Högst antal fel på besiktning

Ghibli
8 december 2008 · 57 Inlägg

2 st. torkarblad och läckande bromsslang

steifan DR!FTT3KN!K3R
8 december 2008 · 10 427 Inlägg

Tre på min förstabil vintern 05/06 , Volvo 740 GLE 88 med då runt 30 000 mil på mätaren.

Färdbroms, vä fram anliggning
Vajer parkeringsbroms bak hö skadad
Ljudsignal ej tillfredsställande

More or less wink

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 december 2008 · 1 874 Inlägg

Har fått 2st som mest. Då var det på min 855 T5:a.

Det mest komiska är att min första Volvo 850 faktiskt gick igenom utan anmärkningar.
Alla lås var trasiga. Det gick inte att få upp förardörren om man inte hade den rätta
"slängen" i armen. Bromsarna låg på, så bilen drog åt höger hela tiden.. och väldigt
mycket också. Sedan var ett lager så pass dåligt, så att det inte gick att köra snabbare
än 50 km/h. Men bilen gick igenom... big_smile

Jag tror fan att jag ska börja besikta bilen i Vimmerby istället för i Västervik. I Västervik
har jag blivit kuggad 4 ggr under ett år (hahaha.. illa illa.. har dock bytt bilar några gånger
också). I Vimmerby verkar dom släppa igenom vad som...

Senast redigerat av Hexenhammer (8 december 2008)

Dubs I got Dubs!
8 december 2008 · 2 423 Inlägg

0st på min 940 ltt -95
~46000 mil.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Tom Darth Vader
8 december 2008 · 1 644 Inlägg

8 st på den svarta renaulten -90
7 st på min Audi 90 Coupe -89
2 st på den blå 244:an -88
5 st på den Vita 244:an -88
2 st på den Ljusblå 244:an -79
smile

Den äldsta bilen var billigast att fixa wink

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
twin_cam Smålänning
8 december 2008 · 7 877 Inlägg

8 st på min 740 -90 Äkta volvokvalité wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Mortalis VW-nörd?
8 december 2008 · 4 332 Inlägg

varför säger ni aldrig till i alla vinterbilstrådar där 740/240 prisas så högt att det är skitkvalitet då? lite oschysst tongue
Inte haft ngn 2a nån gång..

twin_cam Smålänning
8 december 2008 · 7 877 Inlägg

Mortalis skrev:
varför säger ni aldrig till i alla vinterbilstrådar där 740/240 prisas så högt att det är skitkvalitet då? lite oschysst tongue
Inte haft ngn 2a nån gång..

För att felen är billiga att laga big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Kajlie Garaget Video Crew
8 december 2008 · 842 Inlägg

en 2a för saknad av parkeringsljus tongue

discokapten Kapten på disco!
8 december 2008 · 1 729 Inlägg

17 st 2:or, Volvo 744 - 87:a

Det enda man hörde när man satt och drack kaffe var besiktningsmannen som mummlade "Rost, bärande" och en liten hammare som gick rakt genom plåten för varje slag.

Senast redigerat av discokapten (8 december 2008)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
MrTobias
8 december 2008 · 1 297 Inlägg

har haft tur jag. blanka papper varje gång smile

bmx
8 december 2008 · 7 100 Inlägg

0 på saaben
1 på mazdan(torkarblad)
8 st på volvo 745
7 st på 145:an

gamla bilar:
13 st på scorpion
3 st på mazda 626-88
0 på mazda 626 v6-92

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Martin 9-3 Fisketokig
8 december 2008 · 2 997 Inlägg

Har bara besiktiga min bil en gång och det vart utan anmärkning så klart, har bara gått 3500 mil.

Föräldrarnas slit-å-släng-bil, en Saab 9000i har jag fått igenom 2ggr utan anmärkning trots att den borde få på allt möjligt. Besiktningsmannen brukar dock låna bilen så det vore ju dumt om den fick körförbud eller sånt då den inte kommer kostas på mer.

Har dock jobbat med en rolig filur som körde in sin Volvo 740 och fick frågan på slutet ifall det var idé att ladda skrivaren full med papper eller om han ville köra därifrån utan papper och köra tiden ut.

Det var visst tur att de var goda vänner för bilen var absolut i top5 av sämsta bilarna gubben hade besiktiga trots att han jobbat med det nästan hela livet.

Bilen hade gått enbart som fiske/jaktbil men lyckas undan körförbud vilket är ett under med tanke på att man kunde sticka in näven genom flera rosthål samt att hela bilen var synbart skev pga rostangrepp av bärande konstruktion.
Tvekar inte en sekund på att bilen gått av på mitten om man kört vårdslöst på vägbulor. big_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
MrTobias
8 december 2008 · 1 297 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Har bara besiktiga min bil en gång och det vart utan anmärkning så klart, har bara gått 3500 mil.

Föräldrarnas slit-å-släng-bil, en Saab 9000i har jag fått igenom 2ggr utan anmärkning trots att den borde få på allt möjligt. Besiktningsmannen brukar dock låna bilen så det vore ju dumt om den fick körförbud eller sånt då den inte kommer kostas på mer.

Har dock jobbat med en rolig filur som körde in sin Volvo 740 och fick frågan på slutet ifall det var idé att ladda skrivaren full med papper eller om han ville köra därifrån utan papper och köra tiden ut.

Det var visst tur att de var goda vänner för bilen var absolut i top5 av sämsta bilarna gubben hade besiktiga trots att han jobbat med det nästan hela livet.

Bilen hade gått enbart som fiske/jaktbil men lyckas undan körförbud vilket är ett under med tanke på att man kunde sticka in näven genom flera rosthål samt att hela bilen var synbart skev pga rostangrepp av bärande konstruktion.
Tvekar inte en sekund på att bilen gått av på mitten om man kört vårdslöst på vägbulor. big_smile

Snacka om att riskera andras liv, besiktningsgubben kanske borde söka nytt jobb?

NJ_
8 december 2008 · 2 118 Inlägg

U.A på Volvo 244gl -81 - såld
U.A på Volvo 740GLE -88 - såld
U.A på Toyota Starlet -86
2st 2or på VW Kleinbus -69, Läckage förgasare och spindelled höger fram dålig.
5st 2or på Ford Sierra 4x4 -91, Inget pos.ljus höger bak, Rostangrepp båda bromsskivorna bak, Rostangrepp på draget, Dålig bromsverkan bak, Förhöjt CO värde vid tomgång.

Så ligger det till hos mig än så länge ^^

Senast redigerat av NJ_ (8 december 2008)

D.i.l.l.i.g.a.f
Martin 9-3 Fisketokig
8 december 2008 · 2 997 Inlägg

MrTobias skrev:

Martin 9-3 skrev:
Har bara besiktiga min bil en gång och det vart utan anmärkning så klart, har bara gått 3500 mil.

Föräldrarnas slit-å-släng-bil, en Saab 9000i har jag fått igenom 2ggr utan anmärkning trots att den borde få på allt möjligt. Besiktningsmannen brukar dock låna bilen så det vore ju dumt om den fick körförbud eller sånt då den inte kommer kostas på mer.

Har dock jobbat med en rolig filur som körde in sin Volvo 740 och fick frågan på slutet ifall det var idé att ladda skrivaren full med papper eller om han ville köra därifrån utan papper och köra tiden ut.

Det var visst tur att de var goda vänner för bilen var absolut i top5 av sämsta bilarna gubben hade besiktiga trots att han jobbat med det nästan hela livet.

Bilen hade gått enbart som fiske/jaktbil men lyckas undan körförbud vilket är ett under med tanke på att man kunde sticka in näven genom flera rosthål samt att hela bilen var synbart skev pga rostangrepp av bärande konstruktion.
Tvekar inte en sekund på att bilen gått av på mitten om man kört vårdslöst på vägbulor. big_smile

Snacka om att riskera andras liv, besiktningsgubben kanske borde söka nytt jobb?

Egentligen är det ju tjänstefel men misstänker att jaktbilen endast gick igenom tidigare då de var goda vänner och han visste att den enbart kommer gå några dagar om året och på skitvägar.
Sista gången var väl körförbud det enda alternativet då bilen var knäckt och bokstavligen skulle rasa totalt mycket snart.

Sen skulle jag tro att alla bes-gubbar någon gång sett mellan fingrarna mot personer de känner.
Skulle man själv jobba där så skulle det krävas mycket innan man underkänner bilar för vänner, kollegor och grannar mm. Snarare att man ger blankt papper och ringer dem efteråt och säger vad de ska fixa till nästa gång.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Melina525
8 december 2008 · 36 Inlägg

7 tvåor och 5 "bra att veta" på min 190d -88.
Rost, rost , rost är ju trots allt en MB. big_smile

Senast redigerat av Melina525 (8 december 2008)

I started out with nothing, and I still have most of it left!
Seat Ibiza 1.9 tdi SXE "Den gule fan" (1999)
PussyRide fångad... <3
8 december 2008 · 9 Inlägg

10 st 2or på min 745a -90.... å då hade vi ändå fixat en massa som vi visste att dom skulle gnälla på... men men de gick igenom till slut..

Volvo V70II "XC 22" (2008)
IceEyes Varningar: För många..
8 december 2008 · 2 552 Inlägg

Fick 14 "poäng" med min fd Mercedes 190 big_smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
_Rydberg Weber frälst!
8 december 2008 · 223 Inlägg

Saab 90 , 21 2or och 19 på rost lol....Iof va d inte min utan en gubbe som lämnade in den hos en polare och ville ha den lagad, kostade 35 000kr för han men han vägrade o köpa ny bil så vi fixade dom roll

Senast redigerat av _Rydberg (8 december 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang