Richtenb skrev:
Antagligen för att alla jobb finns i Stockholm. Jag hade troligtvis inte flyttat dit om det fanns jobb någon annanstans. Men det finns faktiskt helt ok områden även här :-). Så jävla mycket kostar inte en bostadsrätt om du inte prompt ska bo inne i stan. Precis utanför tullarna är det ungefär som ett hus på landet men utan jättekostnader i el. Men å andra sidan tjänar du ju i princip alltid pengar om du tröttnat och vill flytta.
Growe skrev:
steifan skrev:
Boende i storstad antar jag?

garanterat ett bra sätt att slösa pengar..en bostadsrätt i stockholm som är så där kostar som ett halvt slott i träskmarken..har svårt att inse vad meningen är att bo i stockholm när man inte ens kan köpa ett hus utan att vara miljonär och tjäna minst 2miljoner om året för att ha råd att betala lånen

frågan om det finns så mycket mer jobb i stockholm
visst det finns mer lediga jobb om man ser det till siffran..att när det finns 2jobb i degerfors eller någon liknande håla och stockholm har 1000jobb lediga
men samtidigt så bor det skapligt många så tror faktist andelen jobb vs folk så tror jag inte siffran är så posetiv endå
eftersom jag är svensk så gillar jag ordet lagom..

så derför bor jag i en medelstor stad med medel stort antal jobb och allt annat i medel
skulle inte palla stockholm i 2dagar ens
allt tar sån förbannad tid hela tiden
det tar mig högst 20minuter att åka från ena sidan stan till andra sidan stan genom centrala örebro
i rusningstrafik
istockholm så tar det det nästan en arbetsdag att lyckas med samma sak om man passerar innerstan

Kör fort så hinner inget hända...