2729
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

551 Inlägg
19 januari 2012
monno skrev:
Navkapsel skrev:
Arbetslös.
Inkomst beror på hur mkt jag tar sms-lånen på.

Utan att döma dig på något vis men, lyxfällan nästa?

Komiskt att dom just nu pratar på nyheterna om sms lån^^:Phaha

Men seriöst grabben, fixa nått annat lån, sms lån är det värsta du kan hitta, låna av kompisar, föräldrar, ja vad som helst är bättre.

Edit: Eller testa sälj nån av alla jävla gamm bilar du har:P

Jag hoppas att han bara skojade.

Haters gonna hate.

Fri fart för ett fritt folk!
14 775 Inlägg
19 januari 2012
p12 skrev:
Navkapsel skrev:
Arbetslös.

haha ränkas ens lån som inkomst? tongue

allt som ramlar in på kontot borde väll räknas som inkomst på ett eller annat sätt

Kör fort så hinner inget hända...

551 Inlägg
19 januari 2012
Growe skrev:
p12 skrev:
Navkapsel skrev:
Arbetslös.

haha ränkas ens lån som inkomst? tongue

allt som ramlar in på kontot borde väll räknas som inkomst på ett eller annat sätt

inte enligt försäkringskassan! big_smile

Edit: Ja, jag tar bostadsbidrag. (studerande)
Senast redigerat av p12 (19 januari 2012)

Haters gonna hate.

551 Inlägg
19 januari 2012
Navkapsel skrev:
monno skrev:
Navkapsel skrev:
Arbetslös.

Men seriöst grabben, fixa nått annat lån, sms lån är det värsta du kan hitta, låna av kompisar, föräldrar, ja vad som helst är bättre.

Lyxfällan? Jag äger inget av värde förutom 2 gamla bilar, den Saaben värd max 3000 (som alla andra Saabar i dagsläget) används sällan och Volvon har körförbud. Dumt att sälja det enda man äger för några månader, a-kassan lär komma någon gång...
Så lånen kommer att kunna betalas tillbaka...
Så gör ingen stor grejj av detta...

Ungefär så där börjar väll alla "lyxfällan fall". Så passa dig du! wink

Haters gonna hate.

4 637 Inlägg
19 januari 2012
p12 skrev:
Navkapsel skrev:
monno skrev:

Lyxfällan? Jag äger inget av värde förutom 2 gamla bilar, den Saaben värd max 3000 (som alla andra Saabar i dagsläget) används sällan och Volvon har körförbud. Dumt att sälja det enda man äger för några månader, a-kassan lär komma någon gång...
Så gör ingen stor grejj av detta...

Ungefär så där börjar väll alla "lyxfällan fall". Så passa dig du! wink

smile Är inte det minsta intresserad av annat än att överleva när jag har ont om pengar så inger risk...
244an vägrar jag dock sälja, betyder så mkt, lagt mkt på den och just nu lite fix så inget vidare värde... Måste ha bil om jag får jobb vilket jag snart tror mm.
Senast redigerat av Navkapsel (19 januari 2012)

Fri fart för ett fritt folk!
14 775 Inlägg
19 januari 2012
Navkapsel skrev:
monno skrev:
Navkapsel skrev:
Arbetslös.

Lyxfällan? Jag äger inget av värde förutom 2 gamla bilar, Saaben är värd max 3 000 (som alla andra Saabar numera) används sällan och Volvon har körförbud. Dumt att sälja det enda man äger för några månader, a-kassan lär komma någon gång...
Så gör ingen stor grejj av detta, var inte menat att provocera med inlägget jag skrev...

ett sms lån gör knappast ekonomin varken på sikt eller kortsiktigt bättre

bara sämre
tar inte direkt 2år att få igång a-kassan om man uppfyller allt som ska uppfyllas    man brukar ha 1månads uppsägningstid eller 2veckor om man går via bemaning

och utan på detta har man semesterlön osv som blir utbetlad så man bör inte ens hinna i någon ekonomiskt obestånd så att ett sms lån skulle vara någon lösning

det är som att skjuta sig själv i foten

Kör fort så hinner inget hända...

4 637 Inlägg
19 januari 2012
Growe skrev:
Navkapsel skrev:
monno skrev:

Lyxfällan? Jag äger inget av värde förutom 2 gamla bilar, Saaben är värd max 3 000 (som alla andra Saabar numera) används sällan och Volvon har körförbud. Dumt att sälja det enda man äger för några månader, a-kassan lär komma någon gång...
Så gör ingen stor grejj av detta, var inte menat att provocera med inlägget jag skrev...

bara sämre
tar inte direkt 2år att få igång a-kassan om man uppfyller allt som ska uppfyllas    man brukar ha 1månads uppsägningstid eller 2veckor om man går via bemaning

och utan på detta har man semesterlön osv som blir utbetlad så man bör inte ens hinna i någon ekonomiskt obestånd så att ett sms lån skulle vara någon lösning

Krockat 2 tarfikförsäkrade bilar nyligen och lagt för mkt på pendling till jobbet och annat skit som hänt så inget sparat...
Nja, även arbetslösa kan hamna hos fogden, vet man att a-kassan kommer (vilken krånglat till sig) är det bättre att låna om man vet att man kan betala tillbaka...

Så visst är det mitt fel att jag lagt runt 7000/månad i snitt på pendling inklusive olyckor men nu när det blivit som det blivit är inte att hamna hos kronofogden en bra lösning, där delar vi inte åsikt. smile
Senast redigerat av Navkapsel (19 januari 2012)

551 Inlägg
19 januari 2012
Navkapsel skrev:
Growe skrev:
Navkapsel skrev:

bara sämre

Krockat 2 tarfikförsäkrade bilar nyligen och lagt för mkt på pendling till jobbet och annat skit som hänt så inget sparat...
Nja, även arbetslösa kan hamna hos fogden, vet man att a-kassan kommer (vilken krånglat till sig) är det bättre att låna om man vet att man kan betala tillbaka...

Vi är lite OT här men, skämms inte pöjk! Våga gå till banken o se om de kan fixa förmånligare lån.

Haters gonna hate.

4 637 Inlägg
19 januari 2012
p12 skrev:
Navkapsel skrev:
Growe skrev:

bara sämre

Vi är lite OT här men, skämms inte pöjk! Våga gå till banken o se om de kan fixa förmånligare lån.

Tror inte de hjälper arbetslösa. Detta är dessutom en rätt kortsiktig situation.

Jo, vill inte babbla om detta här (var inte det som var meningen med mitt inlägg) men eftersom folk vill är så jävla nyfikna måste man svara...

551 Inlägg
19 januari 2012
Navkapsel skrev:
p12 skrev:
Growe skrev:

Leva på skattebetalarnas pengar. Detta gör mig mer upprörd än sms-lån! wink

Japp, TACK svenska folket för min 400 kr i månaden! big_smile Lovar att jag betalat tillbaka sen, det med råge.

Haters gonna hate.

Fisketokig
2 997 Inlägg
19 januari 2012
p12 skrev:
Navkapsel skrev:
Growe skrev:

bara sämre

Sånt här ska man ha ordnat en buffert för.
Lägg undan minst 10%, helst 20% av lönen som kommer in. Anpassa sedan utgifterna efter inkomsterna och man behöver aldrig lån.
Skitsummor under 10.000:- ska man enkelt plocka ur bufferten.
Vad händer om någon pryl går sönder mm. Köpa på avbetalning för 200:- i månaden i 3 år? "Köp nu och betala vid midsommar?"

Hus och Bil kan belånas med bra villkor. En bank som ser att någon gått runt på sms-lån och krediter kommer aldrig kunna gå med på bra villkor.

Känns ju löjligt att sitta och förhandla om tiondelar på lån när personen i fråga tidigare gladeligen tagit 100-1000 procentiga lån.

Edit: Skulle själv aldrig fått nuvarande jobbet om det funnits tex sms-lån i registret.
Då blir man klassad "farlig" och får inte hantera pengar i jobbet. Vi skulle aldrig kunna tänka oss en sådan medarbetare är det flödar hundratusentals kronor i våra händer.

Så mycket kan skitlån förstöra.
Senast redigerat av Martin 9-3 (19 januari 2012)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Självlärd
3 083 Inlägg
19 januari 2012
p12 skrev:
Navkapsel skrev:
p12 skrev:

Leva på skattebetalarnas pengar. Detta gör mig mer upprörd än sms-lån! wink

Japp, TACK svenska folket för min 400 kr i månaden! big_smile Lovar att jag betalat tillbaka sen, det med råge.

Och vad är det för fel på att folk utnyttjar bostadsbidraget? Det är pengar som finns där. Som vi redan har betalat in. Är det bättre att folk blir hemlösa och utan mat? Jag har själv nyttjat bostadsbidraget en tid men lär bli av med det nu om jag får fortsätta jobba. Hade jag inte nyttjat det så hade jag, min fru och våran dotter på 6 månader bott på gatan. men det kanske är bättre?

PS! Detta inlägg är menat till "Navkapsel" och inte dig p12

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

8 894 Inlägg
19 januari 2012
och så återgår vi till ämnet, ta det där med lån i en separat tråd (finns trådar om lån) eller via PM.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

1 482 Inlägg
20 januari 2012
Updaterar tidigare post någonstans.

Tågmekaniker
28 000-36 000 brutto /mån.

Pengarna är likafan ändå slut hela tiden sad
Senast redigerat av Noxxer (20 januari 2012)

BLT Service
Theracords Music Label

937 Inlägg
20 januari 2012
lager/reperatör 13-14000 efter skatt

551 Inlägg
20 januari 2012
Noxxer skrev:

Tågmekaniker

Det var ju rätt bra för o vara mekaniker, är det grundlön eller med tillägg?

Haters gonna hate.

618 Inlägg
20 januari 2012
Noxxer skrev:

Tågmekaniker

Trevligt.. Vart jobbbar du?
Jag går klart den flygtekniska linjen nu till sommarn och vet inte riktigt om jag ska bli b2 flygtekniker, tågtekniker eller nåt annat

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 januari 2012
Martin 9-3 skrev:
[
Edit: Skulle själv aldrig fått nuvarande jobbet om det funnits tex sms-lån i registret.
Då blir man klassad "farlig" och får inte hantera pengar i jobbet. Vi skulle aldrig kunna tänka oss en sådan medarbetare är det flödar hundratusentals kronor i våra händer.

"Vi"? är du chef eller? Jag vet flera som gått på skuldsanering och som håller mer än några fjuttiga tusenlappar i handen och på samvetet, så länge du inte är dömd för ekonomiska brott ska det omöjligt påverka, vad har din privat ekonomi med ditt jobb att göra överhuvudtaget? Låter som du jobbar på någon riktig skitfirma som kollar sina anställdas lån.....

937 Inlägg
20 januari 2012
MeloveGolf skrev:
Martin 9-3 skrev:
[

"Vi"? är du chef eller? Jag vet flera som gått på skuldsanering och som håller mer än några fjuttiga tusenlappar i handen och på samvetet, så länge du inte är dömd för ekonomiska brott ska det omöjligt påverka, vad har din privat ekonomi med ditt jobb att göra överhuvudtaget? Låter som du jobbar på någon riktig skitfirma som kollar sina anställdas lån.....

eller bankdirektör eller advokat?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 januari 2012
Kalasgasarn skrev:
eller bankdirektör eller advokat?

Vem fan tittar på om en advokat har tagit ett sms-lån 3 dagar innan lön eller om bankdirektören har handlat ett soffbord på ikeakortet?

Det är skillnad på att skapa pengar åt andra än att hålla sina egna, skulle en firma titta på mina lån skulle jag be dom dra åt helvete dom har inget där att göra eller ska man blotta skrevet för dom också?

Sök