår sig istället. Det har testats förut men det är bättre att inte svetsa M50. Är bevisat på flera bilar som går HÅRT och ligger närmare 1000hk att det funkar utmärkt utan att svetsa.
Och angående turbo så skulle jag satsa på en HX40 med inte för stort avgashus för snabb respons och spol när du ändå "bara" ska köra med 400hk. Då kommer du få en jävligt rolig motor
okej då, ja tror dig då har ja ett problem mindre
mina 300-400hk ska ja försöka besikta med sen bär det nog av efter högre effekt vart efter drömmen är juh att ha 1 hk/kg
vad ligger hx40 på för pris ? samma som hx50-55
Vad har du för årsmodell på Opeln? Är den etfer -75 så kan du mer eller mindre glömma och regga en BMW motor med turbo. Även om den är innan -75 så ska du ha bra med tur. Finns vissa som lyckats med många som inte har det.. Men sikta på det, ju fler som lyckas ju fler är det som får bra tips
En HX40 brukar väl ligga mellan 3-5000:- beronde på skick.. Men 4000:- ligger dom väl på.
1hk/1kg tycker jag låter som en utmärkt framtids idé Riktigt brutalt rätt ut sagt
Kämpa på nu och uppdatera ofta för denna tråd kommer jag följa! Riktigt häftigt!
Mvh
det är en -78 men ja ska ta kontakt med sfro o kolla med dom ja SKA lyckas
okej får se vad de bllir för turbo
ja uppdaterar så ofta ja kan, bor 12 mil ifrån garaget men ska göra mitt bästa
kul att du gillar den kadetten kommer bli ensam om den breddningen o speciellt när det är kombi
Fina fisken det där ju Var inte allt för länge sen jag slängde en M50B20, den kunde du ha fått och använt som "mall" motor. Riktigt skönt när man slipper vara rädd om grejerna. Hur blir motorplaceringen, som orginalmotorn eller ska du flytta tillbaka den nåt?
Fina fisken det där ju Var inte allt för länge sen jag slängde en M50B20, den kunde du ha fått och använt som "mall" motor. Riktigt skönt när man slipper vara rädd om grejerna. Hur blir motorplaceringen, som orginalmotorn eller ska du flytta tillbaka den nåt?
Mvh
Fasen att du inte sa nått om du har vxl så säg till
motron kommer flyttas bakåt lite, annars blir det lite dåligt med plats för kylare o ic, kommer slänga upp lite bilder inom kort då ja test monterar motorn för o se hur mycke yta ja har o leka på
Fina fisken det där ju Var inte allt för länge sen jag slängde en M50B20, den kunde du ha fått och använt som "mall" motor. Riktigt skönt när man slipper vara rädd om grejerna. Hur blir motorplaceringen, som orginalmotorn eller ska du flytta tillbaka den nåt?
Mvh
Fasen att du inte sa nått om du har vxl så säg till
motron kommer flyttas bakåt lite, annars blir det lite dåligt med plats för kylare o ic, kommer slänga upp lite bilder inom kort då ja test monterar motorn för o se hur mycke yta ja har o leka på
Ja det var synd.. Haha växellåda sålde jag för en månad sen ungefär Enda jag har kvar är en luftburk från E34 520 med M50 haha.