Ford Puma - Time Attack

ironhead volvoraggare
14 oktober 2008 · 4 776 Inlägg

skulle kunna bli redigt ballt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
timnordlof
14 oktober 2008 · 798 Inlägg

I'll do my best! smile

Thaien
14 oktober 2008 · 933 Inlägg

Det här ska bli kul att följa!

BMW M5 (1999)
jon_emilsson
14 oktober 2008 · 472 Inlägg

ser mumma ut big_smile ska följas

Volvo 940 "gubbaracern" (1992)
Haxxel JDM
14 oktober 2008 · 593 Inlägg

timnordlof skrev:
Jag känner mig nästan tvungen att bidra med mina ideér i lite mer "fast" form. Här kommer en PhotoShop-skiss som jag slipade på för ett år sedan. Jag har mycket fler planer och ideér men någon som denna skulle den kunna komma att se ut:

http://www.rxvii.se/Puma/puma_concept.jpg

Men jag vill ha en mycket större bakvinge! Självklart i kolfiber... smile

ÅH WOW, nu blev jag övertygad. Jag måste få mig en tur i den senare smile
Fy "någonting" va häftigt!

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
FredrikF
14 oktober 2008 · 369 Inlägg

Grymt bygge. Får nästan åka förbi Vingåker i vinter å smygkika lite....tongue

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Tuggummimannen Taggad
15 oktober 2008 · 1 507 Inlägg

Ja, kör igång nu så du blir färdig tidigare. Mitt motto: Gör vad du kan med vad du har! det finns säkert massor att göra innan du fått hem allt godis! lycka till

Mvh
/T

BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
timnordlof
15 oktober 2008 · 798 Inlägg

Tuggummimannen skrev:
Ja, kör igång nu så du blir färdig tidigare. Mitt motto: Gör vad du kan med vad du har! det finns säkert massor att göra innan du fått hem allt godis! lycka till

Mvh
/T

Absolut, men eftersom det handlar om en totalrivning så kan jag inte små-greja. Det blir liksom allt på en gång!

timnordlof
15 oktober 2008 · 798 Inlägg

Har fått de slutgiltiga bilderna på Puma-kittet. Det blir front, bakdel, framskärmar, bakskärmar och frontläpp i kolfiber. Bättre än jag väntat mig... Hämtar grejerna på tisdag så får vi se hur det blir. smile

Tänkte prova med Mazda-vingen (en likadan) på Puman imorgon kväll. Kanske kan funka?

Senast redigerat av timnordlof (15 oktober 2008)

evilaudio
15 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

timnordlof skrev:
Har fått de slutgiltiga bilderna på Puma-kittet. Det blir front, bakdel, framskärmar, bakskärmar och frontläpp i kolfiber. Bättre än jag väntat mig... Hämtar grejerna på tisdag så får vi se hur det blir. smile

Tänkte prova med Mazda-vingen (en likadan) på Puman imorgon kväll. Kanske kan funka?

köpa kit??    sånt bygger man ju själv.tonguetongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
timnordlof
15 oktober 2008 · 798 Inlägg

evilaudio skrev:

timnordlof skrev:
Har fått de slutgiltiga bilderna på Puma-kittet. Det blir front, bakdel, framskärmar, bakskärmar och frontläpp i kolfiber. Bättre än jag väntat mig... Hämtar grejerna på tisdag så får vi se hur det blir. smile

Tänkte prova med Mazda-vingen (en likadan) på Puman imorgon kväll. Kanske kan funka?

köpa kit??    sånt bygger man ju själv.tonguetongue

They've got an offer I can't refuse. smile

Sånna här grejer är för snygga för att försöka göra bättre själv. Dessutom vill man ju ha så låg vikt som möjligt...

evilaudio
15 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

timnordlof skrev:

evilaudio skrev:

timnordlof skrev:
Har fått de slutgiltiga bilderna på Puma-kittet. Det blir front, bakdel, framskärmar, bakskärmar och frontläpp i kolfiber. Bättre än jag väntat mig... Hämtar grejerna på tisdag så får vi se hur det blir. smile

Tänkte prova med Mazda-vingen (en likadan) på Puman imorgon kväll. Kanske kan funka?

köpa kit??    sånt bygger man ju själv.tonguetongue

They've got an offer I can't refuse. smile

Sånna här grejer är för snygga för att försöka göra bättre själv. Dessutom vill man ju ha så låg vikt som möjligt...

kanske e sant men de e mycke mer kul å kunna "skryta" om att man gjort de själv.. wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
timnordlof
15 oktober 2008 · 798 Inlägg

evilaudio skrev:

timnordlof skrev:

evilaudio skrev:
köpa kit??    sånt bygger man ju själv.tonguetongue

They've got an offer I can't refuse. smile

Sånna här grejer är för snygga för att försöka göra bättre själv. Dessutom vill man ju ha så låg vikt som möjligt...

kanske e sant men de e mycke mer kul å kunna "skryta" om att man gjort de själv.. wink

Jag har inget behov av att skryta. Sätter hellre snabba varvtider på banträffarna nästa sommar. smile

Senast redigerat av timnordlof (15 oktober 2008)

andreasgustavsson
15 oktober 2008 · 819 Inlägg

bilden du la upp, är det bara jag eller ser den liiiiiiiite ut som en porsche? tongue

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
evilaudio
15 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

timnordlof skrev:

evilaudio skrev:

timnordlof skrev:

They've got an offer I can't refuse. smile

Sånna här grejer är för snygga för att försöka göra bättre själv. Dessutom vill man ju ha så låg vikt som möjligt...

kanske e sant men de e mycke mer kul å kunna "skryta" om att man gjort de själv.. wink

Jag har inget behov av att skryta. Sätter hellre snabba varvtider på banträffarna nästa sommar. smile

aha.. själv kör man ju "bana" på vanliga vägar.. mycke mer kul..wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
timnordlof
15 oktober 2008 · 798 Inlägg

andreasgustavsson skrev:
bilden du la upp, är det bara jag eller ser den liiiiiiiite ut som en porsche? tongue

Nja, tycker jag inte. Men kanske lite med bakbreddning och det... Men det är nog mest vinkeln. Tyvärr. smile

Senast redigerat av timnordlof (15 oktober 2008)

timnordlof
15 oktober 2008 · 798 Inlägg

evilaudio skrev:

timnordlof skrev:

evilaudio skrev:
kanske e sant men de e mycke mer kul å kunna "skryta" om att man gjort de själv.. wink

Jag har inget behov av att skryta. Sätter hellre snabba varvtider på banträffarna nästa sommar. smile

aha.. själv kör man ju "bana" på vanliga vägar.. mycke mer kul..wink

Mazdan är en gatbil och sjukt kul där. Men när man väl snöat in på bankörning vill man bara ha värre, att köra på vägen känns totalt meningslöst och omotiverat...

Det kommer bli mycket annat hemmabyggt, så det känns skönt att ha något färdigt som fungerar att luta sig mot faktiskt. smile

Senast redigerat av timnordlof (15 oktober 2008)

Lifeabuser
15 oktober 2008 · 427 Inlägg

Sjukt snygg PS-bild. Gillar canardvingarna!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
timnordlof
15 oktober 2008 · 798 Inlägg

Lifeabuser skrev:
Sjukt snygg PS-bild. Gillar canardvingarna!

Tack! Canards in the shit när det är Time Attack som gäller.

Simplify and add lightness (och marktryck)! wink

Senast redigerat av timnordlof (15 oktober 2008)

timnordlof
15 oktober 2008 · 798 Inlägg

http://www.carsurvey.org/images/ford_mondeo_3.jpg

Efterlyser någon risig Mondeo av denna karossmodell med 2-litersmotor. Någon som vet vart jag kan hitta ett lik billigt? Det enda som behöver vara intakt är motorn.

Senast redigerat av timnordlof (15 oktober 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang