så nu vare ett tag sen man uppdaterade här för jag har vart på skidsemester o skadat knät så blir inte mkt jobb gjort men idag tog jag tag i lite skit o kolfiber får jag aldrig nog av så började med massa kolfiber detaljer så nu till lite bilder
började med att lima fast kolfiberet på delarna som skulle ha de
sen så kleta jag på lite epoxy
så såg de ut när jag gav upp för dagen fortsätter imorn när det torkat
vart nån timme i garaget idag igen så de som hände idag va att skära bort överflödig kolfiber och sedan slippa kanterna och sen våtslippa hela skiten sen kleta på lite mer epoxy så imorn blire slippa o klarlack sedan är det förhoppningsvis klart
slippat o klart för sista lagret epoxy
epoxy på kletat samt att jag hitta lite mer delar som jag tyckte skulle va kolfiber
sen så har jag börjat bygga om front spoilern på bilen oxå för att får lite samma stuk som bak kjolen så efter lite plast o spackel såg den ut så här men lite mer fin jobb innan den e klar med lackade den för att ni skulle se hur de kommer bli (hållet längst till vänster ska de sitta ett lock på )
Ser ju riktigt bra ut! Gillar frontspoilern faktiskt, ser diskret ut men ändå riktigt snygg och sticker ut lite Ska du inte klä front, sidokjolar och bakspoiler i kolfiber också? Hade nog kunnat se riktigt grymt ut
Ser ju riktigt bra ut! Gillar frontspoilern faktiskt, ser diskret ut men ändå riktigt snygg och sticker ut lite Ska du inte klä front, sidokjolar och bakspoiler i kolfiber också? Hade nog kunnat se riktigt grymt ut
/Påsen
tackar hahah jag har tänkt på de men tror dom kommer se lite för gråa ut o så kommer de kosta ca 1000kr per spoiler och så måste man skarva kolfibret eftersom de bara är 1 meter brett men man får se hade ju vart riktigt coolt
/Påsen
tackar hahah jag har tänkt på de men tror dom kommer se lite för gråa ut o så kommer de kosta ca 1000kr per spoiler och så måste man skarva kolfibret eftersom de bara är 1 meter brett men man får se hade ju vart riktigt coolt
Vad ska du ha för färg på bilen i övrigt? Kan du inte ha någon till att PS:a en bild på hur det skulle kunna se ut med kolfiberöverdragen front, bakspoiler och sidokjolar? Tror det hade sett riktigt bra ut och varit värt pengarna faktiskt, men jag kan ju hålla med dig om att det kanske blir lite dyrt igentiligen
Tycker du ska fundera på det och ha någon till att PS:a en bild, kan ju vara värt att fundera på faktiskt
/Påsen
Vad ska du ha för färg på bilen i övrigt? Kan du inte ha någon till att PS:a en bild på hur det skulle kunna se ut med kolfiberöverdragen front, bakspoiler och sidokjolar? Tror det hade sett riktigt bra ut och varit värt pengarna faktiskt, men jag kan ju hålla med dig om att det kanske blir lite dyrt igentiligen
Tycker du ska fundera på det och ha någon till att PS:a en bild, kan ju vara värt att fundera på faktiskt
/Påsen
bilen ska bli samma färg som den är nu. men visst hade de blivit coolt o säkert väldigt eget o ha kofiber kofångare på en gamal 240. men bara ta de med sponsorn o kolla va hon säger o sen ska man ha orken o göra det också
/Påsen
bilen ska bli samma färg som den är nu. men visst hade de blivit coolt o säkert väldigt eget o ha kofiber kofångare på en gamal 240. men bara ta de med sponsorn o kolla va hon säger o sen ska man ha orken o göra det också
Fråga fråga fråga ! Hehe Orken tror jag att du har faktiskt, om du bestämmer dig för att göra det. Tror du hade varit väldigt ensam med kolfiberkofångare på en 240.
jadu de går framåt sakta men säkert ska bara lämna in vatten pumpen igen o sen så börjas det med vatten kylningen till turbo osv o sen ska de kopplas sprut samt att jag väntar på nya h-profils stakar men nu är iaf alla lister klara på inredningen
kolfiber e snyggt någon som har ett 240/740 rattnav liggandes ?
la även på lite mer plast på båda fram och bakspoilern idag men bilder får ni vänta på