Martin 9-3 skrev:
Det är en aktiv handling av ren idioti.
Jag har som sagt berättat att jag haft ett riktigt otursår med allt plus att jag varit dum om pendlat för 7000/månaden med riktigt lånlönejobb ( inkl. bensin, 2 bilar blev skrot mm) Dessutom bara trafikförsäkring) Så visst har jag mig själv att skylla, skulle bott där jag jobbat (trots landets värsta skräckhåla.
Alla sparade pengar tog slut. (Har inte jobbat så länge så ingen vidare buffert och har dessutom haft problem med a-kassa och annat tidigare) Slutade jobba i oktober men inga pengar som det ska än. (Några tusenlappar att leva för under flera månader, har även lånat av föräldrar (tur jag inte har billån, kameramobilabonnemang eller något sådant.) A-kassan har dock erkänt sitt misstag nu och pengar kommer att komma.

Men nu när jag delvis satt mig i situationen, inte mitt fel helt och hållet, mkt otur inblandat:
Är det då klokt att riva räkningar och hamna hos kronofogden bara för att slippa en ränta på någon femhundrig då och då?
Sms-lånen har räddat mig på fler sätt. Blandannat har jag stora chanser till ett jobb just nu och kan flytta till den orten tack vare att jag saknar anmärkningar.
Tycker dessutom att det är bättre med lite ränta då och då än att sälja min kära men för tillfälligt inte så värdefulla volvo 240 till underpris bara för några månader, måste dessutom ha den till ev. jobbet.. (dessutom det enda jag någonsin ägt under snart 26 år som är värt något även om det nästan får anses som småpengar och jag klarar ju av att betala sms-lånen.
Lämnar dock diskussionen nu efter uppmaning av moderator vilken jag upptäckte nu.
Var inte ens någon mening att mitt första inlägg skulle reta upp någon, ränta på några hundralappar då och då. Bättre att reta upp sig på de som tar billån, blir mkt ränta det.. (något jag dock respekterar att folk gör)