Jo, måste försöka bena ut lite om volvos växellådor..
Vilken av dom pallar mest antal hk om man ska köra trimmat (och brett)
Har snackat me massa polare om det men alla säger olika..
Första jag hörde va att den som klarar mest är den med "el-femman" (kommer inte ihåg vad den heter)
Men sen kommer nästa o säger att m90 e den bästa.. Sen fick jag höra att m90 är skit, för att kuggen på 2:an alltid rasar?!
Medan som flesta säger att den gamla 5-petade inte pallar speciellt mycket..
Kan någon bena ut det så skulle de va trevligt..
Sen undrar jag om kammar.. Har verkligen noll koll på sånt, men försöker börja lära mig.
Sitter tydligen en T-kam i min och har hört att den är rätt dålig.
Vilka är bra/dåliga effektmässigt. Kan man byta kam o köra me samma ventiler som innan.
Kan tillägga att bilen är en gammal 744 tic -86.
Motorn tror jag i grund och botten är en et, men ombyggd med 940 block, stakar och kolvar.
Portar och bearbetad 530 topp med t-kam. Chippad (laddar ca 1 bar), Öppen dump, 3" jt från turbo.
Original vattenkyld turbo.. Vet inte riktigt hur många hästar den har men den går faktiskt rätt bra.
Mågon som orkar svara på mina frågor så skulle ja vara tacksam