3943
Sök

kraftigt höjda fordonsskatter på bränsletörstiga bilar

1 867 Inlägg
16 november 2008
Det sjuka är att sverige, som är ett av dom renaste länderna i världen, hela tiden försöker skära ner utsläppen med sjuka saker som "30%".
Att dra av 30% på nånting som nästan inte existerar, det är fanmig omöjligt?
Jag tycker politikerna borde fatta att i det stora hela så smutsar inte sverige ner ett skit, och det är totalt orimligt att folk helt utan verklighetsuppfattning sitter och försöker skatta bort alla bilar.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 893 Inlägg
16 november 2008
expect1991 skrev:
jag tror nog att miljöministern vill ta kål på hela den svenska bilindustrin, stunder som denna undrar man varför jag itne ska bli politiker och visa vart skåpet ska stå smile

Det är tyvär inte bara bil industrin som stannar med sådanna dumheter.
Folk har snart inte råd att ta sig till jobbet. Utom de utvala få som jobbar i centrala storstäderna.
Och de kommer inte ha råd att äta, för ifall någon missat det, så kommer inte maten till affärerna med telepati. De kommer med ... LASTBIL !!!! som släpper ut... AVGASER !!! som skall SKATTAS IHJÄL !!
Höj skatten bara... Vi är snart tillbaka på 1800 talet, häst o vagn är det som gäll.... vänta nu!
Nähep, det gäller inte alls, Djur fiser ut en massa växthusgaser, de måste slaktas! Vi är snart tillbaka på stenåldern om idioterna får hållas.

Killen med idéer.
193 Inlägg
16 november 2008
Detta är ju larvigt...När var det sist alla jävla modebögar fick betala extra för att det börjar bli dyrt att skeppa in miljontals med plagg ifrån kina??
Så fort det ska bli lite ändring i miljön så får de som är bilinstresserade ta skiten..Aldrig någon annan...Man måste ju se hela bilden förihelvete.

- True to the Source -

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 november 2008
_Wallis_ skrev:
Ramrod skrev:
_Wallis_ skrev:
Hem besök hos han på Fredag. Vilka är med mig?

Miljöministerns hus =
http://artforprofits.files.wordpress.co … losion.jpg

1: Alias: _Wallis_     |     Åker från: Göteborg
2:

HAHA!!!

Ta det lungt, vi börjar med att skriva ett brev iallafall.... tycker jag    haha!!

En bomb säger med än 1000 brev.

Eller hur var det? hmm

Ursäkta att jag bombar med ot men ville bara dela med mig av mitt senaste konstverk ochså.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/45331/502796_5qdzbv.jpg

HAHA! Dagens garv är utfärdat!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

7 281 Inlägg
16 november 2008
_Wallis_ skrev:
Ramrod skrev:
_Wallis_ skrev:
Hem besök hos han på Fredag. Vilka är med mig?

Miljöministerns hus =
http://artforprofits.files.wordpress.co … losion.jpg

1: Alias: _Wallis_     |     Åker från: Göteborg
2:

HAHA!!!

Ta det lungt, vi börjar med att skriva ett brev iallafall.... tycker jag    haha!!

En bomb säger med än 1000 brev.

Eller hur var det? hmm

Ursäkta att jag bombar med ot men ville bara dela med mig av mitt senaste konstverk ochså.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/45331/502796_5qdzbv.jpg

Var inte så taskig mot laman?, den skulle nog faktiskt göra ett bättre jobb än honom!

7 120 Inlägg
16 november 2008
Koop skrev:
Det sjuka är att sverige, som är ett av dom renaste länderna i världen, hela tiden försöker skära ner utsläppen med sjuka saker som "30%".
Att dra av 30% på nånting som nästan inte existerar, det är fanmig omöjligt?
Jag tycker politikerna borde fatta att i det stora hela så smutsar inte sverige ner ett skit, och det är totalt orimligt att folk helt utan verklighetsuppfattning sitter och försöker skatta bort alla bilar.

Bra skrivit!

Läste nånstans att Sverige stod för ca ~0,19% av jordens alla utsläpp. Det är ju fan som en fis i rymden. neutral

7 100 Inlägg
16 november 2008
snart är de fan skatter på allting!tänk på typ barnfamiljer som måste ha en stor bil då??!!?

född fri,skattad till döds!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

V10
16 november 2008
Vem blir med mig till våren till hans hus där vi kör våra bilar som SPYR ut avgaser och bränner däck tills han dör?!

Jag betalar redan över 4000 kr i skatt...
Senast redigerat av V10 (16 november 2008)

7 100 Inlägg
16 november 2008
V10 skrev:
Vem blir med mig till våren till hans hus där vi kör våra bilar som SPYR ut avgaser och bränner däck tills han dör?!

haha,ja kommer 145:an big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 532 Inlägg
16 november 2008
Ah det blir säkert ett rama skri en dag! Men det effektivaste är ju ändå vägblokader med lastbilar o lantbruksmaskiner för va fasen ska dom göra då! Äh sätta böter eller!? hehe sverige har blivit ett stort skämt. Som sagt innan i tråden, att så fort det är nåt så tar politikerna en taxi eller varför inte ett flygplan o åker med sen så har dom mage att höja skatter o skit för vanliga svenssons! Nae dra ner på era löner skaffa en gammal volvo o lev som en normal människa istället era överklass nollor! Det ni gör förstör sverige!

hej
291 Inlägg
16 november 2008
gubben såg ut som en svår förlossning!  ^^

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

Killen med idéer.
193 Inlägg
16 november 2008
V10 skrev:

Det är ju det som är det roliga...du gör en flådig M5;a..Du har förmodligen råd med skatten...Vilka är det igentligen som kör de största och värsta suvarna?Det är ju inte fattigt folk direkt..Och dom som har pengar skiter ju i det överhuvudtaget för att 2000spänn extra för dom är som att pissa en gång extra om dagen..Så vilka drabbar det?Jo de som kanske är lite yngre..Har stor familj och MÅSTE ha stor bil..Jävla fucking uff politik.

- True to the Source -

1 532 Inlägg
16 november 2008
Minitaylor skrev:
V10 skrev:

Det är ju det som är det roliga...du gör en flådig M5;a..Du har förmodligen råd med skatten...Vilka är det igentligen som kör de största och värsta suvarna?Det är ju inte fattigt folk direkt..Och dom som har pengar skiter ju i det överhuvudtaget för att 2000spänn extra för dom är som att pissa en gång extra om dagen..Så vilka drabbar det?Jo de som kanske är lite yngre..Har stor familj och MÅSTE ha stor bil..Jävla fucking uff politik.

Jag har väl det inte så dåligt ställt utan jag har råd att betala om dom höjer skatterna men dom kommer bara fortsätta om vi inte sätter stop snart. Det är inte bara vi med bilar som blir drabbade utan alla i hela sverige för höjs fordons skatterna så höjs skatterna på mat o såna saker med för det transporteras med lastbil eller dylikt transport sätt!

V10
16 november 2008
Minitaylor skrev:
V10 skrev:

Det spelar ingen roll om man har det bra ställt eller inte, man ska inte betala för nåt som inte är orsaken till denna förbannade jävla klimat...vem fan spydde ut koldioxid för flera tusentals år sen då det fanns MER koldioxid än det finns nu?! Det är ju politik...ett jävla skämt där dom leker med befolkningen!! Jag önskar att svenskar kunde göra som fransmännen....bara gå ut och blockera ALLT som finns så kanske dom där jävla parasiterna fattar att dom ska ge fan i att leka med folk!!!

hej
291 Inlägg
16 november 2008
V10 skrev:
Minitaylor skrev:
V10 skrev:

Det spelar ingen roll om man har det bra ställt eller inte, man ska inte betala för nåt som inte är orsaken till denna förbannade jävla klimat...vem fan spydde ut koldioxid för flera tusentals år sen då det fanns MER koldioxid än det finns nu?! Det är ju politik...ett jävla skämt där dom leker med befolkningen!! Jag önskar att svenskar kunde göra som fransmännen....bara gå ut och blockera ALLT som finns så kanske dom där jävla parasiterna fattar att dom ska ge fan i att leka med folk!!!

word.

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

870 Inlägg
16 november 2008
V10 skrev:
Minitaylor skrev:
V10 skrev:

Svenskar e för fega för att göra något sånt så det lär aldrig hända roll

1 532 Inlägg
16 november 2008
V10 skrev:
Minitaylor skrev:
V10 skrev:

helt rätt sagt håller med till fullo!

Snål gnällspik
402 Inlägg
16 november 2008
Det är för att det är total kvinnodominans inom politiken vi har dessa stolligheter hela tiden!  Förutom några manliga 'galjonsfigurer' så är det kvinnostyre i vartenda parti från gräsrotsnivå upp till minstrarna. Ett FAKTUM som man försöker dölja.
Enligt min mening är det därför allt håller på att gå åt hel***e i Sverige med ekonomi och allt medans våra grannländer bara får det bättre!
Ja, jag räknar homo-Carlgren till kärringarna också...

Volvo S80 2,9.

V10
16 november 2008
perzy skrev:
Det är för att det är total kvinnodominans inom politiken vi har dessa stolligheter hela tiden!  Förutom några manliga 'galjonsfigurer' så är det kvinnostyre i vartenda parti från gräsrotsnivå upp till minstrarna. Ett FAKTUM som man försöker dölja.
Enligt min mening är det därför allt håller på att gå åt hel***e i Sverige med ekonomi och allt medans våra grannländer bara får det bättre!
Ja, jag räknar homo-Carlgren till kärringarna också...

När jag kommer till Karlstad ska jag leta upp dig och pussa dig, det där är fan bra sagt big_smile Nu sätter vi på våra flamesuits...big_smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
16 november 2008
........................
Jag trode att det var en kvinna på bilden.
........................
Ni vet väl vad är mupparnas teater eller? inte? det är regeringen!! det kan man bara skratta åt!!.
Som jag har sagt flera gånger och ni kan säga det vidare:
POLITIKEN ÄR SOM EN GAMMAL SOPPA! DET KAN MAN LEVA PÅ MEN DET SMACKAR FAN!!!!
Dags att göra som president val i USA, skrota skiten och bygga nytt.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök