hmm de måste väl vara högohms.. eftersom de är en turbo motor?
men vad de ligger i cc vet jag inte
Det är det jag undrar faktiskt för jag testade att sätta på 200sx (silvriga) 370cc och dom är tydligen Låg ohm:iga. men ändå så funka det? så vitt jag vet så behövs väl ett motstånd eller är det bara om man byter ifrån låg till hög?
Sen tänkte jag också på vad är bränsletrycket i en 940? Om nu 200sx spridarna är större så borde den väl kunna ladda mer? men den gav sig vid samma effekt. behövs verkligen en BTR vid så låg ökning eller borde pumpen orka trycka på ?
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Sen tänkte jag också på vad är bränsletrycket i en 940?
ligger på 3,0 bar. om du är osäker så kopplar du på en btr mätare så får du fram bar trycket.
mjo, för jag börjar nästan tro pumpen börjar ge sig lite och tänkte isf skaffa en life fetare men då kanske man behöver en BTR men vad ska man ha Progressiv lr linjär? och är det svårt att installera en Progressiv typ 1:1:2 lr vad dom nu har.
Har du tur så går det bra. Har du otur så klarar inte drivsteget i boxen av den ökade strömmen genom spridarna utan brinner upp. Rysk roulette med boxar. (Dom kan även låsa sig fullt öppna).
/Göran
940turboplus skrev:
Vad för skada gör det att ta lågohm:iga spridare och sätta på en hög:ohmig motor. .
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Har du tur så går det bra. Har du otur så klarar inte drivsteget i boxen av den ökade strömmen genom spridarna utan brinner upp. Rysk roulette med boxar. (Dom kan även låsa sig fullt öppna).
/Göran
940turboplus skrev:
Vad för skada gör det att ta lågohm:iga spridare och sätta på en hög:ohmig motor. .
Okej har funderat på det ett tag nu
Men nu sitter det ju 370cc spridare ifrån 200sx istället för 337cc @ 3Bar.
Själv anledningen till att jg bytte var för att kunna köra med höjt ladd utan att få spikningar. Men med dom nya spridarna så spikar bilen vid samma ladd. ca 1.1- 1.2 Bar. Varför? är det något annat som gör att det uppstår spikningar som tex IC:n eller behöver jag verkligen en BTR vid detta ladd?
Mvh.