3878
Sök

Vad tycker ni om fyrverkerier?

Muttley
20 december 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Var får man tag i fyrverkerier 19 december?

halvdana småbutiker som säljer tobak godis och skit?. oseriösa butiker helt enkelt.

4 506 Inlägg
20 december 2008
"fyrverkerier" görs bäst hemma.
Och smälls som bäst när man känner för det smile
Senast redigerat av _Wallis_ (20 december 2008)

Kan du andas kan du dö.

Mästare
2 947 Inlägg
20 december 2008
Onödigt att köpa pågrund av:
Andra skjuter raketer åt dig wink
Det förstör miljön yikes roll
Farligt hmm

Förresten skrev nån något om Finska " ljudlösa " raketer, Vad är det för något?

tkd_rille skrev:
JapMax skrev:

halvdana småbutiker som säljer tobak godis och skit?. oseriösa butiker helt enkelt.

Turk-kiosker helt enkelt...
Senast redigerat av KimVsWorld (20 december 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Avstängd
962 Inlägg
20 december 2008
Helt meningslöst, jag har fortfarande en halv påse "Big Bang" kvar från nyår 2002 eller 2003.....

Muttley
20 december 2008
Trådstartare
KimVsWorld skrev:
tkd_rille skrev:
JapMax skrev:

Turk-kiosker helt enkelt...

=smile du sade det.

RMR-Crew
478 Inlägg
20 december 2008
Bjork skrev:
De e kul..fast inte som när man va liten å hade Thunder Kings å Tigersmällare alt. Kinaskott

Idag är ja sj nöjd med några bomber om ja ens köper vill säga, kan tänka mig ngn bomb kring
nyår men sen är de bra.
Annars nöjer ja mig med att se andra bränna sina pengar upp i skyn tongue

BTW: ngn mer som min dom svarta tigerpaketen med en orangetiger på tongue

Ja, jag minns dem allt.

Och de gröna (tror jag de var) som hette M16, small som fasen.

FreddeK
20 december 2008
Trådstartare
kawiZz skrev:
Bjork skrev:
De e kul..fast inte som när man va liten å hade Thunder Kings å Tigersmällare alt. Kinaskott

Idag är ja sj nöjd med några bomber om ja ens köper vill säga, kan tänka mig ngn bomb kring
nyår men sen är de bra.
Annars nöjer ja mig med att se andra bränna sina pengar upp i skyn tongue

BTW: ngn mer som min dom svarta tigerpaketen med en orangetiger på tongue

Ja, jag minns dem allt.

Och de gröna (tror jag de var) som hette M16, small som fasen.

airbomben var ju skapligt tryck i också...fan några sådanna efter varandra så var man ju döv...usch ja.

japp i små turkaffärer på hörnet kan man köpa det mesta.

25 Inlägg
20 december 2008
KHRacing skrev:
henrikh skrev:
Är det ingen som köper raketer har alla andra gnällspikar inget att titta ut genom fönstret på vid tolvslaget. smile

Förbjud smällare och skott och sälj lite lagom farliga raketer till vuxna.

bra sagt
- & endast försäljning  29-30/12

Det hade inte gått att sälja två dagar bara och sälja endast till vuxna?
För det första gör de ju bara det och för det andra får väl var och varannan ungdom tag på fyrverkier genom kompis, bror eller förälder och lika bra är det så de/vi också kan ha lite roligt.
Snart vill ni väl ta ifrån lillbrorsans moped?

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
20 december 2008
En nyårsafton utan raketer är ingen nyårsafton, that´s it

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

956 Inlägg
20 december 2008
IceEyes skrev:
En nyårsafton utan raketer är ingen nyårsafton, that´s it

Håller med till 100%

eldus veldus

615 Inlägg
20 december 2008
På nyårsafton ska det smälla raketer överallt, hela jävla himlen ska fan vara färgad tongue
Men när det smäller av "tårtor" hos grannar typ 2 veckor efter nyårsafton så blir jag ibland irriterad och ibland bryr jag mig inte alls faktiskt.

Let's stance!

Muttley
20 december 2008
Trådstartare
KarlDamm skrev:
KHRacing skrev:
henrikh skrev:
Är det ingen som köper raketer har alla andra gnällspikar inget att titta ut genom fönstret på vid tolvslaget. smile

Förbjud smällare och skott och sälj lite lagom farliga raketer till vuxna.

bra sagt
- & endast försäljning  29-30/12

Det hade inte gått att sälja två dagar bara och sälja endast till vuxna?
För det första gör de ju bara det och för det andra får väl var och varannan ungdom tag på fyrverkier genom kompis, bror eller förälder och lika bra är det så de/vi också kan ha lite roligt.
Snart vill ni väl ta ifrån lillbrorsans moped?

klart, samma regler som gäller för lagning från systemet, och ja mamman/pappan åker på duktigt med skit om de åker dit. samma med fyrverkerier då de är livsfarliga för dessa ovetande ungdomar.

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 december 2008
Fyrverkerier är verkligen totalt onödigt.

Om jag ska bränna pengar så inte fan ska det smälla och blixtra och ha sig så att hela byn vet vad man gör.
Tända en stubin och man får en speciell upplevelse i 15 sek, sen inser man hur kort tid den gav glädje och vad man egentligen kastat bort pengar på. Då kan jag lika gärna skriva på ett köpekontrakt på en ny Volvo. tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

4 682 Inlägg
20 december 2008
fyrverkerier e ju ganska roliga, men inte alls lika kul som "smällare".
ska vara riktiga grejor, inte såndärt fjoll som säljs idag.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/56051/524403_dyf763.jpg
ett s.k kanonslag.smäller rätt bra..
Senast redigerat av Moparboy440 (20 december 2008)

Makaronborrare
993 Inlägg
20 december 2008
Tyckte det var roligt förr men nu har jag vuxit i från det. Sen har jag en hund som inte gillar när det smäller heller.
Att det smäller vid tolvslaget säger jag inget om men däremot hatar jag alla snorungar som tycker dom är så coola med sina tjutraketer som börjar skjutas upp flera veckor innan nyår.
Fast i år har det varit rätt lugnt hitills men det lär ju börjas när som helst tongue

Dom största idioterna jag varit med om var när vi firade nyår i Dalarna 2006 och tjejen gick ut och skulle rasta hunden lite när allt lugnat sig vid 2 tiden på natten.
Då kom ett gäng från begåvningsreserven i en A-Traktor och stannar en liten bit framför dom på gatan och skickar ut en smällare bara en liten bit från hunden som blev helt panikslagen.
Rena turen att min tjej var så stark att han inte slet sig från kopplet för då vet man inte vart han skulle sprungit.
Hade jag fått tag på dom då skulle jag fan inte kunnat stå för konsekvenserna mad
Senast redigerat av calibra1992 (20 december 2008)

340 Inlägg
20 december 2008
Min åsikt:
Förbjud all form av fyrverkerier innan och efter nyårsafton, tillåt endast nyktra personer över 18 år att använda dom, ett önsketänkande..jovisst.
Och att ett fåtal hundar blir rädda är inte sant, det finns mängder med skotträdda hundar i samhället och skjuts det då två veckor i förväg så är det inte så enkelt för varken ägarna eller djuren, en dag som nyårsafton kan man åka bort på men under två veckor blir det lite svårt.
Sedan vill jag påstå att fan vad många är omogna här..

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
20 december 2008
tjompa skrev:
tillåt endast nyktra personer över 18 år att använda dom

Det blir nog inte många de.. tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

719 Inlägg
20 december 2008
tjompa skrev:
Min åsikt:
Förbjud all form av fyrverkerier innan och efter nyårsafton, tillåt endast nyktra personer över 18 år att använda dom.

Du har ja citerat lagen här allt utom att man måste vara nykter. För att få avfyra raketer på andra dagar än nyårafton krävs tillstånd av polis så. Sen om folk följer lagen är en annan sak.

Neh fyrverkerier och nyår går hand i hand. Ha bättre koll på vilka som säljer istället för att skylla på små ungar som inte förstår bättre. Själv har ja inte hört någon raket eller smällare än och brukar inte börja förns efter julafton.

Farligt är det ju inte heller om det hanteras rätt. När olykan är framme beror det ju på personen o inte pjäsen.

Mer hemma gjorda "norrsken" åt folket big_smile

live free, die young.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
20 december 2008
Brukar man dom på rätt sätt och vid rätt tid, så är det bara mer än okej. Gillar det smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Svetsare
3 150 Inlägg
20 december 2008
Har fortfarande typ 1000kg smällare kvar från förra året  höhö  xD     
Är visserligen nästan bara airbombs och allmänt högljudda raketer, men va fan.

Jag menar det är en jävla dag av 365 så va gör det igentligen?  Ni kan väll lägga er tidigt resterande 364 dagar alt. hålla för öronen 31 december  smile   

Knallarna på natten den 31a är liksom en tradition/tecken på att ett nytt år ska börja  smile

Kan meddela att jag vid ca 12 års ålder köpte tjutraketer för ca 1000kr och smällde typ 10st om dagen till nästa nyårsafton  xDD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök