MB350se skrev:
Nyfiken, då visa tycker jag har en övernaturlig lön.. eller att ja får ut övernaturligt mycke pengar för att va svetsare... vad tjänar ni andra svetsare då? å vad svetsar ni? less på pm uti att ja ljuger om min lön.. varför skulle jag göra det?
Är väl allmänt känt att proffssvetsare på "speciella" byggen har rätt bra betalt? Vad är det för tragiska personer som dessutom PMar om att någon (missförstå inte, säger inte att du gör det!) ljuger om sin lön på nätet.. Vad spelar det för roll?
Är plåtslagare själv, vilket innebär svetsning av alla möjliga olika slag, dock rätt färsk i yrket än och jag har inga licenser även om jag kan svetsa rätt okej men man kan alltid bli bättre och jag har fortfarande mycket att lära och mycket träning kvar för att bli fulländad även om jag helt klart duger till att svetsa saker, både lodrätt, vågrätt, diagonalt och uppochned

har cirkus 20 i månaden innan skatt och 21 år gammal. Inga tillägg på det. Hoppas dock på att min arbetsgivare ska kunna fixa licenser åt mig, eller fixa

Betala, fixa dem får jag ju göra själv

i framtiden när jag gjort det ännu mer. Svetsar dock inte så jättemycket utan stampar mest gavlar men blir ju lite svetsning också och när det är dåligt med jobb och man inte har något att göra (har en sån period nu) så brukar jag gå och träna på pinnsvetsen, då det alltid finns någon sån ledig på jobbet. Nästan alltid någon mig/mag också iofs men känner att jag vill träna med med pinnen men TIGen är ofta upptagen då vi bara har en sån och den har jag faktiskt aldrig ens kört själv.
Lite avis är man ju på din lön men även om vi går inom samma yrkesbranch så har vi olika jobb

Dessutom har du massa fina tillägg och antar att du har licenser med, dvs specialkompetens. Nu kan man ju vara lika duktig utan licens men licensen räknas ändå som specialkompetens