2776
Sök

Bild på bott-sänkt volvo 740

194 Inlägg
8 oktober 2010
#21
Volvo_Mannen skrev:
Elmersson skrev:
Lågt ska det vara, lätt värt att sicksacka över vägbulor och brunslock:P

Min hyffsat låga 740, 4 varv bort fram och 5 bak samt kapade genomslagsgummin! - http://www.garaget.org/?car=180130&image=1825046

Har du kapat 4 varv så kan du inte ha mer än 1cm fjädring kvar, om du nu inte kortat dämparen, alternativt bytt till tex. 240 dämpare.

Hade ingen fjädring kvar wink

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
Volvoskadad
6 017 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#23
Elmersson skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Elmersson skrev:
Lågt ska det vara, lätt värt att sicksacka över vägbulor och brunslock:P

Min hyffsat låga 740, 4 varv bort fram och 5 bak samt kapade genomslagsgummin! - http://www.garaget.org/?car=180130&image=1825046

Har du kapat 4 varv så kan du inte ha mer än 1cm fjädring kvar, om du nu inte kortat dämparen, alternativt bytt till tex. 240 dämpare.

Hade ingen fjädring kvar wink

Varför ens ha kvar fjädrarna?

Visst är det fränt att åka lågt, men ska man göra de kan man ju göra det lite mer seriöst med fjädringsväg. Inte att rekommendera att åka stumt, har själv testat det under en sommar och de kommer inte hända igen.
https://www1.garaget.org/archive/22/21005/147688/147688-2066239.jpg
Senast redigerat av Volvo_Mannen (8 oktober 2010)

Jonas

26 Inlägg
8 oktober 2010
#24
han får väl vända på klämman så den inte tar i smile den sticker knappast ut grumnt mycket med gängorna uppåt !smile
bollen1986 skrev:
kompisen åkte med bottsänkt Saab 900 i ca 2 månader

efter att han bytt klämman till avgassystemet sc 5 ggr så höjde han bilen efterson han tröttnade på att han fick åka omvägar hela tiden

det skrapar i och fartgupp är inte att tänka på så nej lagom är bäst

194 Inlägg
8 oktober 2010
#25
Volvo_Mannen skrev:
Elmersson skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Har du kapat 4 varv så kan du inte ha mer än 1cm fjädring kvar, om du nu inte kortat dämparen, alternativt bytt till tex. 240 dämpare.

Hade ingen fjädring kvar wink

Varför ens ha kvar fjädrarna?

Visst är det fränt att åka lågt, men ska man göra de kan man ju göra det lite mer seriöst med fjädringsväg. Inte att rekommendera att åka stumt, har själv testat det under en sommar och de kommer inte hända igen.
http://www1.garaget.org/archive/22/21005/147688/147688-2066239.jpg

Nä de gjorde ingen nytta direkt:P. På en bil för 4 tusen är man inte så sugen på att lägga varken pengar eller tid för att få till det, t.ex coilovers mm.

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#26
Elmersson skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Elmersson skrev:

Hade ingen fjädring kvar wink

Varför ens ha kvar fjädrarna?

Visst är det fränt att åka lågt, men ska man göra de kan man ju göra det lite mer seriöst med fjädringsväg. Inte att rekommendera att åka stumt, har själv testat det under en sommar och de kommer inte hända igen.
http://www1.garaget.org/archive/22/21005/147688/147688-2066239.jpg

Nä de gjorde ingen nytta direkt:P. På en bil för 4 tusen är man inte så sugen på att lägga varken pengar eller tid för att få till det, t.ex coilovers mm.

Eller så kortar man benen ca 2cm och stoppar i 240 dämpare, och vips har man minst 5 cm längre ner tills dämparn slår i bott.

Jonas

194 Inlägg
9 oktober 2010
#27
Volvo_Mannen skrev:
Elmersson skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Varför ens ha kvar fjädrarna?

Visst är det fränt att åka lågt, men ska man göra de kan man ju göra det lite mer seriöst med fjädringsväg. Inte att rekommendera att åka stumt, har själv testat det under en sommar och de kommer inte hända igen.
http://www1.garaget.org/archive/22/21005/147688/147688-2066239.jpg

Nä de gjorde ingen nytta direkt:P. På en bil för 4 tusen är man inte så sugen på att lägga varken pengar eller tid för att få till det, t.ex coilovers mm.

Eller så kortar man benen ca 2cm och stoppar i 240 dämpare, och vips har man minst 5 cm längre ner tills dämparn slår i bott.

jasså? där ser man:) tack för tipsen:P

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 oktober 2010
#28
Helt otroligt hur många som verkligen gillar denna hemska sänkning. Av en minst lika hemsk bil... http://www.rcdrifters.se/forum/images/smilies/tobbie_yucky.gif

Finns ju inte en tillstymmelse till varken komfort eller trafiksäkerhet. Och ja, jag har åkt i bilar både med och utan fjädrar... Epa var bekvämare...
Senast redigerat av Opelmadness (9 oktober 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
#29
Opelmadness skrev:
Helt otroligt hur många som verkligen gillar denna hemska sänkning. Av en minst lika hemsk bil... http://www.rcdrifters.se/forum/images/s … _yucky.gif

Säger han som åker Opel http://forums.turbobricks.com/images/smilies/laugh.gif

Jonas

26 Inlägg
9 oktober 2010
#30
hur kan en epa vara bekvämare som har stummonterad bakaxel och urusel fjädring ifram med tanke på att man inte kunde bygga epor efter 75? motivera gärna hur det kan vara bekvämare

194 Inlägg
9 oktober 2010
#31
Opelmadness skrev:
Helt otroligt hur många som verkligen gillar denna hemska sänkning. Av en minst lika hemsk bil... http://www.rcdrifters.se/forum/images/s … _yucky.gif

Vectran är ju inte så mycket att skryta med precis...roll

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

26 Inlägg
9 oktober 2010
#32
Du grabben finns inge bättre en en vectra, lovar dig, förstår inte ens hur man kan toksänka en bil och ens plåga sig med det när det finns vectror!lollollol
Elmersson skrev:
Opelmadness skrev:
Helt otroligt hur många som verkligen gillar denna hemska sänkning. Av en minst lika hemsk bil... http://www.rcdrifters.se/forum/images/s … _yucky.gif

Vectran är ju inte så mycket att skryta med precis...roll

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 oktober 2010
#33
RasmusHH skrev:
Du grabben finns inge bättre en en vectra, lovar dig, förstår inte ens hur man kan toksänka en bil och ens plåga sig med det när det finns vectror!lollollol
Elmersson skrev:
Opelmadness skrev:
Helt otroligt hur många som verkligen gillar denna hemska sänkning. Av en minst lika hemsk bil... http://www.rcdrifters.se/forum/images/s … _yucky.gif

Vectran är ju inte så mycket att skryta med precis...roll


Ja de som tar åt sig av lite kritik vet om hur illa det är.

Skjuter hellre min Vectra än blir tvingad att åka så sänkt "bil"

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 oktober 2010
#34
RasmusHH skrev:
hur kan en epa vara bekvämare som har stummonterad bakaxel och urusel fjädring ifram med tanke på att man inte kunde bygga epor efter 75? motivera gärna hur det kan vara bekvämare

Iaf nån sorts fjädring i en ände, sen åker man inte lagligt över 30 knyck. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

194 Inlägg
9 oktober 2010
#35
Opelmadness skrev:
RasmusHH skrev:
Du grabben finns inge bättre en en vectra, lovar dig, förstår inte ens hur man kan toksänka en bil och ens plåga sig med det när det finns vectror!lollollol
Elmersson skrev:

Vectran är ju inte så mycket att skryta med precis...roll


Ja de som tar åt sig av lite kritik vet om hur illa det är.

Skjuter hellre min Vectra än blir tvingad att åka så sänkt "bil"

jaja, säger du det så:P

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

26 Inlägg
9 oktober 2010
#36
Nej jag tänker inte sitta och starta ett "garagetbråk"
Lätt att bli lite vreslig på kvällskvisten, godnatt! wink
Opelmadness skrev:
RasmusHH skrev:
hur kan en epa vara bekvämare som har stummonterad bakaxel och urusel fjädring ifram med tanke på att man inte kunde bygga epor efter 75? motivera gärna hur det kan vara bekvämare

Iaf nån sorts fjädring i en ände, sen åker man inte lagligt över 30 knyck. smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 oktober 2010
#37
RasmusHH skrev:
Nej jag tänker inte sitta och starta ett "garagetbråk"
Lätt att bli lite vreslig på kvällskvisten, godnatt! wink
Opelmadness skrev:
RasmusHH skrev:
hur kan en epa vara bekvämare som har stummonterad bakaxel och urusel fjädring ifram med tanke på att man inte kunde bygga epor efter 75? motivera gärna hur det kan vara bekvämare

Iaf nån sorts fjädring i en ände, sen åker man inte lagligt över 30 knyck. smile


Blev inget bråk, jag motiverade ju. smile

Sov gott.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

26 Inlägg
9 oktober 2010
#38
ingen bra motivering faktiskt.. smile natt
Opelmadness skrev:
RasmusHH skrev:
Nej jag tänker inte sitta och starta ett "garagetbråk"
Lätt att bli lite vreslig på kvällskvisten, godnatt! wink
Opelmadness skrev:

Iaf nån sorts fjädring i en ände, sen åker man inte lagligt över 30 knyck. smile


Blev inget bråk, jag motiverade ju. smile

Sov gott.

MVH T.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 oktober 2010
#39
Böttsänkt is the shit!

kortade fjäderben, 3 varv fjäder kvar
http://i39.tinypic.com/1zclovo.jpg

kortade fjäderben, 3 varv fjäder kvar
http://i27.tinypic.com/16hvog6.jpg

inga fjädrar, inga gummin
http://i37.tinypic.com/2vv3jte.jpg

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Muttley
9 oktober 2010
#40
att man orkar lägga tiden och jobbet för att få en ännu sunkigare bil.
har 740 men kör den ytterst lite, enbart för nödfall. Men hade den varit utan något fjädring hade jag bett om att pressa skitet.


Sök