2694
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

1 948 Inlägg
23 februari 2012
Skyline-Fille skrev:
baltis skrev:
Skyline-Fille skrev:
Tung lastbil på schenker, distribution på söderort, Hägersten närmare bestämt.

Snittar 30.000-35.000:- innan skatt, vilket ger mig 20.000-25.000:- i handen varje månad!

Schenker söker nästan alltid chaufförer, så är ni sugna så säg till mig i ett PM så kan ni få numret till personalansvarige.

Blev genast lite nyfiken, hur mycket övertid och ob jobbar du då?

Eller skippa den frågan, vad har du i grundlön?

Ska svara i detalj på en gång, så slipper folk fundera! smile

Vi har enligt avtal ( transport A ) 22781:- men sen har schenker nånting som de flesta åkerier inte har, vilket är någonting som kallas premiekomp, och det räknas på hur mycket grejer man kör ut, hur många fraktsedlar, hur mycket vikt och hur många stopp per dag, på min trakt som är ganska bra brukar jag få mellan 3000-4500:- extra per månad utan att behöva göra nånting, det enda jag gör för dom pengarna är att kryssa i lite kryss i en block vi får, tar kanske 10 min.

Vi får även rikskuponger, 1600:-, som vi betalar 933:- för, men sen får vi tillbaka "kostförmån" eftersom vi måste käka ute, och då får vi 666:- och det betyder ju att vi betalar 267:- i månaden för 1600:- BRA mat!

Sen har vi förstås övertid, jag brukar snitta 1h per dag, vill man inte jobba över så är det bara att säga det! smile

Så löne specen ser ut såhär:

Månadslön: 22781:-
Grundlön övertid+OB: ( 25h ) 5500:-
Premiekomp: 4000:-
Kostförmån:- 666:-
Rikskuponger 1600: -933:-

Innan skatt: 32,014:-

Hoppas det räckte som svar tongue

Ok, det förklarar en hel del smile Betalar våra chaufförer samma (om inte några hundringar mer) i grundlön smile premiekomp har iofs dom också... men den e intte på mer än 2-4kr/h.

Värt att tänka på för din del kan vara att dom rikskupongerna du pratar om spelar in en del på din bruttolön dvs då även på pension, så om du inte redan gör det så öka ditt pensionsparande med 50kr/mån (blir mycket pengar när det väl är dags att gå i pension).

36 Inlägg
23 februari 2012
baltis skrev:
Skyline-Fille skrev:
baltis skrev:

Blev genast lite nyfiken, hur mycket övertid och ob jobbar du då?

Eller skippa den frågan, vad har du i grundlön?

Ska svara i detalj på en gång, så slipper folk fundera! smile

Vi har enligt avtal ( transport A ) 22781:- men sen har schenker nånting som de flesta åkerier inte har, vilket är någonting som kallas premiekomp, och det räknas på hur mycket grejer man kör ut, hur många fraktsedlar, hur mycket vikt och hur många stopp per dag, på min trakt som är ganska bra brukar jag få mellan 3000-4500:- extra per månad utan att behöva göra nånting, det enda jag gör för dom pengarna är att kryssa i lite kryss i en block vi får, tar kanske 10 min.

Vi får även rikskuponger, 1600:-, som vi betalar 933:- för, men sen får vi tillbaka "kostförmån" eftersom vi måste käka ute, och då får vi 666:- och det betyder ju att vi betalar 267:- i månaden för 1600:- BRA mat!

Sen har vi förstås övertid, jag brukar snitta 1h per dag, vill man inte jobba över så är det bara att säga det! smile

Så löne specen ser ut såhär:

Månadslön: 22781:-
Grundlön övertid+OB: ( 25h ) 5500:-
Premiekomp: 4000:-
Kostförmån:- 666:-
Rikskuponger 1600: -933:-

Innan skatt: 32,014:-

Hoppas det räckte som svar tongue

Ok, det förklarar en hel del smile Betalar våra chaufförer samma (om inte några hundringar mer) i grundlön smile premiekomp har iofs dom också... men den e intte på mer än 2-4kr/h.

Värt att tänka på för din del kan vara att dom rikskupongerna du pratar om spelar in en del på din bruttolön dvs då även på pension, så om du inte redan gör det så öka ditt pensionsparande med 50kr/mån (blir mycket pengar när det väl är dags att gå i pension).

Tack för tipset men det är redan gjort smile Morsan brukade vara ekonomi ( nånting? ) heh, på PPM innan det las ner, så hon fixade allting som har med pensionen att göra! smile

"Always know if the juice is worth the squeeze"

Meldem
917 Inlägg
24 februari 2012
steifan skrev:
Skyline-Fille, exemplariskt!
http://www.400greybike.com/forum/images … uckers.gif

**

Må grundlönen öka stadigt! wink

I second that

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

499 Inlägg
24 februari 2012
Runt 21500:- före skatt, jobbar som drifttekniker/fastighetsvärd.
Endast gymnasieutbildning med inriktningen el-teknik samt låg ålder drar ner lönen med ett antal lappar..
Cirka 2 års erfarenhet.

Sen diverse förmåner som är lite svårare att mäta i pengar.
Senast redigerat av Bonehead (24 februari 2012)

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
18 april 2012
Lastbilsmekaniker/Diagnostekniker
26.800 i grundlön
4000 i jourberedskap
500 för varje gång jag åker på jour + vanlig övertid enligt metalls avtal.

Minst 30.800 innan skatt men brukar ligga mellan 33-35.000

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

Ovejävel!
261 Inlägg
19 april 2012
Lastbilschaufför, kör mellan Storel i Göta upp till Foria i Stockholm 2-3 vändor per vecka.

Fast månadslön, får 27610:- efter skatt.

Pang på pungen! smile

Kör du så dör du!

Jae
19 april 2012
20.000 före skatt. Svetsare smile

36 Inlägg
20 april 2012
Man känner sig fattig dock när man vet att polarn som producent tjänar lite mer.... den f*njäve*n kan ta nära en miljon för 2 månaders jobb..

knas!

"Always know if the juice is worth the squeeze"

1 948 Inlägg
20 april 2012
"vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du? Hur trivs du med jobbet?"

Så skulle jag vilja se frågan ställd smile Personligen kan jag väl säga att jag legat på 3 nivåer i mitt liv.

Lägsta 10-15k efter skatt... piss jobb, trivdes inte alls, dels pga jobbet dels pga den kassa ekonomin.
Mitten 20-25k efter skatt... mycket trevligt jobb. Helt ok ekonomin. Trivdes helt enkelt riktigt bra.
Högsta 30k+ efter skatt... slitsamt jobb, aldrig helt ledig, bra ekonomi... men ja... längtar nästan tillbaka, problemet är ju bara det att man har börjat vänja sig vid lönekuvert...

Totalt okunnig
414 Inlägg
20 april 2012
Efter en lönehöjning har jag numera 24001 :- innan skatt. Jobbar fortfarande på C70 fabriken och har hand om godset till tak/bagage

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

Färgtekniker
73 Inlägg
20 april 2012
Färgtekniker på DuPont (Standox/SpiesHecker) 23600:-
Trivs bra med att mixa färg, 4 personer på vår avdelning och inga chefer wink

Amor et Fides

618 Inlägg
20 april 2012
baltis skrev:
"vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du? Hur trivs du med jobbet?"

Så skulle jag vilja se frågan ställd smile Personligen kan jag väl säga att jag legat på 3 nivåer i mitt liv.

Lägsta 10-15k efter skatt... piss jobb, trivdes inte alls, dels pga jobbet dels pga den kassa ekonomin.
Mitten 20-25k efter skatt... mycket trevligt jobb. Helt ok ekonomin. Trivdes helt enkelt riktigt bra.
Högsta 30k+ efter skatt... slitsamt jobb, aldrig helt ledig, bra ekonomi... men ja... längtar nästan tillbaka, problemet är ju bara det att man har börjat vänja sig vid lönekuvert...

Du kan ju gärna berätta vad du jobbar som också..smile

Jag jobbar som cykelmek på team sportia varannan helg nu när jag studerar. 118kr/h men 100% ob..Får ut 4000 i månaden för fyra dagar. Jobbade 9 dagar i april nu så får utan ca 8-9.

1 653 Inlägg
20 april 2012
Mane_Attraction skrev:
Efter en lönehöjning har jag numera 24001 :- innan skatt. Jobbar fortfarande på C70 fabriken och har hand om godset till tak/bagage

Varför ligga 1 kr över brytningsgränsen?
Du torskar ju 50 spän i månaden på det mot om du fått 24000 jämt...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Totalt okunnig
414 Inlägg
20 april 2012
Det är nog ngt du får ta med min chef, fick förra höjningen 685:- vilket gjorde att jag hamnade på 23001 och nu fick vi en tusenlapp till.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 april 2012
Jobbet jag avslutade idag:

Skiftreserv energiproduktion; ~23k före skatt dagtid 40h/vecka, på skift omöjligt att räkna. Beror på om det är på helg, kvällar, nätter osv. Allt utom dagtid ger skiftövergång á 0,5x timlönen de tre första skiften på samma lag, helg automatiskt övertid.

I praktiken har det stått allt mellan 20 och 28k efter skatt på lönespecen.

Börjar som drifttekniker kraftvärme dagtid på måndag, ca 35k före skatt med en jourvecka per månad inräknad, blir väl kanske 24-25 efter skatt?  smile
Senast redigerat av Andromeda (21 april 2012)

4 637 Inlägg
21 april 2012
ZonaX skrev:
Navkapsel skrev:
Jahopp då har man jobb... smile

Och du tjänar..?  tongue

Har inte så mkt erfarenhet men 22 500 kronor före skatt. Billig etta och en Corolla som varken går sönder eller dricker bensin gör att jag kan komma ifatt lite och detta år kan fixa en buffert men ändå unna mig lite. Är bara anställd april-en bit in i november. Ska derssutom byta till en bättre a-kassa. Hoppas hitta något fast under tiden dock.
Senast redigerat av Navkapsel (21 april 2012)

Elektriker
718 Inlägg
21 april 2012
Andromeda skrev:

Skiftreserv energiproduktion; ~23k före skatt dagtid 40h/vecka, på skift omöjligt att räkna. Beror på om det är på helg, kvällar, nätter osv. Allt utom dagtid ger skiftövergång á 0,5x timlönen de tre första skiften på samma lag, helg automatiskt övertid.

Börjar som drifttekniker kraftvärme dagtid på måndag, ca 35k före skatt med en jourvecka per månad inräknad, blir väl kanske 24-25 efter skatt?  smile

35k före skatt borde bli mer än 25k efter skatt, eller? Typ 28? Vi har ju blå regering nu vettu=)tongue

Som att kasta vatten i sjön.

420 Inlägg
21 april 2012
monno skrev:
Andromeda skrev:

35k före skatt borde bli mer än 25k efter skatt, eller? Typ 28? Vi har ju blå regering nu vettu=)tongue

Blir annan skatt över 33.400 kr/månaden.

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 april 2012
Jimmylainen skrev:
monno skrev:
Andromeda skrev:

Blir annan skatt över 33.400 kr/månaden.

Jo tack, har man en del övertid och får en bit över 40k brutto brukar det inte bli mer än 27-28k netto i alla fall, men det får man ju tillbaka nästa år tongue

Sök