3019
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

278 Inlägg
5 januari 2012
Thullen skrev:
volvo_anton skrev:
Är inte 18 ännu så får tjäna mina pengar själv på att renovera t ex bilar, mopeder traktorer osv smile

Du vet det är ingen åldersgräns på att få jobba vitt... wink

Nejdå det är sant jag jobbar lite smått hos min morfar som äger ett företag men det är endast på sommrarna jag jobbar lite smile

526 Inlägg
6 januari 2012
MeloveGolf skrev:
steifan skrev:
Men det förutsätter ju att man tjänar runt 30 000 före skatt och sen jobbar övertid på det
och får då betala motsvarande 50% skatt på det som överstiger 31,9k 2011 eller 33,4k 2012.

Det är ju utan grundavdraget som ska tas med i beräkningarna dvs 395k och 2012 cirkus 415k

Men det innebär ändå inte att du ska betala 50% direkt på din övertid utan bara om du redan överskjutit 395k
att betala 20% på all övertid eller som vissa firmor som drar 50% är inte rätt, man ska inte vänta ett år på att få ut pengarna som då får en extra skatt igen..

'
Det var mycket länge sedan jag fick tillbaka på skatten,, dom senaste åren har jag fått restskatt, dock bara några tusen. Så lönekontoret sköter det bra..
Restskatten pga aktievinster och räntor..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 januari 2012
Turbo_Erik skrev:
Det var mycket länge sedan jag fick tillbaka på skatten,, dom senaste åren har jag fått restskatt, dock bara några tusen. Så lönekontoret sköter det bra..

Så går det när man kör 40h på hemmaplan, jag får tillbaks minst 55k till sommaren.

15 Inlägg
9 januari 2012
En annan intressant fråga är hur ni fått de jobb ni har? Har de gått den vanliga vägen via bekanta/släktingar/känningar? Eller hur många är det som fått jobb på det sätt det b-ö-r gå till - via reella ansökningar?

629 Inlägg
9 januari 2012
New_options skrev:
En annan intressant fråga är hur ni fått de jobb ni har? Har de gått den vanliga vägen via bekanta/släktingar/känningar? Eller hur många är det som fått jobb på det sätt det b-ö-r gå till - via reella ansökningar?

Jag ringde och presentera mig och fick komma på interjuv sen vart jag anställd smile

Mröh

3 182 Inlägg
9 januari 2012
New_options skrev:

jag mailade det företaget jag jobbar på nu och frågade om jobb och fick svar dagen efter att dom sökte folk så vart det en interjuv, jobbat där i 6mån nu.

Fri fart för ett fritt folk!
14 775 Inlägg
9 januari 2012
New_options skrev:

snubblade på mitt jobb smile

polarn körde extra hos en bussåkare
när jag tog mitt busskort så vägrade jag göra praktik hos dom som kör stadsbussarna här i örebro
så jag tog kontakt med polarn gjorde praktiken där han jobbat extra
och jag hade jobb samma dag jag var klar med utbildningen

tog 2månader tills jag träffade chefen första gången smile
tydligen är chefen ganska mån om mig då han trodde jag skulle slutade
och ringde och frågade om något var fel och om han kunde göra något för att jag skulle stanna kvar smile
hade dock inte några tankar på att sluta bara något pucko på jobbet som tog fel på namn smile

Kör fort så hinner inget hända...

huh?
10 427 Inlägg
9 januari 2012
New_options skrev:

Jag främst sökt och fått jobb genom annonser på Arbetsförmedlingens platsbank eller andra liknande (tex lokus.se).
Förra jobbet fick jag genom en utbildning som det ingick praktik i. Sommarjobb förr har man antingen fått genom kontakter eller ansökt efter att ha sett annonsering. Så nog går det att få jobb genom att skicka in ansökningar efter annonsering, men det gäller att ha något som ser extra bra ut på meritlistan wink

302 Inlägg
17 januari 2012
Konstrukttör, 26500:- Före skatt. Ingen utbildning efter gymnasiet

huh?
10 427 Inlägg
17 januari 2012
JonasCarlsson86 skrev:
Konstrukttör, 26500:- Före skatt. Ingen utbildning efter gymnasiet

Gött! smile Inom vilken bransch är det?

302 Inlägg
17 januari 2012
Konstruerar värmeväxlare sen 6 år ( ska vara föräldraledig ett år snart)

Ointresserad.
936 Inlägg
17 januari 2012
JonasCarlsson86 skrev:
Konstruerar värmeväxlare sen 6 år ( ska vara föräldraledig ett år snart)

Trevligt, då är vi i samma bransch.

Teabag appreciation club.

The Sheriff In Town
187 Inlägg
18 januari 2012
Lastbilschafför- 40h vecka 4 dagar i veckan. Alltså 10h dagar. 6-17. Innan skatt ca 22 000 Efter skatt ca 17500 kr.

551 Inlägg
18 januari 2012
Navkapsel skrev:
Arbetslös.
Inkomst beror på hur mkt jag tar sms-lånen på.

haha ränkas ens lån som inkomst? tongue

Haters gonna hate.

AKC/pro street'r
16 Inlägg
19 januari 2012
Lastbilschaffis, kör lots så blir lite närsom och lite överallt. När jag inte kör lastbil så går jag som springvik inom barnomsorgen och är resurslärare. På kvällarna kör jag travhästar och är pinstriping artist. Får ut på vintern ca 12 efter skatt när det är lite lågt med pinstriping och travsporten är lite på sparlåga. På sommaren blir det jobb 24/7 ist... Men jag är nöjd med mitt liv iaf trots att man under vintern nästan går på knäna

Ung & dum
57 Inlägg
19 januari 2012
Tråkigt att se hur många det är som är arbetslösa. Jag är också arbetslös, men däremot student på gymnasiet. Eftersom jag går ut det nu till våren/sommaren så blir jag arbetslös och blir därmed i behov av arbete om jag ska kunna underhålla bilen på det sätt jag vill. Dessutom kan jag behöva pengar till en eventuell vidareutbildning senare i livet.
Jag har sökt jobb i ungefär två-tre månader nu, men utan resultat. Det är verkligen inte lätt att hitta deltid/extrajobb just nu, och ännu värre om man inte har gått ut gymnasiet än så arbetsgivaren kan få se godkända gymnasiebetyg.
Men det är bara att fortsätta leta!

Enda gången jag backar är när jag tar sats.

Totalt okunnig
414 Inlägg
19 januari 2012
Materialansvarig(typ) på tak/bagage på Pininfarina.
23001 kr före skatt
Gymnasieutbildning

Dom ringde mig efter att en bekant nämnt att jag var tillgänglig på marknaden.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

StenkrossTomte
359 Inlägg
19 januari 2012
Mane_Attraction skrev:
23001 kr före skatt
Gymnasieutbildning

Just den extra 1kronan som gör det tongue

No turbo shit! Just Real Power!

Elektriker
718 Inlägg
19 januari 2012
Navkapsel skrev:
Arbetslös.
Inkomst beror på hur mkt jag tar sms-lånen på.

Utan att döma dig på något vis men, lyxfällan nästa?

Komiskt att dom just nu pratar på nyheterna om sms lån^^:Phaha

Men seriöst grabben, fixa nått annat lån, sms lån är det värsta du kan hitta, låna av kompisar, föräldrar, ja vad som helst är bättre.

Edit: Eller testa sälj nån av alla jävla gamm bilar du har:P
Senast redigerat av monno (19 januari 2012)

Som att kasta vatten i sjön.

Totalt okunnig
414 Inlägg
19 januari 2012
Joppe_Johndeere skrev:
Mane_Attraction skrev:
23001 kr före skatt
Gymnasieutbildning

Just den extra 1kronan som gör det tongue

Var ungefär så min chef sa när vi hade lönesamtal senast : Att du måste ju ha över 23 000 iaf.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

Sök