2971
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

Självlärd
3 083 Inlägg
16 september 2012
Jimmylainen skrev:
MB350se skrev:
Nyfiken, då visa tycker jag har en övernaturlig lön.. eller att ja får ut övernaturligt mycke pengar för att va svetsare... vad tjänar ni andra svetsare då? å vad svetsar ni? less på pm uti att ja ljuger om min lön.. varför skulle jag göra det?

Folk är avundsjuka som vanligt. Tycker det låter rätt rimligt med tanke på att snittlönen för en rörsvetsare ligger på runt 26000 kr men här snackar vi om alla tillägg,, traktamente å underjordstillägg & semesterersättning. Tycker lönen låter rimlig.

Måste hålla med här faktiskt

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 422 Inlägg
16 september 2012
MB350se skrev:
Nyfiken, då visa tycker jag har en övernaturlig lön.. eller att ja får ut övernaturligt mycke pengar för att va svetsare... vad tjänar ni andra svetsare då? å vad svetsar ni? less på pm uti att ja ljuger om min lön.. varför skulle jag göra det?

Är väl allmänt känt att proffssvetsare på "speciella" byggen har rätt bra betalt? Vad är det för tragiska personer som dessutom PMar om att någon (missförstå inte, säger inte att du gör det!) ljuger om sin lön på nätet.. Vad spelar det för roll?

Är plåtslagare själv, vilket innebär svetsning av alla möjliga olika slag, dock rätt färsk i yrket än och jag har inga licenser även om jag kan svetsa rätt okej men man kan alltid bli bättre och jag har fortfarande mycket att lära och mycket träning kvar för att bli fulländad även om jag helt klart duger till att svetsa saker, både lodrätt, vågrätt, diagonalt och uppochned tongue har cirkus 20 i månaden innan skatt och 21 år gammal. Inga tillägg på det. Hoppas dock på att min arbetsgivare ska kunna fixa licenser åt mig, eller fixa tongue Betala, fixa dem får jag ju göra själv wink i framtiden när jag gjort det ännu mer. Svetsar dock inte så jättemycket utan stampar mest gavlar men blir ju lite svetsning också och när det är dåligt med jobb och man inte har något att göra (har en sån period nu) så brukar jag gå och träna på pinnsvetsen, då det alltid finns någon sån ledig på jobbet. Nästan alltid någon mig/mag också iofs men känner att jag vill träna med med pinnen men TIGen är ofta upptagen då vi bara har en sån och den har jag faktiskt aldrig ens kört själv.

Lite avis är man ju på din lön men även om vi går inom samma yrkesbranch så har vi olika jobb wink Dessutom har du massa fina tillägg och antar att du har licenser med, dvs specialkompetens. Nu kan man ju vara lika duktig utan licens men licensen räknas ändå som specialkompetens smile

S-klass =)
295 Inlägg
16 september 2012
cheffer skrev:
MB350se skrev:

Är väl allmänt känt att proffssvetsare på "speciella" byggen har rätt bra betalt? Vad är det för tragiska personer som dessutom PMar om att någon (missförstå inte, säger inte att du gör det!) ljuger om sin lön på nätet.. Vad spelar det för roll?

Är plåtslagare själv, vilket innebär svetsning av alla möjliga olika slag, dock rätt färsk i yrket än och jag har inga licenser även om jag kan svetsa rätt okej men man kan alltid bli bättre och jag har fortfarande mycket att lära och mycket träning kvar för att bli fulländad även om jag helt klart duger till att svetsa saker, både lodrätt, vågrätt, diagonalt och uppochned tongue har cirkus 20 i månaden innan skatt och 21 år gammal. Inga tillägg på det. Hoppas dock på att min arbetsgivare ska kunna fixa licenser åt mig, eller fixa tongue Betala, fixa dem får jag ju göra själv wink i framtiden när jag gjort det ännu mer. Svetsar dock inte så jättemycket utan stampar mest gavlar men blir ju lite svetsning också och när det är dåligt med jobb och man inte har något att göra (har en sån period nu) så brukar jag gå och träna på pinnsvetsen, då det alltid finns någon sån ledig på jobbet. Nästan alltid någon mig/mag också iofs men känner att jag vill träna med med pinnen men TIGen är ofta upptagen då vi bara har en sån och den har jag faktiskt aldrig ens kört själv.

Lite avis är man ju på din lön men även om vi går inom samma yrkesbranch så har vi olika jobb wink Dessutom har du massa fina tillägg och antar att du har licenser med, dvs specialkompetens. Nu kan man ju vara lika duktig utan licens men licensen räknas ändå som specialkompetens smile

hehe på tal om de, min arbetsgivare ska betala när jag förnyar mina licenser nästa månad smile de kan man ju räkna som förmån oxå smile jao jag har licenser på tig svetsning.. men pinne som jag svetsar mest, rostfritt å svart saknar ja dock license i... men som du säger.. man kan va duktig på de utan license... å i mitt läge tycker arbetsgivaren att jag svetsar nog bra utan att behöva license.. å då jobbar ja ändå åt ett så pass stort företag som YIT.

1 422 Inlägg
16 september 2012
Jo, mer bara som ett bevis när man söker nytt jobb smile Har man redan ett jobb så brukar arbetsgivaren veta av om man är duktig och inte ställa det kravet om det inte är så att man har en kund som kräver att svetsaren har licens även om kunden garanteras resultat ändå tongue Vissa är tjurika byrokrater och tror att ett papper är bättre än praktisk kompetens smile Tur som får de betalda! Kul att du tjänar så bra också smile Antar att du gillar att svetsa också då du verkar ha en positiv attityd till ditt arbete. Stor fördel! Inte bara lönen som gör att men gillar ett jobb direkt wink

S-klass =)
295 Inlägg
16 september 2012
cheffer skrev:
Jo, mer bara som ett bevis när man söker nytt jobb smile Har man redan ett jobb så brukar arbetsgivaren veta av om man är duktig och inte ställa det kravet om det inte är så att man har en kund som kräver att svetsaren har licens även om kunden garanteras resultat ändå tongue Vissa är tjurika byrokrater och tror att ett papper är bättre än praktisk kompetens smile Tur som får de betalda! Kul att du tjänar så bra också smile Antar att du gillar att svetsa också då du verkar ha en positiv attityd till ditt arbete. Stor fördel! Inte bara lönen som gör att men gillar ett jobb direkt wink

Älskar mitt jobb smile å älskar å svetsa.. fy fan va härligt å inte ha ångest när helgen e slut å man måste åka till jobbet.. gud vad jag längtar smile inte många som har de så bra som jag smile

1 422 Inlägg
16 september 2012
MB350se skrev:
cheffer skrev:

Älskar mitt jobb smile å älskar å svetsa.. fy fan va härligt å inte ha ångest när helgen e slut å man måste åka till jobbet.. gud vad jag längtar smile inte många som har de så bra som jag smile

Glad för din skull! smile Riktigt härligt att ha ett jobb man gillar. Gillar mitt jobb också, dock inget drömjobb och kommer väl bli kvar där i 2 år till kanske sedan ska det sökas vidare smile Man vill ju gärna vidga sina vyer och prova på lite olika grejer också. Undervattenssvetsning skulle jag vilja prova tongue Men även säljarjobb då jag gillar att ha kontakt med folk. Ha det så kul imorgon då wink

Trucker
2 710 Inlägg
17 september 2012
MB350se skrev:
cheffer skrev:

Ej läst tråden (orkar ej efter en lång dag) men vad jobbar du med?

Känner samma här, älskar mitt jobb. Faktiskt inte haft semester på snart 2 år hmm o då har man 10-12timmars dagar, blir de riktigt mkt sträcker de sig ti 15h big_smile. DU beskriver mkt när du beskirver känslan av att inte ha ont i magen av att de e jobb imorn.. Åååååh, älskar den känslan. JObbat inom olika lager förr, därbland ABB, bra folk. MEN, jag var aldrig född o vara mellan fyra vägar 8h om dagen mån-fre!

Är glad för din skull! Kul att fler känner som jag, hoppas det varar! smile

Fart missbrukare

345 Inlägg
17 september 2012
MB350se skrev:

Helt rätt inställning. Delar den själv. Respect man.

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
17 september 2012
10000kr i månaden big_smile

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Svetsare
3 150 Inlägg
18 september 2012
Jobbar inom aluminiumtankproduktion till lastbilar. Även svetsning ingår där. Rätt dåligt men ca 18.000 innan skatt.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Trucker
2 710 Inlägg
18 september 2012
ZonaX skrev:
Jobbar inom aluminiumtankproduktion till lastbilar. Även svetsning ingår där. Rätt dåligt men ca 18.000 innan skatt.

Fattar inte varför lastbilsmekaniker har så dålig lön, känner folk som jobbar på Scania här i stan..
Dom säger att dom nästan måste köra jouren för att få de o gå runt..

Får du jobba övertid o sån eller e de bara dina 160timmar? smile

Fart missbrukare

Svetsare
3 150 Inlägg
18 september 2012
trippelturbo skrev:
ZonaX skrev:

Fattar inte varför lastbilsmekaniker har så dålig lön, känner folk som jobbar på Scania här i stan..

Vi jobbar dock inte som lastbilsmekaniker utan vi är endast en fabrik typ som tillverkar dessa tankar från grunden smile Det finns iprincip chans till övertid varje lördag minst smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 422 Inlägg
18 september 2012
trippelturbo skrev:
ZonaX skrev:

Haha när jag jobbade som bilmek hade jag som bäst runt 16 innan skatt och var inte sämst betalt, hade drygt 1000kr mer i månaden än en kille som jobbat där ett år längre än mig.. Där fick man det knappt att gå runt kan jag ju säga. Även de äldre som jobbat där väldigt länge och var tekniker med specialkompetens låg under 25 före, de låg runt 20 ungefär före skatt. Stort företag ska tilläggas smile Chefen kör ferrari och har en stor fin yatch. Använder sig mycket av fas 3 dessutom som får vara där ett par månader sedan byts de ut mot andra som de har betalt för att ha arbetande hos sig. Dvs tjänar de pengar på sina anställda även om de bara skulle sitta still och inte göra något.

S-klass =)
295 Inlägg
19 september 2012
trippelturbo skrev:
MB350se skrev:
cheffer skrev:

Känner samma här, älskar mitt jobb. Faktiskt inte haft semester på snart 2 år hmm o då har man 10-12timmars dagar, blir de riktigt mkt sträcker de sig ti 15h big_smile. DU beskriver mkt när du beskirver känslan av att inte ha ont i magen av att de e jobb imorn.. Åååååh, älskar den känslan. JObbat inom olika lager förr, därbland ABB, bra folk. MEN, jag var aldrig född o vara mellan fyra vägar 8h om dagen mån-fre!

Jobbar som rörsvetsare i kiruna smile just nu är min arbetsplats på nivå 1465 underjord smile

Trucker
2 710 Inlägg
19 september 2012
MB350se skrev:
trippelturbo skrev:
MB350se skrev:

Jobbar som rörsvetsare i kiruna smile just nu är min arbetsplats på nivå 1465 underjord smile

1,5km underjord, låter spännande! wink
Tjänar du bra då? smile

Fart missbrukare

918 Inlägg
19 september 2012
Just nu mellan 22-24 efter skatt,  beror på hur mycket timmar det blir.

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
19 september 2012
ca 29,500skr ut men då jobbar jag också 74timmar/vecka

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

S-klass =)
295 Inlägg
19 september 2012
trippelturbo skrev:
MB350se skrev:
trippelturbo skrev:

1,5km underjord, låter spännande! wink
Tjänar du bra då? smile

ojaa alldeles tillräckligt smile månadslönen e dock "rätt" låg.. 28800kr... före skatt.. men med diverse tilllägg å trakt plockar man ut runt 30 i handen varje månad iaf smile med 36timmars veckor smile

52 Inlägg
12 oktober 2012
bergarbetare. 43.000kr efter skatt

Rumpmas
3 860 Inlägg
12 oktober 2012
mimme skrev:
bergarbetare. 43.000kr efter skatt

Varje månad utan övertid, bara OB medräknat? Det är ju typ 75k före skatt yikes
Senast redigerat av Andromeda (12 oktober 2012)

Sök