Volvo 142 T5. / Senaste nytt: SÅLD!

syabo
24 mars 2009 · 1 278 Inlägg

fan vad nice fluffy:)

Street Knight
Tiiiseen
25 mars 2009 · 526 Inlägg

du har kommit en bit nu ska du ner med den te elmia eller?

BlueMetallic
25 mars 2009 · 15 Inlägg

Er det elektriske vanskelig å flytte over?
Vurdurer å sette i en T5 i min:D

Old Volvo's never die, they only go faster!
JME-Andersson
25 mars 2009 · 188 Inlägg

Bilen kommer nog inte åka ner till Elmia, trorts att den "kanske" blir färdig. Anledning en tråkig pappa som vägrar övningsköra med mig ner. smile (Lite surt pågrund av att det är bara 11 dagar kvar till uppkörning när det är dags för Elmia). sad

Och om det är svårt att få kabelhärvan att lira kan jag inte svara på, eftersom jag inte har kopplat in den än. wink

BMW 325i (2008)
Tiiiseen
25 mars 2009 · 526 Inlägg

Revolvolution skrev:
Bilen kommer nog inte åka ner till Elmia, trorts att den "kanske" blir färdig. Anledning en tråkig pappa som vägrar övningsköra med mig ner. smile (Lite surt pågrund av att det är bara 11 dagar kvar till uppkörning när det är dags för Elmia). sad

Och om det är svårt att få kabelhärvan att lira kan jag inte svara på, eftersom jag inte har kopplat in den än. wink

men om du fixar de har du väll nån kompis som kan köra ner dit och så får du sitta med bössa i knät ifall han skulle göra nå drastiskt som att börna eller börja åka hejvilt i nån  rondell hoppas du får årdning på hunkaförtin nu tongue

JME-Andersson
26 mars 2009 · 188 Inlägg

Tiiiseen skrev:

Revolvolution skrev:
Bilen kommer nog inte åka ner till Elmia, trorts att den "kanske" blir färdig. Anledning en tråkig pappa som vägrar övningsköra med mig ner. smile (Lite surt pågrund av att det är bara 11 dagar kvar till uppkörning när det är dags för Elmia). sad

Och om det är svårt att få kabelhärvan att lira kan jag inte svara på, eftersom jag inte har kopplat in den än. wink

men om du fixar de har du väll nån kompis som kan köra ner dit och så får du sitta med bössa i knät ifall han skulle göra nå drastiskt som att börna eller börja åka hejvilt i nån  rondell hoppas du får årdning på hunkaförtin nu tongue

Hehe, joo. Idén har varit på tal, men känns jobbigt om andra ska köra min bil. wink

BMW 325i (2008)
Tiiiseen
27 mars 2009 · 526 Inlägg

Revolvolution skrev:

Tiiiseen skrev:

Revolvolution skrev:
Bilen kommer nog inte åka ner till Elmia, trorts att den "kanske" blir färdig. Anledning en tråkig pappa som vägrar övningsköra med mig ner. smile (Lite surt pågrund av att det är bara 11 dagar kvar till uppkörning när det är dags för Elmia). sad

Och om det är svårt att få kabelhärvan att lira kan jag inte svara på, eftersom jag inte har kopplat in den än. wink

men om du fixar de har du väll nån kompis som kan köra ner dit och så får du sitta med bössa i knät ifall han skulle göra nå drastiskt som att börna eller börja åka hejvilt i nån  rondell hoppas du får årdning på hunkaförtin nu tongue

Hehe, joo. Idén har varit på tal, men känns jobbigt om andra ska köra min bil. wink

självklart har du byggt den så kan ju vem som helst förstå att du vill köra den först men om du skulle vilja ha den ner te elmia så kan du ju lösa de på ett sånt sett

Martin85 Psychocardrivers
27 mars 2009 · 25 Inlägg

fränt bygge!

Jajemänsan!
JME-Andersson
28 mars 2009 · 188 Inlägg

Tiiiseen skrev:

Revolvolution skrev:

Tiiiseen skrev:

men om du fixar de har du väll nån kompis som kan köra ner dit och så får du sitta med bössa i knät ifall han skulle göra nå drastiskt som att börna eller börja åka hejvilt i nån  rondell hoppas du får årdning på hunkaförtin nu tongue

Hehe, joo. Idén har varit på tal, men känns jobbigt om andra ska köra min bil. wink

självklart har du byggt den så kan ju vem som helst förstå att du vill köra den först men om du skulle vilja ha den ner te elmia så kan du ju lösa de på ett sånt sett

Ja, absolut. smile

BMW 325i (2008)
JME-Andersson
29 mars 2009 · 188 Inlägg

Har fixat tryckrör o downpipe m.m. i helgen. Kolla in bilen om ni vill se bilder.. smile

BMW 325i (2008)
JME-Andersson
3 april 2009 · 188 Inlägg

Idag så sluta jag tidigt i skolan så jag gick ner i garaget och byggde färdigt avgasröret. Ska ladda upp lite bilder på det sen när jag tagit bilder.. smile

Senast redigerat av Revolvolution (3 april 2009)

BMW 325i (2008)
syabo
4 april 2009 · 1 278 Inlägg

GÖtt:)

Street Knight
JonasHalt
4 april 2009 · 699 Inlägg

Var e bilderna? tongue

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
JME-Andersson
7 april 2009 · 188 Inlägg

Har varit nere idag och sättit fast batterit och dragit fram batterikabel till starten. Har lagt uppbilder (kolla bilen). Där har jag även bilder på avgasröret. wink

BMW 325i (2008)
Lundin240
8 april 2009 · 30 Inlägg

Jobba Jobba:)

Henrik Lundin
Team Sideway Monkeys
BOLIN_
9 april 2009 · 2 763 Inlägg

det här ser ju riktigt fint ut ju! gamla volvobilar kan bli riktigt fina sleepers:D

Volvo - For Life
JME-Andersson
9 april 2009 · 188 Inlägg

På måndag kan med lite tur bli en fin dag. Tanken är att starta bilen dåh. big_smile
Hoppas nu inget ska jävlas, så in i helvete. smile

Återkommer!

BMW 325i (2008)
Tiiiseen
10 april 2009 · 526 Inlägg

Revolvolution skrev:
På måndag kan med lite tur bli en fin dag. Tanken är att starta bilen dåh. big_smile
Hoppas nu inget ska jävlas, så in i helvete. smile

Återkommer!

önskar dig all lycka på måndag då smile

JME-Andersson
11 april 2009 · 188 Inlägg

Tiiiseen skrev:

Revolvolution skrev:
På måndag kan med lite tur bli en fin dag. Tanken är att starta bilen dåh. big_smile
Hoppas nu inget ska jävlas, så in i helvete. smile

Återkommer!

önskar dig all lycka på måndag då smile

hehe, tack!

BMW 325i (2008)
JME-Andersson
13 april 2009 · 188 Inlägg

Fan, va arg jag blev idag!

Gick ner skapligt till garaget idag tillsammans med pappa, och vi hade som mål att starta bilen. Och det gick fint ett tag men sedan så började saker o ting inte stämma med verkligheten på kopplingsschemat. Schemat började uppge andra färger på kablarna, och man blir lät lite förvirad när kabeln som ska gå dit är röd men i själva verket är den grön. smile Och va jag vet så har en volvo femma knacksensor och lambdasond men det kanske är trådlöst lol , för det stog "FAN" inte med på schemat. Så fick lägga ner uppstarten idag, och ska la försöka kopiera ett kopplingsschema från volvo böckerna i skolan. Bättre lycka nästa gång! smile

Men vi lyckades utesluta några kablar, nästan alla dom som hänger utanför på bilden längre ner.


Så vill säga det att Autodatas kopplingsschema, till B5234T, 1995 stämmer inte allt för jävla bra! mad


Men lite bilder måste vi ju ha i alla fall. smile

http://i478.photobucket.com/albums/rr141/Revolvolution/IMG_0009n.jpg

http://i478.photobucket.com/albums/rr141/Revolvolution/IMG_0010n.jpg
Efter att vi hade lagt ner kabelhärvan för dagen, så byggde ja ett par fästen till elfläkten.


Så nu tar det la en stund, för är mitt uppe i körkorts tagandet. smile

Senast redigerat av Revolvolution (13 april 2009)

BMW 325i (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang