Robban_89: Tack! Jo fälgar gör ju mest skillnad på en bil. Köpte USA-fronten av en snubbe som köpte den ny på Volvo en gång i tiden. Men han hann aldrig använda den, så den är i nyskick!
Zajpner: Tack som fan! Jo längtar till helgen nu. Lovar att ta många bilder!
Du fortsätter med samma höga klass på bygget! Kul att se... Du ska ha mkt beröm för att du lägger ner sådan tid på att hålla den original, idag lägger alla tid på bilarna men dom flesta bygger om och vill bli av med original utseendet. En fråga dock, tycker personligen det är snyggt att lacka listen under strålkastarna fram likaså nederkant på blinkersen, något du tänkt på?
Och när kommer man få se den med Polaris fälgarna på?
Nu i påskhelgen har vi verkligen lagt ner mycket jobb på bilen, så nu är den "Sommar-redo".
Det vi gjort: #Polerat samt vaxat hela bilen #Monterat USA-fronten #Monterat Polaris-fälgarna
Nu till bilderna:
En bild på huven nypolerad:
En till på huven:
Maskat lite:
Liten bild på generatorn som vi var tvungna att byta då den gamla inte laddade som den skulle (satt 80a på den innan och nu också om ni vill veta).
Lite gott att båda bakskärmarna är nylackade, så det var lättvaxade
Var ett rent helvete att ta bort strålkastarna, men tillslut fick vi bort dem:
Precis smackat dit ena lyset:
Precis justerat in det:
Vilket blir snyggast?
Bort med det andra och dit med lite rostskyddsfärg:
Började själv med ena skärmen med Sonax polish:
Blir blankt och fint, men synar man noga så finns det ju såklart repor. Det är första gången vi polerar en bil med maskin. Man vågar ju inte gå på för hårt heller
Allting monterad och justerat. Ny grill och nytt lambda-sond emblem!
Fick en liten USA-skylt av pappa när jag fyllde år. Såklart ingen äkta VV-skylt med ändå såpass lik att jag tänker köra med den. Den är i plåt också! 8)
Ut och vända bilen för att polera andra sidan och bakluckan
Fronten blänker fint i solen 8)
Sista gången man ser dessa fälgarna på ett tag
Nu måste vi bara fixa till den rostiga kåpan!
In med han igen, så tog vi bort emblemen. Vi har nya emblem och där det står GLE istället gör GL som det stod innan. Men vi avvaktar lite med dom. Vi tyckte den blev jävligt clean utan. Men vi får väl se hur vi gör:
Sen blev vi klara med allting. Vi vaxade hela bilen med Sonax Nano-Vax som verkligen var lättjobbat.
Nu till det roliga...fälgarna!
Kromade låsbultar såklart!
Bakänden klar!
Allting klart och precis nedsänkt:
[size=150]Fotorunda: [/size]
Tog ju självklart en fotorunda direkt, nu där man har köpt en Nikon D40 och allt!
Tog mig en kvällsrunda också!
Kan säga för de som är intresserade, att bilderna lite redigerade i photoshop med bla oskarp mask och lite skärpa. Kom gärna med tips och trix om hur jag kan förbättra bilderna både i photoshop eller när man plåtar. Alltid kul med tips!
Känns jävligt skönt nu när det mesta är gjort på bilen, och vi blev verkligen nöjda med resultatet också. Blev en del nackvridande igår när jag var ute och körde med den.
Allt för denna gången, kommentarer i massor nu då! //azXig
Liten bild på generatorn som vi var tvungna att byta då den gamla inte laddade som den skulle (satt 80a på den innan och nu också om ni vill veta). http://img4.imageshack.us/img4/1955/dsc0863.jpg
Blir blankt och fint, men synar man noga så finns det ju såklart repor. Det är första gången vi polerar en bil med maskin. Man vågar ju inte gå på för hårt heller http://img7.imageshack.us/img7/7511/dsc0890m.jpg
In med han igen, så tog vi bort emblemen. Vi har nya emblem och där det står GLE istället gör GL som det stod innan. Men vi avvaktar lite med dom. Vi tyckte den blev jävligt clean utan. Men vi får väl se hur vi gör: http://img18.imageshack.us/img18/2374/dsc0923y.jpg
Sen blev vi klara med allting. Vi vaxade hela bilen med Sonax Nano-Vax som verkligen var lättjobbat.
Kan säga för de som är intresserade, att bilderna lite redigerade i photoshop med bla oskarp mask och lite skärpa. Kom gärna med tips och trix om hur jag kan förbättra bilderna både i photoshop eller när man plåtar. Alltid kul med tips!
Känns jävligt skönt nu när det mesta är gjort på bilen, och vi blev verkligen nöjda med resultatet också. Blev en del nackvridande igår när jag var ute och körde med den.
Allt för denna gången, kommentarer i massor nu då! //azXig
Blev mycket bra med USA-Fronten , men måste säga att den var lite dyr Förövrigt är bilen väldigt fräch , bevara den i detta skicket nu. Mvh / Simon
Folk brukar påstå att min är så fräsch, det roliga är ju att den inte är i närheten av din! Skulle vara skoj med en GLEvsGLT16V-lika/olika-färgkod400-fotorunda, synd på avståndet bara