Köpa ny helt ny bil, värt att göra detta?

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
19 oktober 2008 · 1 123 Inlägg

steifan skrev:
Köp Sciroccon, borde ju vara mycket mera 'lättsåld' om du nu skulle 'ändra dig' efter ett par månader.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/486099_91bk0h.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/486100_41hlih.jpg
jag hade tagit audi om jag vore dig men annars kan man ju vänta lite till.. mailade mitsubishi om den här modellen lancer ralliart(stavningen)de kommer till sverige nu i sommar:P 4wd turbo 240hk ovanligare än audi men kanske inte lika snygg:P

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Pikey
19 oktober 2008 · 2 283 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag hade kollat på någon E46 M3 eller annan nyare BMW.

Vill du verkligen ha en Audi med 1.8L motor efter att ha sett dessa? big_smile
http://www.blocket.se/vi/18098952.htm?ca=18_s

http://www.blocket.se/vi/17663119.htm?c … amp;last=1

När man ändå är uppe i de kostnaderna är ju SMG ett måste.

R.I.P. Michael Jackson!
Crazygreek Billackerare
19 oktober 2008 · 365 Inlägg

känns som du vill ha tyskt o då tycker jag Audin..LÄTT smile
annars får du jävligt fina Honda S2000 för dom pengarna !! mycket trevlig bil smile

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
jes
19 oktober 2008 · 582 Inlägg

jag skulle köpa en volvo 940 turbo och chippa den blablabla näe skoja bara
Audi:n är nog mest bil av dom 3.fast sciroccon blir intressant den med

hej
eastmotorsport -sommar ska de va....
19 oktober 2008 · 4 524 Inlägg

På tal om att äga och serva en bil... En Audi kostar i runda slängar 10.000 att göra en storservice på , en BMW kostar långt under det. Så att tro att en VAG produkt är billig att äga , då tror man fel. Om man nu inte har den fria servicetiden ut ut och sen säljer den.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
weian Concordia res parvae crescent
19 oktober 2008 · 924 Inlägg

Bjork skrev:
Plastig? Njaa...Passaten e fin men lite 40+ racer i mina ögon, Audin lite med kanske men i mina
ögon kan den masseras..titta på Riegers wink

inte den vanliga passaten, utan passat CC.
ser F*N så mycke bättre ut än den vanliga passaten.

men i denna matchen så tycker ja nog att audin vinner matchen.
den ser så sjukt snyggt aggresiv ut å mä ett kit från rieger, ett par snygga fälgar så har du en vinnare.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
tobee
19 oktober 2008 · 735 Inlägg

eastmotorsport skrev:
På tal om att äga och serva en bil... En Audi kostar i runda slängar 10.000 att göra en storservice på , en BMW kostar långt under det. Så att tro att en VAG produkt är billig att äga , då tror man fel. Om man nu inte har den fria servicetiden ut ut och sen säljer den.

16000:- kostade storservice på min gamla A3 1.8T Quattro(12000:- för vanliga A3 1.8T, lite extra don pga 4wd) på VAG.

BMW ville ha 6000:- för storservice på min 330Ci E46

Kamremmen är det som kostar. Tar väl 5 timmar att byta=5x1100:-... Kedja is the shit. Värt att tänka på när man handlar bil!

M3 E46 storservice(insp 2) går på 9000:- så den är inte så jävligt dyr den heller

Senast redigerat av tobee (19 oktober 2008)

Larschan
19 oktober 2008 · 519 Inlägg

_lee_jr skrev:

steifan skrev:
Köp Sciroccon, borde ju vara mycket mera 'lättsåld' om du nu skulle 'ändra dig' efter ett par månader.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/486099_91bk0h.jpg


http://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/486100_41hlih.jpg
jag hade tagit audi om jag vore dig men annars kan man ju vänta lite till.. mailade mitsubishi om den här modellen lancer ralliart(stavningen)de kommer till sverige nu i sommar:P 4wd turbo 240hk ovanligare än audi men kanske inte lika snygg:P

Den där var sjukt cool, påminner som fan om evo tian! smile Undrar just vad den där går löst på.

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
19 oktober 2008 · 1 123 Inlägg

Larschan skrev:

_lee_jr skrev:

steifan skrev:
Köp Sciroccon, borde ju vara mycket mera 'lättsåld' om du nu skulle 'ändra dig' efter ett par månader.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/486099_91bk0h.jpg


http://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/486100_41hlih.jpg
jag hade tagit audi om jag vore dig men annars kan man ju vänta lite till.. mailade mitsubishi om den här modellen lancer ralliart(stavningen)de kommer till sverige nu i sommar:P 4wd turbo 240hk ovanligare än audi men kanske inte lika snygg:P

Den där var sjukt cool, påminner som fan om evo tian! smile Undrar just vad den där går löst på.

jag har mailat de de säger att de kommer kostar liiite mer än vanlig lancer fast mindre än evo gissa ca: 300 tusen

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
19 oktober 2008 · 999 Inlägg

BMW har fri service i 3år/8000 mil

Åter till ämnet, jag hade gjort som nämnts tidigare, köpt en lätt beggad bil som tappat en del i värde. Ofta kan man hitta en med lite mer utrustning osv som är prisvärd. Just extrautrustning kostar ofta rätt mycket om man vill ha något speciellt, t ex läder etc.

Syst3m
19 oktober 2008 · 1 079 Inlägg

Mortalis skrev:

SupershittyToTheMax skrev:
Har du 300 tusen så kan du väl köpa en riktig bil.

Du har fan aldrig nått vettigt att säga. Klipp dig o skaffa dig ett jobb så du kan köpa en bil, sen kan du ha åsikt..

Jag tror att Sciroccon är den som kommer hålla värdet bäst jämfört med Golfen iaf, de droppar rätt fort i pris på begagnatmarknaden, men behåller de sen rätt bra efter första tappet...
Värt är det, om du ska behålla bilen längre tid. Annars kommer du göra jäkla förlustaffär...

Bästa affären är väl att köpa en 2 år gammal bil och ha den i 3 år..

Du har fan aldrig nått vettigt att säga. Klipp dig o skaffa dig ett jobb (bättre jobb?) så du kan köpa en vettig bil, sen kan du ha åsikt..

Rquired Allmänt envis
19 oktober 2008 · 12 512 Inlägg

titta på 118d med M-paket. ska våra riktigt rolig och trevlig att köra och motorn ska våra en pärla. Dessutom får du njuta av alla förmåner med miljöbil.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mortalis VW-nörd?
19 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

Syst3m skrev:

Mortalis skrev:

SupershittyToTheMax skrev:
Har du 300 tusen så kan du väl köpa en riktig bil.

Du har fan aldrig nått vettigt att säga. Klipp dig o skaffa dig ett jobb så du kan köpa en bil, sen kan du ha åsikt..

Jag tror att Sciroccon är den som kommer hålla värdet bäst jämfört med Golfen iaf, de droppar rätt fort i pris på begagnatmarknaden, men behåller de sen rätt bra efter första tappet...
Värt är det, om du ska behålla bilen längre tid. Annars kommer du göra jäkla förlustaffär...

Bästa affären är väl att köpa en 2 år gammal bil och ha den i 3 år..

Du har fan aldrig nått vettigt att säga. Klipp dig o skaffa dig ett jobb (bättre jobb?) så du kan köpa en vettig bil, sen kan du ha åsikt..

Allvarligt, e du tappad som liten eller? Du har fan inte läst hälften av alla mina inlägg, eller ens läst dom? Bara för att man kommer med fakta, att golf 6 gti INTE ÄR TESTAD så kan man ju för helvete inte säga att den har dålig komfort.
Var en av de första som svarade i tråden och gav ganska vettiga argument för att köpa en begagnad bil.
Köra en kombi o klaga på andra e också nåt...tro sig vara ung haha

Muttley
19 oktober 2008 ·

Mortalis skrev:

Syst3m skrev:

Mortalis skrev:

Du har fan aldrig nått vettigt att säga. Klipp dig o skaffa dig ett jobb så du kan köpa en bil, sen kan du ha åsikt..

Jag tror att Sciroccon är den som kommer hålla värdet bäst jämfört med Golfen iaf, de droppar rätt fort i pris på begagnatmarknaden, men behåller de sen rätt bra efter första tappet...
Värt är det, om du ska behålla bilen längre tid. Annars kommer du göra jäkla förlustaffär...

Bästa affären är väl att köpa en 2 år gammal bil och ha den i 3 år..

Du har fan aldrig nått vettigt att säga. Klipp dig o skaffa dig ett jobb (bättre jobb?) så du kan köpa en vettig bil, sen kan du ha åsikt..

Allvarligt, e du tappad som liten eller? Du har fan inte läst hälften av alla mina inlägg, eller ens läst dom? Bara för att man kommer med fakta, att golf 6 gti INTE ÄR TESTAD så kan man ju för helvete inte säga att den har dålig komfort.
Var en av de första som svarade i tråden och gav ganska vettiga argument för att köpa en begagnad bil.
Köra en kombi o klaga på andra e också nåt...tro sig vara ung haha

fel på kombi eller?. jag är jätteung. eller måste man vara gammal med familj för en kombi?.

Mortalis VW-nörd?
19 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

Var inte hans kombi ens, hans pappas, så han har ingen bil han heller, ännu roligare o hoppa på nån då som har en iaf. Och sorry, men lackade ur rätt rejält när jag såg hans inlägg där...

Senast redigerat av Mortalis (19 oktober 2008)

Muttley
19 oktober 2008 ·

Mortalis skrev:
Var inte hans kombi ens, hans pappas, så han har ingen bil han heller, ännu roligare o hoppa på nån då som har en iaf. Och sorry, men lackade ur rätt rejält när jag såg hans inlägg där...

Köra en kombi o klaga på andra e också nåt

de tar jag precis som att jag ska hålla truten för jag har en kombi och att jag är jättegammal bara för en kombi....




men att köpa helt ny bil idag är mitt svar nej, de är på tok för dyra bilar och räntor och allt vad man kan tänka sig. bättre och vänta ett tag.

Mortalis VW-nörd?
19 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

tkd_rille skrev:

Mortalis skrev:
Var inte hans kombi ens, hans pappas, så han har ingen bil han heller, ännu roligare o hoppa på nån då som har en iaf. Och sorry, men lackade ur rätt rejält när jag såg hans inlägg där...

Köra en kombi o klaga på andra e också nåt

de tar jag precis som att jag ska hålla truten för jag har en kombi och att jag är jättegammal bara för en kombi....




men att köpa helt ny bil idag är mitt svar nej, de är på tok för dyra bilar och räntor och allt vad man kan tänka sig. bättre och vänta ett tag.

Ta de hur du vill, men att hoppa på ngn som framfört en åsikt på ett ganska välhyffsat sätt ändå, och dennes bil, med sin fars kombi som bakgrund dessutom, lackar ur på de och skrev väl ord lite i förbifarten. Sorry om ngn annan tog illa vid sig...men de kan ju gå lite hett till när adrenalinet rusar

Edvinoo Hetast Just Nu!
19 oktober 2008 · 1 355 Inlägg

jag kan säga såhär , när ja köpte min kunde jag lika gärna köpt en begagnad och sparat 100.000 MEN..
det är en sån skön känsla att beställa en bil efter min smak och sen vara den första som kör den, lukten av ny bil är den finaste som finns ! jag ångrar absolut inte att ja köpte min ny för att det är nått jag kanske inte får uppleva igen så att hur mkt jag än förlorade på den så tycker JAG att det var värt det...

Inspiration comes standard
Rquired Allmänt envis
19 oktober 2008 · 12 512 Inlägg

Är själv ung och kör kombi, eftersom det är det mest praktiska för mig. Hur ett rymligare bagage i kombination med min ålder skulle påverka mina argument på ett forum fattar jag inte...

Dock var det dumt av syst3m att lacka på ett vettigt inlägg

Senast redigerat av Rquired (19 oktober 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
-Mackan- Fire And Silk
19 oktober 2008 · 2 254 Inlägg

Köp en begagnad bil istället här har du en lämplig kandidat.

Denna känns inte plastig i allafall smile

http://www.blocket.se/vi/16981704.htm?ca=12_s

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang