Malm3n skrev:
Hade jag varit dig så hade jag väntat med att köpa ny bil. Detta pga lågkonjukturen och finanskrisen. kan ju berätta att räntorna är höga som skyskrapor just nu och att det går väldigt dåligt för bilsäljarna. Säljer inte ensciellt många bilar i veckan, kanske handlar om en 4 st per vecka max. har även hört lite inside rykten om att en Volvohandlare i södra sthlm eventuellt ska stänga ner hela anläggningen just för att det går så dåligt VW har anställningsstopp mm. så vänta iaf till början av 09 och se hur räntorna är då, kanske har dem sjuknit och biltillverkarna repat sig efter finanskrisen.
Därav så väntar ja ju just nu, nästa bil kommer väl inhandlas 2009 men som du säger
räntan, testa den där räknaren som swedbank har på blocket.
Låna högt och satte 200 000 kr, (ska inte låna så mkt men man vet ju aldrig

)
La upp lånet på 5 år hamnade då i Augusti månad på strax över 4000kr/månaden
Kollade förra veckan då hamna ja på 5103kr/månaden

Kikade även idag hamnade då på 4103kr/månaden...så de är en berg o dalbana i varje fall

Var även uppe på Björstigs (VAG-Handlaren Skaraborg) och prata med en försäljaren som ja
köpte saaben av, dom brukar sälja runt 25-30 bilar i månaden...nu var dom nere på 10st..

I vilket fall så ska ja åka och provköra 1.8TFSI imorgon fre. ev. 2.0 TDI oxå måste ju känna på den
vem vet? den kanske suger?

Mvh
"Det där numret vill jag inte ha, det ska synas att det är en NY bil!".
I Sverige finns de folk till allt

eller varför inte kolla in en ny 9-3a ?
Snygg men njae..ja vill pröva annat nu, men om ngt år en Turbo X?