Volvo 142 T5. / Senaste nytt: SÅLD!

rehborG Driftmeister
24 januari 2009 · 218 Inlägg

kommer låta gött med 3" rör, införskaffa en japs dämpare också, snyggt på 142:er smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
JME-Andersson
24 januari 2009 · 188 Inlägg

Har varit nere i garaget nu på förmiddagen och kappat te den bakre delen av avgasröret. Den främre kan jag inte göra än, eftersom jag inte har någon turbo att utgå ifrån än. smile

Och gubbkröken sket sig ganska ordentligt, tanken var inte så lite ivägen. smile

http://i478.photobucket.com/albums/rr141/Revolvolution/avgas1.jpg

http://i478.photobucket.com/albums/rr141/Revolvolution/avgas2-garagetorg.jpg

http://i478.photobucket.com/albums/rr141/Revolvolution/avgas6-garagetorg.jpg
Kanske kör med den här i slutet, men vet i fan.

OBS!
Har bara kappat till rören, det är inte upphängt än. Måste skaffa upphängningar först.. smile

BMW 325i (2008)
sw940- Muffinsmugglare
24 januari 2009 · 54 Inlägg

Kommer bli grymt dehär, lycka till smile

syabo
24 januari 2009 · 1 278 Inlägg

Fränt:P synd att de inte blir gubbkrök=/

Street Knight
JME-Andersson
24 januari 2009 · 188 Inlägg

syabo skrev:
Fränt:P synd att de inte blir gubbkrök=/

mm, det skulle kunna gå. Men det skulle bara se konstigt ut eftersom den då skulle vara tvungen att sitta lägre.. smile

BMW 325i (2008)
JME-Andersson
27 januari 2009 · 188 Inlägg

Väntar en stund med att köpa silikonslangar, tryckrör, turbofläns m.m. Hade sönder min mobiltelefon, så fick köpa en ny jävel. sad

Men då fick ja tid till att fixa allt som är halvfärdigt. Så det var väl en liten fördel. haha. smile
Och det finns inget som hindrar att bilen kommer vara i gång någon gång i mars.


//
Revolvolution

Senast redigerat av Revolvolution (27 januari 2009)

BMW 325i (2008)
TurbOla Reservdansk
27 januari 2009 · 6 271 Inlägg

rehborG skrev:
kommer låta gött med 3" rör, införskaffa en japs dämpare också, snyggt på 142:er smile

Men japsdämpare låter för jävligt, speciellt på en 5a... wink
Åkte med en trimmad S60 T5 med japsdämpare, gick ju inte att höra vad man sa till varandra inuti bilen, varken på tomgång eller i 120km/h, eller mittemellan...

Dessutom blir det bara ett högt monotont brummande...
Nej, avsluta med en valfri typ polerad 4" ändrör, men undvik japsdämpare... tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
selen
27 januari 2009 · 134 Inlägg

riktigt fränt bygge! såg ju så lätt ut att sätta i en annan motor!big_smile

rehborG Driftmeister
28 januari 2009 · 218 Inlägg

TurbOla skrev:

rehborG skrev:
kommer låta gött med 3" rör, införskaffa en japs dämpare också, snyggt på 142:er smile

Men japsdämpare låter för jävligt, speciellt på en 5a... wink
Åkte med en trimmad S60 T5 med japsdämpare, gick ju inte att höra vad man sa till varandra inuti bilen, varken på tomgång eller i 120km/h, eller mittemellan...

Dessutom blir det bara ett högt monotont brummande...
Nej, avsluta med en valfri typ polerad 4" ändrör, men undvik japsdämpare... tongue

hehe okey, då kanske det är något att undvika då ^^
när blir inköpet av tryckrör m.m då?  längtar redan tills nästa update roll

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
oggy_swe utbildad klant
28 januari 2009 · 2 197 Inlägg

håller med seriöst Japs dämpare sitter på nya bilar inte en volvo 142 å säg inget OM mina bilder på 142 an med jappset:P det var bara tillfälligt:P

Mvh O.Frankeståhl
laaantz
28 januari 2009 · 465 Inlägg

när planerar du att bli klar? får man se denna bil nere på elmia iår?wink

JME-Andersson
28 januari 2009 · 188 Inlägg

Ingen jävla japs på min svenska bil. smile Ska förhoppningsvis åka karavanen ner till elmia från mjölby. ;P

BMW 325i (2008)
JME-Andersson
28 januari 2009 · 188 Inlägg

Var nere i garaget nu ikväll och fixa färdigt tanken. Vart nästan färdig, saknas bara ett par slangklämmor till bränsleledningarna. smile

http://i478.photobucket.com/albums/rr141/Revolvolution/tanknummerksylt-1.jpg
Ganska vettigt, lågbudget lösningen nummer ett. haha!

http://i478.photobucket.com/albums/rr141/Revolvolution/avgasnummerskylt-1.jpg
Kanske att jag låter den sitta där (ska kortan lite först), lite taskig bild. smile

Senast redigerat av Revolvolution (28 januari 2009)

BMW 325i (2008)
oggy_swe utbildad klant
28 januari 2009 · 2 197 Inlägg

ser dugligt ut big_smile Jag sålde min bil idag sad

Mvh O.Frankeståhl
rehborG Driftmeister
28 januari 2009 · 218 Inlägg

verkade tydligen inte så populärt med japs dämpare här tongue men som sagt jag står kvar vid det jag sa, sen om det är på en ny bil eller på en gammal det spelar ingen roll alls enligt mig.
kanske man kan få en bild upplagd bakifrån bilen så man ser slutröret lite bättre roll

edit : och då menar jag inte att det låter bra med en japs dämp på en t5 utan att det ser snyggt ut på en 142 smile

Senast redigerat av rehborG (28 januari 2009)

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
laaantz
28 januari 2009 · 465 Inlägg

Revolvolution skrev:
Ingen jävla japs på min svenska bil. smile Ska förhoppningsvis åka karavanen ner till elmia från mjölby. ;P

okey, då blire till å ligga i som fan för att hinna alltsåwink

JME-Andersson
31 januari 2009 · 188 Inlägg

Var nere idag och fixa sista fästet till intercoolern. Så nu sitter den, smile

BMW 325i (2008)
syabo
16 februari 2009 · 1 278 Inlägg

händer inte mycket på den här tråden längre=/

Street Knight
JME-Andersson
18 februari 2009 · 188 Inlägg

Idag fick jag arslet ur soffan och gick ner i garaget, och hängde upp den backre delen av avgassystemet. Och så började jag med att sätta upp bränsleledningarna. Och lite annat små tjafs tex fyllde på olja i växellådan. smile

http://i478.photobucket.com/albums/rr141/Revolvolution/bakredelavgassystemfrdignummerskylt.jpg
Ska nog svetsa sista röret där, fult med klämman. smile


Ska ner en stund imorgon med o dona lite, kommer väll mer bilder dåh. wink

Senast redigerat av Revolvolution (18 februari 2009)

BMW 325i (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang