4769
Sök

Startmotor volvo 740!

MoffeGreven
11 oktober 2008
Hejsan.
Jag har en b230et motor då, den for startmotorn på vilket är lilla modellen, kan man då använda den stora startmotorn som jag nyligen varit och hämtat, eller kommer den fara direkt?
Tycker att den stora startmotorn borde fungera bättre?
Tack på förhand!

21 761 Inlägg
11 oktober 2008
Om den stora startmotorn passar till just din motor, med tanke på drev och fästen, så borde det väl bara vara att använda den tycker jag. Blir ju mer fart när du startar motorn.

MoffeGreven
11 oktober 2008
Drönirettab skrev:
Om den stora startmotorn passar till just din motor, med tanke på drev och fästen, så borde det väl bara vara att använda den tycker jag. Blir ju mer fart när du startar motorn.

Jo jag tyck ju de ja me. Så det ska testas!

Följ strömmen..
233 Inlägg
13 oktober 2008
Beror på vad du menar med lilla och stora.

Den lilla Boschen (som oftast sitter orginal) är den starkaste med 1.4kW.

Har du Hitachi är den på 1.2kW medans de gamla Bosch startmotorerna är på 1.0kW.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
13 oktober 2008
Jag köpte den starkaste till min förra 740 och det fungerade kanon...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

MoffeGreven
16 oktober 2008
Startmotorpunktse skrev:
Beror på vad du menar med lilla och stora.

Den lilla Boschen (som oftast sitter orginal) är den starkaste med 1.4kW.

Har du Hitachi är den på 1.2kW medans de gamla Bosch startmotorerna är på 1.0kW.

Den jag köpte nu, den är kort men tjock, vilket dom säger är den stora.

Den andra som gick SÖNDER, var lång och smal, den är tydligen den lilla.

Tottis_vbg
20 oktober 2008
det e bara montera den du skaffat

Följ strömmen..
233 Inlägg
20 oktober 2008
Både den lilla Boschen och den lite större Hitachin fungerar bra utan problem.

Kolla även jordkabeln mellan batteri och motorblocket då det ofta är den som orsakar problem med startmotorerna, framförallt om du har den lilla Boschen då den kräver mer ström för att fungera. Observera att kablarna nästan alltid SER bra ut men är riktigt dåliga när man mäter dem, testa med en startkabel och se om det blir någon skillnad.

Sök