Rejält hopp med Saab 9-3 Aero XWD - Born From Jets!

Larsson_Power Saabvilde!
25 november 2008 · 1 708 Inlägg

omg omg omg! Det var nice!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Gujen
25 november 2008 · 406 Inlägg

hahah big_smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
Mr_Gear Biltokig
25 november 2008 · 870 Inlägg

Det är många som försökt ta reda på om detta är fejk nu... på olika platser, ingen har lyckats bevisa det!

Personligen är jag övertygad om att den är äkta, att nosen på bilen ser ut att peka uppåt innan landningen tror jag helt enkelt har att göra med att vägen lutar en hel del...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
MrSkyline89 driver with style
25 november 2008 · 800 Inlägg

dra mig åt skogen vad grymt big_smile

känner en polare som gjorde en liknade grej med en 240 på en grusväg.. han va fan i mig 1.5m uppe i luften med den tongue

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
Rushman Evolution Garage
25 november 2008 · 1 299 Inlägg

Jävla najs hopp! Mjukt å fint, tror allt att det är äkta. Inte för att jag vet något om filmredigering, men varför fejka en sån vanlig grej?

Sky´s the limit...
Urkas Kräsen grafiker
25 november 2008 · 1 775 Inlägg

Anledningen till att jag tror att den faktiskt kan vara fejk är att risken finns ju att man pajjar bilen på ett eller annat sätt. Visst, klart man kan göra ett sånt hopp ändå, men att använda en helt ny bil för det? Nja, vette fan. tongue

Whine whine!
Snoppen
25 november 2008 · 543 Inlägg

Rushman skrev:
Jävla najs hopp! Mjukt å fint, tror allt att det är äkta. Inte för att jag vet något om filmredigering, men varför fejka en sån vanlig grej?

Hahahaha, en sån vanlig grej? Lever du i filmen Crank eller?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
MilleN
25 november 2008 · 9 108 Inlägg

Kan ju vara leasingbil eller hyrbil eller vad som helst som dom inte bryr sig om, eller så har dom bara jävligt mycket pengar, värre saker har ju hänt med dyra bilar i t.ex. Jackass cool Ser ingen anledning att lägga ner sån tid som det krävs att redigera en sån film på sånt här.. Det lär allt vara äkta.

civic Naturally Aspiranted
25 november 2008 · 543 Inlägg

Ja inget kan ju slå de där... :whoco5:

2002tii KOMETFOTO
25 november 2008 · 2 247 Inlägg

Hoppade med min 140GL så att framaxelbalken och oljetråget slog i asfalten samt att kollektorn på extraktorröret blev platt :)Har det på VHS någonstans.Såg rätt fränt ut när det sprutade gnistor under bilen.

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
berneke
1 december 2008 ·

Hoppet är ju inte fejk. Men ser ut som att dom har klippt precis i landningen. För att den antaglien inte gick så bra tongue

Senast redigerat av berneke (1 december 2008)

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
2 december 2008 · 1 874 Inlägg

bmx skrev:
dra satan va fränt big_smile

haha,så kommer alla andra som inte äger saab och säger att det är fejk lol

Eller dom som har erfarenhet/kunskap om videoredigering. Det har nog inte att göra
med att det är en Saab, ska du se...

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
2 december 2008 · 887 Inlägg

MilleN skrev:
Kan ju vara leasingbil eller hyrbil eller vad som helst som dom inte bryr sig om, eller så har dom bara jävligt mycket pengar, värre saker har ju hänt med dyra bilar i t.ex. Jackass cool Ser ingen anledning att lägga ner sån tid som det krävs att redigera en sån film på sånt här.. Det lär allt vara äkta.

Eller så är dom bara greker o inte har speciellt mkt vett i skallen när det gäller bilkörning.. wink
Believe me.. i´m greek. cool

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
go_offroad Avstängd
2 december 2008 · 74 Inlägg

Kolla på hoppet flera ggr i rad, så syns det att det inte är samma hopp hela vägen!
bilen väger bakåt i en annan vinkel än den gjorde hundradelen före!

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!
SteK
4 december 2008 · 4 Inlägg

ja vissa har för mkt cash! bilen är ju inte direkt billig

Aero_syltarn
5 december 2008 · 1 Inlägg

Om det nu skulle va fejk... Varför fejka med en Saab som alla hatar? Hade väl varit bättre med nån "ball" eller "manlig" bil?

Saab 9-5 Aero "BiAero" (2001)
Janosch
5 december 2008 · 205 Inlägg

Eller så är han ute och provkör den wink

p-nyhlen Quattro - bar å åk
5 december 2008 · 621 Inlägg

Jag tror på att den är fejk. Dock är den snyggt gjord. Det ser ut som bilen lyfter lite innan hoppet sen så tror jag inte bilen skulle vara körbar efter landningen heller. Ser inte några märken efter landningen heller.

Senast redigerat av p-nyhlen (5 december 2008)

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
billy IT-Tekniker
12 december 2008 · 376 Inlägg

om man kollar på filmen om och om igen, speciellt innan bilen försvinner ut ur bilden så tycker i alla fall jag att bilen ändrar vinkel väldigt mycket och fronten reser sig uppåt.. =/

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Vilot
12 december 2008 · 495 Inlägg

Gjorde liknande i Cypern Nikosia med en Opel Corsa C (hyrbil) och kylar slangen släpte och fronten pajades lite..

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang