531 topp sitter orginal på b230et med natriumkylda ventiler och a-kam. Sen finns det även 531 topp på b230fb som sitter i tidiga 940 gl utan natriumkylda ventiler sitter även vx3-kam i dom. Men det är samma storlek på ventilerna i 531 och 530 topp så har du en 530 turbotopp så kan du flytta över ventilerna från den till 531 sugtoppen och få en 531 turbotopp. 531 kanske även finns i fler modeller men dom där vet jag.
Skulle detta fungera till en 530 topp också ??.. alltså att jag tar mina ventiler... eller i detta skedet kanske det inte spelar någon roll ?
Tackar alla för mycket nyttorik information ..
Men nu till den visentligaste frågan,, om jag tar en 530 topp ifrån en F motor... skulle detta funka? skall ja flytta över ventiler osv där också ??
Mvh // Charlie
Fråga mig inte varför Volvo använde det, men köra med saltkylda avgasventiler är lite overkill på dessa motorer.. Märks ju ändå inte av. Hur många hårdtrimmade bilar finns det inte som INTE kör med det? Så du kan utan problem köra med topp och ventiler från en F-motor.
Det bugar jag för ), Då skall jag hem o lira av en,... men som du skrev längre upp att det är en tråkig kam i de original, tror det sitter en K kam i min om jag inte minns fel, det har fungerat fint hittils iaf Och åka och kolla så denna inte är skadad eller skev ,
Bugar jag för mig ) tack för alla hjälpsamma gorgare )
gör som jag gjorde, köp en 531 topp ta ut avgasventilerna ur den släng dom åt helvete, och ta avgasventilerna från din gamla topp och sätt i dom i din nya 531
gör som jag gjorde, köp en 531 topp ta ut avgasventilerna ur den släng dom åt helvete, och ta avgasventilerna från din gamla topp och sätt i dom i din nya 531
Okej ... Vad är det för speciellt med turbos avgasventiler då ? ?
Mvh // Charlie
läs i tråden
turbon har väl natriumkylda ventiler
Jaa *pannslag* Bra att någon är vaken Kommer direkt från sängen efter ett riktigt kalas