2419
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

937 Inlägg
20 januari 2012
MeloveGolf skrev:
Kalasgasarn skrev:
eller bankdirektör eller advokat?

Vem fan tittar på om en advokat har tagit ett sms-lån 3 dagar innan lön eller om bankdirektören har handlat ett soffbord på ikeakortet?

Det är skillnad på att skapa pengar åt andra än att hålla sina egna, skulle en firma titta på mina lån skulle jag be dom dra åt helvete dom har inget där att göra eller ska man blotta skrevet för dom också?

ja du skrev ju chef å då fyllde jag bara på med några andra exempel wink  jag tycker med det är idiotoskt

1 482 Inlägg
21 januari 2012
p12 skrev:
Noxxer skrev:
Updaterar tidigare post någonstans.

Tågmekaniker
28 000-36 000 brutto /mån.

Pengarna är likafan ändå slut hela tiden sad

Det var ju rätt bra för o vara mekaniker, är det grundlön eller med tillägg?

Jobbar 3skift så röda dagar betyder bara mer pengar, ingen ledighet smile
Så ja det är inkl massa tillägg. Grundlönen är lägre.

Jobbar på TBT Stockholm.

BLT Service
Theracords Music Label

Norrlänning
1 453 Inlägg
26 januari 2012
Martin 9-3 skrev:
p12 skrev:
Navkapsel skrev:

Krockat 2 tarfikförsäkrade bilar nyligen och lagt för mkt på pendling till jobbet och annat skit som hänt så inget sparat...
Nja, även arbetslösa kan hamna hos fogden, vet man att a-kassan kommer (vilken krånglat till sig) är det bättre att låna om man vet att man kan betala tillbaka...

Vi är lite OT här men, skämms inte pöjk! Våga gå till banken o se om de kan fixa förmånligare lån.

Sånt här ska man ha ordnat en buffert för.
Lägg undan minst 10%, helst 20% av lönen som kommer in. Anpassa sedan utgifterna efter inkomsterna och man behöver aldrig lån.
Skitsummor under 10.000:- ska man enkelt plocka ur bufferten.
Vad händer om någon pryl går sönder mm. Köpa på avbetalning för 200:- i månaden i 3 år? "Köp nu och betala vid midsommar?"

Hus och Bil kan belånas med bra villkor. En bank som ser att någon gått runt på sms-lån och krediter kommer aldrig kunna gå med på bra villkor.

Känns ju löjligt att sitta och förhandla om tiondelar på lån när personen i fråga tidigare gladeligen tagit 100-1000 procentiga lån.

Edit: Skulle själv aldrig fått nuvarande jobbet om det funnits tex sms-lån i registret.
Då blir man klassad "farlig" och får inte hantera pengar i jobbet. Vi skulle aldrig kunna tänka oss en sådan medarbetare är det flödar hundratusentals kronor i våra händer.

Så mycket kan skitlån förstöra.

Med din syn på samhället skulle världen rasa.. vad är det för fel på lån? Hur många i sverige tror du äger sin nya bil och sitt hus? Utan olika finansieringslösningar så skulle jag och halva sverige vara arbetslösa...

Förresten, vad har du för arbetsgivare som kräver kreditupplysning på sina anställda? Sjuk syn på människor... Man behöver inte vara en mindre ärlig person bara för att man har haft nått sms lån nångång...  Sms lån är väl knappast en bra lösning, men ibland är det en nödlösning för vissa som verkligen behöver det.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

4 637 Inlägg
26 januari 2012
Ellertz skrev:
Förresten, vad har du för arbetsgivare som kräver kreditupplysning på sina anställda? Sjuk syn på människor....

Själv har jag troligtvisett jobb på gång tack vare några små sms-lån.
Har tack vara dem sluppit betalningsanmärkningar vilket blandannat innebär att jag kan få lägenhet på annan ort.

Tack vare sms-lånen har jag kunnat betala räkningar och har på så sätt inga betalningsanmärkningar vilket även innebär att jag får ta ett baknlån till dubbla hyror ifall jag får jobb på annan ort och måste flytta fort.

Ni som tittat för mycket på Lyxfällanrepriser och missuppfattat det hela borde istället gnälla på de som tagit onödiga huslån och inte klarar av det, det är värre det...
Senast redigerat av Navkapsel (26 januari 2012)

Norrlänning
1 453 Inlägg
26 januari 2012
Navkapsel skrev:
Ellertz skrev:
Förresten, vad har du för arbetsgivare som kräver kreditupplysning på sina anställda? Sjuk syn på människor....

Själv har jag troligtvisett jobb på gång tack vare några små sms-lån.
Har tack vara dem sluppit betalningsanmärkningar vilket blandannat innebär att jag kan få lägenhet på annan ort.

Kanon! Jag har själv två lägenheter och veckopendlar till jobbet på annan ort smile Blir FIN skatteåterbäring när man får göra avdrag för dubbelt boende smile

- Har du champagne?

Norrlänning
643 Inlägg
26 januari 2012
Ellertz skrev:
Förresten, vad har du för arbetsgivare som kräver kreditupplysning på sina anställda? Sjuk syn på människor... Man behöver inte vara en mindre ärlig person bara för att man har haft nått sms lån nångång...  Sms lån är väl knappast en bra lösning, men ibland är det en nödlösning för vissa som verkligen behöver det.

Mitt jobb kollade vid anställning upp att varken jag eller eventuell sambo/fru hade stora skulder och är i behov av pengar.
Och nej, jag jobbar inte åt nåt skumt företag.
Tycker inte att det är fel av arbetsgivare att kolla upp folk innan anställning, beror ju lite på jobbet, men jag gissar att martin inte sitter i kassan på ICA heller...

Fisketokig
2 997 Inlägg
26 januari 2012
Ellertz skrev:
Martin 9-3 skrev:
p12 skrev:
Vi är lite OT här men, skämms inte pöjk! Våga gå till banken o se om de kan fixa förmånligare lån.

Sånt här ska man ha ordnat en buffert för.
Lägg undan minst 10%, helst 20% av lönen som kommer in. Anpassa sedan utgifterna efter inkomsterna och man behöver aldrig lån.
Skitsummor under 10.000:- ska man enkelt plocka ur bufferten.
Vad händer om någon pryl går sönder mm. Köpa på avbetalning för 200:- i månaden i 3 år? "Köp nu och betala vid midsommar?"

Hus och Bil kan belånas med bra villkor. En bank som ser att någon gått runt på sms-lån och krediter kommer aldrig kunna gå med på bra villkor.

Känns ju löjligt att sitta och förhandla om tiondelar på lån när personen i fråga tidigare gladeligen tagit 100-1000 procentiga lån.

Edit: Skulle själv aldrig fått nuvarande jobbet om det funnits tex sms-lån i registret.
Då blir man klassad "farlig" och får inte hantera pengar i jobbet. Vi skulle aldrig kunna tänka oss en sådan medarbetare är det flödar hundratusentals kronor i våra händer.

Så mycket kan skitlån förstöra.

Med din syn på samhället skulle världen rasa.. vad är det för fel på lån? Hur många i sverige tror du äger sin nya bil och sitt hus? Utan olika finansieringslösningar så skulle jag och halva sverige vara arbetslösa...

Varför svara där man inte läst det man svarar på?

Det är väl mer regel än undantag att arbetsgivare gör en koll på kreditvärdigheten när anställda hanterar mycket pengar dagligen. Har man inget att skämmas över så är det inget man stör sig på utan välkomnar.

Man kan försvara sms-lån hur man vill, men vilken grupp människor är det som tar sms-lån? De som har en trygg och stabil ekonomi eller de som inte kan hantera pengar?

Vilken typ av människor vill man ge huvudnyckel och ansvar till kassaskåp och kassasystem?

Visst kan alla ha bättre och sämre månader men att låna pengar till ockerränta när man redan har problem, det är inte snabbt och smidigt. Det är en aktiv handling av ren idioti.
Senast redigerat av Martin 9-3 (26 januari 2012)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

4 637 Inlägg
26 januari 2012
Martin 9-3 skrev:
Det är en aktiv handling av ren idioti.

Jag har som sagt berättat att jag haft ett riktigt otursår med allt plus att jag varit dum om pendlat för  7000/månaden med riktigt lånlönejobb ( inkl. bensin, 2 bilar blev skrot mm) Dessutom bara trafikförsäkring) Så visst har jag mig själv att skylla, skulle bott där jag jobbat (trots landets värsta skräckhåla.

Alla sparade pengar tog slut. (Har inte jobbat så länge så ingen vidare buffert och har dessutom haft problem med a-kassa och annat tidigare) Slutade jobba i oktober men inga pengar som det ska än. (Några tusenlappar att leva för under flera månader, har även lånat av föräldrar (tur jag inte har billån, kameramobilabonnemang eller något sådant.) A-kassan har dock erkänt sitt misstag nu och pengar kommer att komma. smile

Men nu när jag delvis satt mig i situationen, inte mitt fel helt och hållet, mkt otur inblandat:
Är det då klokt att riva räkningar och hamna hos kronofogden bara för att slippa en ränta på någon femhundrig då och då?

Sms-lånen har räddat mig på fler sätt. Blandannat har jag stora chanser till ett jobb just nu och kan flytta till den orten tack vare att jag saknar anmärkningar.

Tycker dessutom att det är bättre med lite ränta då och då än att sälja min kära men för tillfälligt inte så värdefulla volvo 240 till underpris bara för några månader, måste dessutom ha den till ev. jobbet.. (dessutom det enda jag någonsin ägt under snart 26 år som är värt något även om det nästan får anses som småpengar och jag klarar ju av att betala sms-lånen.

Lämnar dock diskussionen nu efter uppmaning av moderator vilken jag upptäckte nu.
Var inte ens någon mening att mitt första inlägg skulle reta upp någon, ränta på några hundralappar då och då. Bättre att reta upp sig på de som tar billån, blir mkt ränta det.. (något jag dock respekterar att folk gör)
Senast redigerat av Navkapsel (26 januari 2012)

1 863 Inlägg
26 januari 2012
Håll er till ämnet!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Norrlänning
1 453 Inlägg
26 januari 2012
gutfucker skrev:
Ellertz skrev:

Mitt jobb kollade vid anställning upp att varken jag eller eventuell sambo/fru hade stora skulder och är i behov av pengar.
Tycker inte att det är fel av arbetsgivare att kolla upp folk innan anställning, beror ju lite på jobbet, men jag gissar att martin inte sitter i kassan på ICA heller...

Jag har aldrig någonsin blivit kollad på något jobb, och jag sitter dagligen nu och hanterar enormt stora summor...

- Har du champagne?

832 Inlägg
26 januari 2012
Ellertz skrev:
gutfucker skrev:
Ellertz skrev:

Jag har aldrig någonsin blivit kollad på något jobb, och jag sitter dagligen nu och hanterar enormt stora summor...

kanske är du som jobbar åt ett skumt företag. tongue

OnT Jobbar med att svetsa framramen till huddigarna och har en lön på ca 25k.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Meldem
917 Inlägg
26 januari 2012
Ska det vara så svårt att hålla sig till ämnet? Vill ni få denna tråd låst eller?!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 808 Inlägg
27 januari 2012
Tjänar ungefär 9600kr/mån
Får cash från Försäkringskassan

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

4 Inlägg
30 januari 2012
Analytiker på ett finansbolag och tjänar ca 35000 efter skatt men ändå försvinner allt till bolån och annat.

huh?
10 427 Inlägg
30 januari 2012
crazeeandy skrev:
Analytiker på ett finansbolag och tjänar ca 35000 efter skatt men ändå försvinner allt till bolån och annat.

Boende i storstad antar jag? wink

345 Inlägg
30 januari 2012
crazeeandy skrev:

Coolt! Vad exakt analyserar du? smile

Elektriker
718 Inlägg
31 januari 2012
Tynnerstroem skrev:
crazeeandy skrev:

Finanser kanske?;D

Sen är det då nån som finansierar hans analyser så att han ska kunna analysera hans finanser. höhö:D

Som att kasta vatten i sjön.

937 Inlägg
31 januari 2012
monno skrev:
Tynnerstroem skrev:
crazeeandy skrev:

Finanser kanske?;D

Sen är det då nån som finansierar hans analyser så att han ska kunna analysera hans finanser. höhö:D

låter avancerat.. x)

4 637 Inlägg
31 januari 2012
Jahopp då har man jobb... smile

Svetsare
3 150 Inlägg
31 januari 2012
Navkapsel skrev:
Jahopp då har man jobb... smile

Och du tjänar..?  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök