3269
Sök

azXigs Volvo 744 gl/e -89 [UPDATE 27/10]

Fritidsforskare
344 Inlägg
9 mars 2009
Hej!, blev redigt bra det där med spoilern, min behöver också lackas om, va fick du ge för burkarna?.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

huh?
10 427 Inlägg
9 mars 2009
azXig skrev:
Robban_89 skrev:
Jag har en fråga, dina kofångare, är det så dom är lackade från fabrik? smile

Haha jaja, garage-lackade!big_smile

S.k. GLE-lack, skall alla GLE 1988 och framåt ha smile Dvs samma stuk som tidiga 760.

Faen nu ligger jag tom i lä på frontspoilersidan också. Min är också i behov av ny färg! tongue

Synd att stabilisatorstagen dröjer! Säkert för att det inte är den 'vanliga' modellen.

Förresten, vad använde ni för färg till spoilern? Volvos bättringsfärg på sprayburk är
rätt okej men tål ju inte stark avfettning. Men det är väl inget större problem kanske.
Senast redigerat av steifan (9 mars 2009)

Finlirare
478 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
Var och hämtade paketet idag nu och till min stora besvikelse fick jag ju självklart bara själva stagen. På sidan kallas det "Stabilisator-sats".
Då tycker man ju att det borde vara allting, såsom bussningar, brickor och muttrar. Börjar bli less på skruvat nu. Kan tillägga att pappa inte fick allting han beställde heller.

Aldrig mera skruvat.se
Senast redigerat av azXig (9 mars 2009)

Finlirare
478 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
azXig skrev:
Var och hämtade paketet idag nu och till min stora besvikelse fick jag ju självklart bara själva stagen. På sidan kallas det "Stabilisator-sats".
Då tycker man ju att det borde vara allting, såsom bussningar, brickor och muttrar. Börjar bli less på skruvat nu. Kan tillägga att pappa inte fick allting han beställde heller.

Aldrig mera skruvat.se

UPDATE:

Idag var pappa på Volvo kl 8 och beställde bussningar, brickor och muttrar, och hämtade ut det på eftermiddagen. Så pålitliga Volvo blir det i fortsättningen för min del. Kalaset gick på 248:-. Där fick man för att man skulle vara snål och beställa och hålla på på nätet.  big_smile

Så här ligger nu de efterlängtade stagen med allting.  tongue
http://img11.imageshack.us/img11/98/dscn0075t.jpg

Ut i garaget och montera allting direkt!
http://img255.imageshack.us/img255/1696/dscn0076m.jpg

På med lite motor-plast
http://img3.imageshack.us/img3/1489/dscn0078m.jpg

Samt en lite bättre bild på "ambulans-staget"
http://img511.imageshack.us/img511/6431/dscn0077.jpg

Nerhissad och klar för gatan! big_smile
http://img9.imageshack.us/img9/9606/dscn0080x.jpg

Tog ju mig en runda på direkten. Skillnaden var stor måste jag säga. Fast mina gamla fram-dämpare var ju helt slut innan så det är nog inte så konstigt. Bättre stabilitet, bättre styrrespons och mindre kräng. Inte så stötig som jag trodde, fast blir väl ändring på det med polarisen sen.  big_smile

Allt för idag //azXig
Senast redigerat av azXig (10 mars 2009)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
11 mars 2009
steifan skrev:
azXig skrev:
Robban_89 skrev:
Jag har en fråga, dina kofångare, är det så dom är lackade från fabrik? smile

Haha jaja, garage-lackade!big_smile

S.k. GLE-lack, skall alla GLE 1988 och framåt ha smile Dvs samma stuk som tidiga 760.

Okej!
Jag undrade eftersom jag tänkte lacka sådär jag också, men jag visste inte hur det ser ut från fabrik exakt just där vid 'ränderna' eller vad man ska kalla dom tongue
Tackar och bockar för infon smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 659 Inlägg
11 mars 2009
Stor skillnad säger du, nu vart man ganska sugen på att skaffa sånadär big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Finlirare
478 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Stor skillnad säger du, nu vart man ganska sugen på att skaffa sånadär big_smile

Jo jävligt go att köra nu. Har du slitna dämpare och fjädrar redan, så är det ju typ billigare med en väghållningssats än att köpa nytt på Volvo. big_smile

1 659 Inlägg
11 mars 2009
azXig skrev:
Robban_89 skrev:

Jo jävligt go att köra nu. Har du slitna dämpare och fjädrar redan, så är det ju typ billigare med en väghållningssats än att köpa nytt på Volvo. big_smile

Men om dom är slitna är det väl lika bra att köpa nya såna också även om det inte måste göras? tongue

(\_/)
(O.o)

Finlirare
478 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
azXig skrev:
Robban_89 skrev:

Men om dom är slitna är det väl lika bra att köpa nya såna också även om det inte måste göras? tongue

Jojo självklart, eftersom det är ju sänkningen man är ute efter mest. Fast skillnaden blir ju som sagt störst om nuvarande dämpare och slut. big_smile Två flugor i en smäll; en välbehövlig sänkning och en förbättring i väghållning.

1 659 Inlägg
12 mars 2009
Hehe, ska nog ta och köpa det där då, vart riktigt sugen big_smile

(\_/)
(O.o)

huh?
10 427 Inlägg
12 mars 2009
azXig skrev:
Robban_89 skrev:
azXig skrev:

Jojo självklart, eftersom det är ju sänkningen man är ute efter mest. Fast skillnaden blir ju som sagt störst om nuvarande dämpare och slut. big_smile Två flugor i en smäll; en välbehövlig sänkning och en förbättring i väghållning.

Håller med där smile

Annars är det oerhört trevligt med bara nya originalfjädrar och stötdämpare
om dom gamla grejerna är allmänt sunkiga och har använts i 20 år.

*host*Biltemasgrejerfunkarsäkertbra*host*
Senast redigerat av steifan (12 mars 2009)

hej vad gör du?
416 Inlägg
13 mars 2009
Detta blir ju mer än fint (:

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

1 659 Inlägg
19 mars 2009
http://www.tradera.com/Myntfack-till-Vo … n_87276758

Där har du rätt färg! Billigt också! smile

(\_/)
(O.o)

Finlirare
478 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
http://www.tradera.com/Myntfack-till-Volvo-740-940-auktion_87276758

Där har du rätt färg! Billigt också! smile

Haha så såg det ut när vi köpte det. Men det är inte samma beiga kulör som i min. Volvo gjorde två olika beiga kulörer till 740. Dom bytte -90 till en lite mer gul-orange beige. Så jag har den andra tidiga kulören till 740. Därav att vi lackade det svart. Tycker det ser bättre ut där uppe också med svart eftersom ventilationen och instrumentbrädan är svart. big_smile

1 659 Inlägg
20 mars 2009
Jaha, och här kommer jag och säger att det är rätt färg också haha roll
Därav att det är lite annan färg på dina säten eller? smile

(\_/)
(O.o)

Finlirare
478 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:

Japp. Sätena kommer från en 760, som även hade den nya kulören av beige. Kanske har jag fått tag på helt nya helskinnsklädslar till sätena, och har man lite tur så kanske det är den gamle beiga färgen också. Nytt skinn är ju aldrig fel. big_smile

1 659 Inlägg
20 mars 2009
azXig skrev:
Robban_89 skrev:

Japp. Sätena kommer från en 760, som även hade den nya kulören av beige. Kanske har jag fått tag på helt nya helskinnsklädslar till sätena, och har man lite tur så kanske det är den gamle beiga färgen också. Nytt skinn är ju aldrig fel. big_smile

Ja du har AC i din förmodar jag, annars hade du väl inte vågat ha helskinn haha big_smile roll

Kompisen har precis köpt en S70 med elstolar, vart riktigt sugen på det själv nu hehe, så det ska jag också försöka få tag i, finns dom i halvskinn till 700 serien? smile

(\_/)
(O.o)

Finlirare
478 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
azXig skrev:
Robban_89 skrev:

Ja du har AC i din förmodar jag, annars hade du väl inte vågat ha helskinn haha big_smile roll

Kompisen har precis köpt en S70 med elstolar, vart riktigt sugen på det själv nu hehe, så det ska jag också försöka få tag i, finns dom i halvskinn till 700 serien? smile

Jo AC är det, men som vanligt så funkar den inte. Lite tur att det inte är svart helskinn. Taklucka finns ju också. Ska väl försöka ta reda på felet och försöka få igång den igen. Nja, tror inte halvskinn finns till elstolarna. Finns nog bara helskinn och plysch. (elstolar satt bara i 760 och 960. Enstaka sena 940 fanns det som tillval, men har nog aldrig sett det.) Men man kan ju byta klädsel såklart. big_smile

232 Inlägg
21 mars 2009
azXig skrev:
Robban_89 skrev:
azXig skrev:

Jo AC är det, men som vanligt så funkar den inte. Lite tur att det inte är svart helskinn. Taklucka finns ju också. Ska väl försöka ta reda på felet och försöka få igång den igen. Nja, tror inte halvskinn finns till elstolarna. Finns nog bara helskinn och plysch. (elstolar satt bara i 760 och 960. Enstaka sena 940 fanns det som tillval, men har nog aldrig sett det.) Men man kan ju byta klädsel såklart. big_smile

elstolar var precis som alla andra tillbehör o de kunde du ha i vikken bil som helst
ja har tex sett gamla 88or me elstolar svart skinn o halvskinn:P
så de kunde väljas till till vilken bil som
mvh

1 659 Inlägg
21 mars 2009
Dom från 960 passar inte direkt på förmodar jag tongue
Får försöka hitta från en 760 då, men är det inte jäkla bökigt att klä om den till halvskinn om den redan är klädd i hel skinn? tongue

(\_/)
(O.o)

Sök