3383
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

137 Inlägg
18 maj 2012
baltis skrev:
Ramming_Air skrev:
Och baltis, min mening var absolut inte att skryta. Jag ville snarare visa på att det finns fler sätt att tjäna pengar på. Framförallt om man tjänar så pass bra som många respondenter i tråden.

ok, du är ursäktad wink

Tyvärr så är det ju inte bara att starta ett AB för att undvika statlig skatt... betalar själv en hel del statlig skatt som jag tyvärr inte kan komma undan på något lagligt sätt hmm

Men visst är du egenföretagare och kör på enskildfirma är det självklart bättre med ab. Om jag skulle starta egen firma skulle jag SJÄLVKLART bedriva den som ett ab, även om omsättningen inte var mer än 3-4 hundra k.

Den gången du ska dra igång hör du av dig till mig, så säljer jag lite konsulttid med garaget-rabatt wink

Norrlänning
1 453 Inlägg
18 maj 2012
Skulle vara kul att veta hur mycket svarta pengar som vi alla tjänar också... För alla kan väl inte vara Guds bästa barn här? Eller? smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

351 Inlägg
18 maj 2012
Ellertz skrev:
Skulle vara kul att veta hur mycket svarta pengar som vi alla tjänar också... För alla kan väl inte vara Guds bästa barn här? Eller? smile

Sen vet man ju inte ifall nån här på garaget jobbar på skatteverket fast så långt har ni kanske tänkt hoppas jag smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
18 maj 2012
Runmark skrev:
Ellertz skrev:

Sen vet man ju inte ifall nån här på garaget jobbar på skatteverket fast så långt har ni kanske tänkt hoppas jag smile

Hoppas folk förstår att ja inte var riktigt 100% seriös smile

Alla jobbar ju vitt i Sverige menar ja... roll

- Har du champagne?

351 Inlägg
18 maj 2012
Ellertz skrev:
Runmark skrev:
Ellertz skrev:

ja men precis smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 776 Inlägg
18 maj 2012
Ellertz skrev:
Runmark skrev:
Ellertz skrev:

japp svarta pengar går inte att handla med inte rödfärgade heller..

oskattade pengar är helt klart underskattade
dock finns det inga för min del =/ fel j-vla branch sad

Kör fort så hinner inget hända...

huh?
10 427 Inlägg
18 maj 2012
Ellertz skrev:

Drar in 3500kr skattefritt från Försvarsmakten varje år, men det är iofs lagligt wink

1 948 Inlägg
19 maj 2012
Wonderboy_ skrev:
baltis skrev:
Ramming_Air skrev:
Och baltis, min mening var absolut inte att skryta. Jag ville snarare visa på att det finns fler sätt att tjäna pengar på. Framförallt om man tjänar så pass bra som många respondenter i tråden.

ok, du är ursäktad wink

Tyvärr så är det ju inte bara att starta ett AB för att undvika statlig skatt... betalar själv en hel del statlig skatt som jag tyvärr inte kan komma undan på något lagligt sätt hmm

Men visst är du egenföretagare och kör på enskildfirma är det självklart bättre med ab. Om jag skulle starta egen firma skulle jag SJÄLVKLART bedriva den som ett ab, även om omsättningen inte var mer än 3-4 hundra k.

Va har du för typ av firma?

Ingen? det var väl det jag precis sa big_smile

1 948 Inlägg
19 maj 2012
Ramming_Air skrev:
baltis skrev:
Ramming_Air skrev:

ok, du är ursäktad wink

Den gången du ska dra igång hör du av dig till mig, så säljer jag lite konsulttid med garaget-rabatt wink

Får göra det smile

Har faktistk funderat lite på hur man skulle kunna försöka kunna komma undan den där otäcka statliga skatten...

Är inte alls insatt men så här går mina tankar.

Jag startar ett AB och allt jag tjänar ÖVER marginalskatt gränsen fakturerar jag min arbetsgivare som konsulttid istället. Då får jag inte pengarna i mitt AB, dessa pengar vill jag SPARA till framtiden(2-5år) för investeringar, hur mycket får/kan man spara "obeskattat"?

Om man sen inte får göra detta... kan jag då inte t.ex investera pengarna i att köpa guld för dom. Sen bara låta guldet ligga i mitt bankfack och när jag väl behöver pengarna så säljer jag det. Genom att göra på detta sättet så slipper jag väl skatten? Och självklart är det inte jag personligen som ska använda pengarna, utan mitt ab.

1 948 Inlägg
19 maj 2012
Och mitt tips till alla er som snackar om svarta pengar...

Svarta pengar ska man prata tyst om i detta avundsjuka land smile

Iofs ska jag inte säga för mycket då det sitter en fin dekal som lyder "köpt för svarta pengar" på min vattenskoter big_smile

1 422 Inlägg
19 maj 2012
Snygg trippelpost wink Haha ta ett kort på dekalen!

Tråden handlar ju om arbeten och dess löner så vad någon tjänar svart är inte direkt relevant känns det som och onödigt att ta upp i tråden smile Dessutom är det ju mindre lagligt wink

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 maj 2012
steifan skrev:
Ellertz skrev:

Drar in 3500kr skattefritt från Försvarsmakten varje år, men det är iofs lagligt wink

WTF!?! big_smile

Skattesmitare wink

- Har du champagne?

618 Inlägg
20 maj 2012
baltis skrev:

Iofs ska jag inte säga för mycket då det sitter en fin dekal som lyder "köpt för svarta pengar" på min vattenskoter big_smile

Kung wink

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 maj 2012
baltis skrev:

Vart köper man en sån dekal? smile MÅSTE ha en sån på corvetten känner ja... Alltid retar det nån! smile

- Har du champagne?

Självlärd
3 083 Inlägg
20 maj 2012
Ellertz skrev:
baltis skrev:

Vart köper man en sån dekal? smile MÅSTE ha en sån på corvetten känner ja... Alltid retar det nån! smile

Dekaltrim.se

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

467 Inlägg
27 maj 2012
Vad tror ni man tjänar när man jobbar på skånemejeries lager och köra truck?

Någon som vågar på sig en gissning?

Självlärd
3 083 Inlägg
27 maj 2012
marcussomfan skrev:

20.000

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 maj 2012
marcussomfan skrev:

Dagtid, 2-skift, 3-skift, 4-skift, 5-skift eller 6-skift? Vilken skiftform det är har mycket stor betydelse för lönen.

Är det vanlig dagtid tippar jag också 20k, kanske uppemot 22-23k.

It's time to nut up, or shut up !
181 Inlägg
28 maj 2012
Jobbar efter behov via bemanningsföretag som it tekniker..

113:- timmen. På 3 veckor får jag ut med lite tur 7 tusen..

Skulle göra vad som helst för att få ett annat fast jobb med bättre lön.

1 422 Inlägg
28 maj 2012
Bobzilajnen skrev:
Jobbar efter behov via bemanningsföretag som it tekniker..

113:- timmen. På 3 veckor får jag ut med lite tur 7 tusen..

Skulle göra vad som helst för att få ett annat fast jobb med bättre lön.

Skulle göra vad som helst för att få ett jobb... Kan säga att kassan verkligen börjar sina nu efter att ha varit arbetslös hela vintern och nu dessutom åkt och hämtat sommarbilen. Ja, moraltanter på garaget börja klaga på mig smile Jag vet att det är oekonomiskt att åka runt i en soppaslukande rx7a men jag bryr mig inte om vad ni säger, när jag inte har råd att åka längre (dvs om jag inte hittar jobb snart vilket är väldigt otroligt då jag har ett gäng på g) så slutar jag åka så ni behöver inte klaga på mig. Däremot får ni gärna köpa min e34 om ni vill!
Senast redigerat av cheffer (28 maj 2012)

Sök