2558
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

4 637 Inlägg
31 januari 2012
ZonaX skrev:
Navkapsel skrev:
Jahopp då har man jobb... smile

Och du tjänar..?  tongue

Det ska jag och arbetsgivaren diskutera någon dag.

Svetsare
3 150 Inlägg
31 januari 2012
Navkapsel skrev:
ZonaX skrev:
Navkapsel skrev:
Jahopp då har man jobb... smile

Och du tjänar..?  tongue

Trevligt  smile  Får man fråga vad det är för jobb?  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Fri fart för ett fritt folk!
14 775 Inlägg
31 januari 2012
steifan skrev:
crazeeandy skrev:
Analytiker på ett finansbolag och tjänar ca 35000 efter skatt men ändå försvinner allt till bolån och annat.

Boende i storstad antar jag? wink

garanterat ett bra sätt att slösa pengar..en bostadsrätt i stockholm som är så där kostar som ett halvt slott i träskmarken..har svårt att inse vad meningen är att bo i stockholm när man inte ens kan köpa ett hus utan att vara miljonär och tjäna minst 2miljoner om året för att ha råd att betala lånen smile

Kör fort så hinner inget hända...

4 637 Inlägg
31 januari 2012
ZonaX skrev:
Navkapsel skrev:
ZonaX skrev:

Och du tjänar..?  tongue

Kyrkogårdsarbetare smile

Svetsare
3 150 Inlägg
31 januari 2012
Navkapsel skrev:
ZonaX skrev:
Navkapsel skrev:

Kyrkogårdsarbetare smile

Ska vara rätt soft har jag fått för mig  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

4 637 Inlägg
31 januari 2012
ZonaX skrev:
Navkapsel skrev:
ZonaX skrev:

Kyrkogårdsarbetare smile

Ska vara rätt soft har jag fått för mig  smile

Jo, brukar vara det och dessutom brukar kyrkan ge vettigt betalt jämfört med mkt annat inom grönarbete...
Senast redigerat av Navkapsel (6 februari 2012)

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 februari 2012
Lyckades få iväg 13 bil denna månad och 7 finansieringar vilket borde innebära 28-29.000 i nästa lönekuvert... Januari är alltid en skitmånad sad

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

1 366 Inlägg
1 februari 2012
Antagligen för att alla jobb finns i Stockholm. Jag hade troligtvis inte flyttat dit om det fanns jobb någon annanstans. Men det finns faktiskt helt ok områden även här :-). Så jävla mycket kostar inte en bostadsrätt om du inte prompt ska bo inne i stan. Precis utanför tullarna är det ungefär som ett hus på landet men utan jättekostnader i el. Men å andra sidan tjänar du ju i princip alltid pengar om du tröttnat och vill flytta.

Growe skrev:
steifan skrev:
crazeeandy skrev:
Analytiker på ett finansbolag och tjänr ca 35000 efter skatt men ändå försvinner allt till bolån och annat.

garanterat ett bra sätt att slösa pengar..en bostadsrätt i stockholm som är så där kostar som ett halvt slott i träskmarken..har svårt att inse vad meningen är att bo i stockholm när man inte ens kan köpa ett hus utan att vara miljonär och tjäna minst 2miljoner om året för att ha råd att betala lånen smile

Elektriker
718 Inlägg
1 februari 2012
Growe skrev:
steifan skrev:
crazeeandy skrev:
Analytiker på ett finansbolag och tjänar ca 35000 efter skatt men ändå försvinner allt till bolån och annat.

Lika mkt slöseri som att köpa en kåk mitt ute i skogen för 100k, renovera för 100k och sen sälja för 110k.

Som att kasta vatten i sjön.

Fri fart för ett fritt folk!
14 775 Inlägg
1 februari 2012
Richtenb skrev:
Antagligen för att alla jobb finns i Stockholm. Jag hade troligtvis inte flyttat dit om det fanns jobb någon annanstans. Men det finns faktiskt helt ok områden även här :-). Så jävla mycket kostar inte en bostadsrätt om du inte prompt ska bo inne i stan. Precis utanför tullarna är det ungefär som ett hus på landet men utan jättekostnader i el. Men å andra sidan tjänar du ju i princip alltid pengar om du tröttnat och vill flytta.

Growe skrev:
steifan skrev:

frågan om det finns så mycket mer jobb i stockholm

visst det finns mer lediga jobb om man ser det till siffran..att när det finns 2jobb i degerfors eller någon liknande håla och stockholm har 1000jobb lediga

men samtidigt så bor det skapligt många så tror faktist andelen jobb vs folk så tror jag inte siffran är så posetiv endå

eftersom jag är svensk så gillar jag ordet lagom..smile så derför bor jag i en medelstor stad med medel stort antal jobb och allt annat i medel smile

skulle inte palla stockholm i 2dagar ens
allt tar sån förbannad tid hela tiden

det tar mig högst 20minuter att åka från ena sidan stan till andra sidan stan genom centrala örebro
i rusningstrafik

istockholm så tar det det nästan en arbetsdag att lyckas med samma sak om man passerar innerstan smile

Kör fort så hinner inget hända...

345 Inlägg
1 februari 2012
Ellertz skrev:
Lyckades få iväg 13 bil denna månad och 7 finansieringar vilket borde innebära 28-29.000 i nästa lönekuvert... Januari är alltid en skitmånad sad

True that! Jag och min handledare drog iväg 11 bilar (vet inte hur många finansieringar) och jag tror att det slutade på en liknande summa. Säljer du mycket tillbehör? smile
Senast redigerat av Tynnerstroem (1 februari 2012)

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
1 februari 2012
Vet inte om detta är rätt tråd, men ni verkar ha koll, så jag frågar här:

När jag var på prao så var jag på ett sågverk/skogsbolag och jag fastnade lite för titeln "Produktionsansvarig", alltså att man ser till att allt går som planerat på sågverket, är det nån som vet vad man behöver för utbildning till det?

Har tänkt att gå fordon och transportteknik, och sedan gå till lantbruksföretagare och till sist agrolog, kommer man nån vart med det?

Edit: Kanske skogsbruksingenjör blir bättre? http://www.novia.fi/skogsbruk/
Senast redigerat av -Westerlund- (1 februari 2012)

937 Inlägg
2 februari 2012
-Westerlund- skrev:
Vet inte om detta är rätt tråd, men ni verkar ha koll, så jag frågar här:

När jag var på prao så var jag på ett sågverk/skogsbolag och jag fastnade lite för titeln "Produktionsansvarig", alltså att man ser till att allt går som planerat på sågverket, är det nån som vet vad man behöver för utbildning till det?

Har tänkt att gå fordon och transportteknik, och sedan gå till lantbruksföretagare och till sist agrolog, kommer man nån vart med det?

Edit: Kanske skogsbruksingenjör blir bättre? http://www.novia.fi/skogsbruk/

inte ne anning har ej gått i skola, men då ta ju du inte studenten förens du är typ 27? x)

Självlärd
3 083 Inlägg
2 februari 2012
Growe skrev:
Richtenb skrev:

Growe skrev:

visst det finns mer lediga jobb om man ser det till siffran..att när det finns 2jobb i degerfors eller någon liknande håla och stockholm har 1000jobb lediga

men samtidigt så bor det skapligt många så tror faktist andelen jobb vs folk så tror jag inte siffran är så posetiv endå

eftersom jag är svensk så gillar jag ordet lagom..smile så derför bor jag i en medelstor stad med medel stort antal jobb och allt annat i medel smile

det tar mig högst 20minuter att åka från ena sidan stan till andra sidan stan genom centrala örebro
i rusningstrafik

istockholm så tar det det nästan en arbetsdag att lyckas med samma sak om man passerar innerstan smile

Ja och ändå är Stockholmarna så fruktansvärt stressade

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

937 Inlägg
2 februari 2012
Volvo142_73a skrev:
Growe skrev:
Richtenb skrev:

i rusningstrafik

Ja och ändå är Stockholmarna så fruktansvärt stressade

är 19 år och aldrig varit i stockhlm (stolt) x)

huh?
10 427 Inlägg
2 februari 2012
-Westerlund- skrev:

Bör vara detsamma som tex driftledare, produktionsledare, produktionssamordnare & förman.
Heter olika på nästan alla företag wink

Elektriker
718 Inlägg
2 februari 2012
Kalasgasarn skrev:

Intressant.

Som att kasta vatten i sjön.

420 Inlägg
2 februari 2012
Kalasgasarn skrev:

Ball!

Growe skrev:

Det där var väl till en överdrift? Klart man kan köpa ett hus utan att vara miljonär, varesig det är Sthlm, Gbg, Jkpg eller någon annan stad.

huh?
10 427 Inlägg
2 februari 2012
Jimmylainen skrev:
Growe skrev:

Det där var väl till en överdrift? Klart man kan köpa ett hus utan att vara miljonär, varesig det är Sthlm, Gbg, Jkpg eller någon annan stad.

Lite off topic men man lär iaf kunna hosta upp ett par hundra tusen i kontantinsats wink

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
2 februari 2012
Kalasgasarn skrev:
inte ne anning har ej gått i skola, men då ta ju du inte studenten förens du är typ 27? x)

Jag vet, lite ruttet, men sånt får man ta tongue

steifan skrev:
Bör vara detsamma som tex driftledare, produktionsledare, produktionssamordnare & förman.
Heter olika på nästan alla företag wink

Hittade lite när jag googlade på driftledare, ska fråga min studiehandledare nästa vecka

Sök