Volvo S70R . Rimligt pris

RobinBjolin
19 december 2008 · 356 Inlägg

FLindgren skrev:
När jag bara såg namnet på tråden så tänkte jag 100 000... är ju trots allt en R big_smile

Håller med helt o hållet tongue

R-line_chrille Distributionselektriker
19 december 2008 · 222 Inlägg

JUSTer skrev:
Så här känner jag om din bil..

1. Bilen är avställd
2. Obesiktad (okej besiktad 080129, ett år sen....)

3. Import?

4. En 1997?

Då känner jag direkt, det är nått fel med denna bil, varför skulle han sätta ut bilen ny servad, men inte ny besiktad.?
Att besikta bilen innan man säljer den höjer förtrondet för köparen otroligt mycket, och priset..

5. Hög pris, trots allt det är en volvo, för samma pengar kan du idag få en Nyare volvo T5 R av årsmodel 00+

http://www.blocket.se/li?ca=11_s&th … b=&fu=

Desutom finns det många kombisar i model V70R gammla kaross, som har betydligt lägre pris.

Slutsats, sänk priset, några 100k kmr du inte få se, tänk på att vi lever i dåliga tider, "ekonomi kris"
Och en bil av typ R e det sista man vill köpa idag.. (Med tanke på skatt, försäkring, bensin)

Är man rik? ja då köper man inte en gammal S70r.. och fan inte en slö-volvo smile

allt handlar om ett intresse som nån som du aldrig kommer förstå eftersom du inte
äger eller har haft en R..... e just det intresset som går att man lägger lite extra pengar på sin volvo och köper en R...

sen får man vara med i NordicR en riktigt trevlig klubb big_smile

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
TurbOla Reservdansk
19 december 2008 · 6 271 Inlägg

S60R_Chrille skrev:
sen får man vara med i NordicR en riktigt trevlig klubb big_smile

Åka på julbord och känna gemenskapen i brödraskapet. big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
RobinBjolin
19 december 2008 · 356 Inlägg

TurbOla skrev:

S60R_Chrille skrev:
sen får man vara med i NordicR en riktigt trevlig klubb big_smile

Åka på julbord och känna gemenskapen i brödraskapet. big_smile

Låter trevligt smile

villon
19 december 2008 · 684 Inlägg

Hade jag haft pengarna kan jag lova dig att jag kommit och tittat på den wink har suktat efter den länge nu, men har tyvärr inte det. Annars verkar det vara en riktigt fin bil, så under 100´000 hade jag nog inte sålt den, iaf inte under 90.

Behåll den tills jag har pengarna hehe

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
R-line_chrille Distributionselektriker
19 december 2008 · 222 Inlägg

TurbOla skrev:

S60R_Chrille skrev:
sen får man vara med i NordicR en riktigt trevlig klubb big_smile

Åka på julbord och känna gemenskapen i brödraskapet. big_smile

va det en pik för att jag inte följde med tongue

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
JUSTer
19 december 2008 · 451 Inlägg

TurbOla skrev:

JUSTer skrev:
Slutsats, sänk priset, några 100k kmr du inte få se, tänk på att vi lever i dåliga tider, "ekonomi kris"
Och en bil av typ R e det sista man vill köpa idag.. (Med tanke på skatt, försäkring, bensin)

Är man rik? ja då köper man inte en gammal S70r.. och fan inte en slö-volvo smile

Bensinen kostar 9,84, tycker du det är dyrt? tongue
Och en "gammal S70R" och "slö-volvo" har ju inte mer än 250hk original, och denna är 300hk+. wink

Om du läser nyheter så kanske du kan räkna ut att priset kmr höjas inom mycket snar framtid,

http://www.opec.org/home/

Mer kan du läsa där!

Rspeter Audi A5 quattro driver.
19 december 2008 · 2 203 Inlägg

GhostRideyy skrev:
Är nog lite bra de tongue

Känner de att jag aldrig haft nån bil som jag vart mer nöjd med än denna smile

Varför ska du sälja den om du är nöjd med den?

TurbOla Reservdansk
19 december 2008 · 6 271 Inlägg

S60R_Chrille skrev:

TurbOla skrev:

S60R_Chrille skrev:
sen får man vara med i NordicR en riktigt trevlig klubb big_smile

Åka på julbord och känna gemenskapen i brödraskapet. big_smile

va det en pik för att jag inte följde med tongue

Du missade ju både Danmarksresan och julbordet, och partajandet i stugorna. big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
RobinBjolin
19 december 2008 · 356 Inlägg

villon skrev:
Hade jag haft pengarna kan jag lova dig att jag kommit och tittat på den wink har suktat efter den länge nu, men har tyvärr inte det. Annars verkar det vara en riktigt fin bil, så under 100´000 hade jag nog inte sålt den, iaf inte under 90.

Behåll den tills jag har pengarna hehe

Kommer du med 100 papp så är den din tongue

R-line_chrille Distributionselektriker
19 december 2008 · 222 Inlägg

TurbOla skrev:

S60R_Chrille skrev:

TurbOla skrev:

Åka på julbord och känna gemenskapen i brödraskapet. big_smile

va det en pik för att jag inte följde med tongue

Du missade ju både Danmarksresan och julbordet, och partajandet i stugorna. big_smile

låter som vi får ordna nått till våren som man kan följa med på,, du e ju lite av en partyfixare wink

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
TurbOla Reservdansk
19 december 2008 · 6 271 Inlägg

JUSTer skrev:

TurbOla skrev:

JUSTer skrev:
Slutsats, sänk priset, några 100k kmr du inte få se, tänk på att vi lever i dåliga tider, "ekonomi kris"
Och en bil av typ R e det sista man vill köpa idag.. (Med tanke på skatt, försäkring, bensin)

Är man rik? ja då köper man inte en gammal S70r.. och fan inte en slö-volvo smile

Bensinen kostar 9,84, tycker du det är dyrt? tongue
Och en "gammal S70R" och "slö-volvo" har ju inte mer än 250hk original, och denna är 300hk+. wink

Om du läser nyheter så kanske du kan räkna ut att priset kmr höjas inom mycket snar framtid,

http://www.opec.org/home/

Mer kan du läsa där!

Det är ju inte så konstigt.
OPEC vill ju ha så högt pris som möjligt, dock äger OPEC inte alla källorna.

Såhär låter det på Wall Street:

Glädjen över det rekordlåga oljepriset överskuggade oron över kraftigt minskad sysselsättning.

New York-börserna steg rejält på fredagen.

Vid stängning hade Dow Jones industriindex stigit med 3,1 procent till 8 635,4 medan Nasdaqs kompositindex hade gått upp med 4,4 procent till 1 509,3.

Handelsdagen inleddes dock i moll efter att en ny rapport visat att antalet sysselsatta i USA, jordbrukssektorn oräknad, minskade med 533 000 personer i november. Det var nästan 200 000 personer fler än analytiker hade räknat med — och det största raset sedan 1974.

Energibolagen tyngde också kurserna efter att råoljepriset sjunkit till den lägsta nivån på fyra år.

http://www.corren.se/archive/2008/12/5/ … jt2y3e.xml

Och läser man lite extra, innebär arbetslösheten även att färre har råd att köra, äga bil, lastbilarna står stilla mer, färre flygplan flyger, o.s.v.

Om OPEC försöker höja oljepriset, kommer de få svårt att få någon att handla diesel/bensin eftersom folk tjänar så lite pengar nu, och det förväntas sjunka ytterligare.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
TurbOla Reservdansk
19 december 2008 · 6 271 Inlägg

S60R_Chrille skrev:

TurbOla skrev:

S60R_Chrille skrev:

va det en pik för att jag inte följde med tongue

Du missade ju både Danmarksresan och julbordet, och partajandet i stugorna. big_smile

låter som vi får ordna nått till våren som man kan följa med på,, du e ju lite av en partyfixare wink

Österlenrundan, massa R-bilar, två heldagar i sköna miljöer, grillning, övernattning, fototillfällen, sightseeing, o.s.v, det låter väl bra? tongue

Men nu går vi ju offtopic - om du inte lyckades sälja bilen i somras, innan lågkonjukturen, tror jag inte det blir lättare att sälja bilen under lågkonjukturen för samma pris som du begärde i somras.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
RobinBjolin
19 december 2008 · 356 Inlägg

TurbOla skrev:

S60R_Chrille skrev:

TurbOla skrev:

Du missade ju både Danmarksresan och julbordet, och partajandet i stugorna. big_smile

låter som vi får ordna nått till våren som man kan följa med på,, du e ju lite av en partyfixare wink

Österlenrundan, massa R-bilar, två heldagar i sköna miljöer, grillning, övernattning, fototillfällen, sightseeing, o.s.v, det låter väl bra? tongue

Men nu går vi ju offtopic - om du inte lyckades sälja bilen i somras, innan lågkonjukturen, tror jag inte det blir lättare att sälja bilen under lågkonjukturen för samma pris som du begärde i somras.

Får vänta till våren o se om intresset stiger smile

R-line_chrille Distributionselektriker
19 december 2008 · 222 Inlägg

precis smile

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
n_andersson
19 december 2008 · 689 Inlägg

60,000 så kanske du får sålt den.. sj tror jag aldig ja kan få mycket mer för min v70 r fast jag kostat på den en 130.000++ o den e i fint skick

RobinBjolin
19 december 2008 · 356 Inlägg

n_andersson skrev:
60,000 så kanske du får sålt den.. sj tror jag aldig ja kan få mycket mer för min v70 r fast jag kostat på den en 130.000++ o den e i fint skick

Den som väntar får se

Severin
19 december 2008 · 1 587 Inlägg

GhostRideyy skrev:

n_andersson skrev:
60,000 så kanske du får sålt den.. sj tror jag aldig ja kan få mycket mer för min v70 r fast jag kostat på den en 130.000++ o den e i fint skick

Den som väntar får se

Precis.. Varför ska du säljas bilen då ? Förstår inte riktigt de..

TurbOla Reservdansk
19 december 2008 · 6 271 Inlägg

n_andersson skrev:
60,000 så kanske du får sålt den.. sj tror jag aldig ja kan få mycket mer för min v70 r fast jag kostat på den en 130.000++ o den e i fint skick

Om han är desperat och lägger ut den för 60, vilket jag inte tror att han är, blir den absolut såld i ett nafs, som S60Ren på blocket, som sjönk från 199 000, till 135 000, såldes dagen efter, och lades upp en dag senare för 199 000 igen.
En röd, automatare.

Men 60 000, det är vad en 850R kostar ungefär, så en S70R är lite högre prissatt än en 850R.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
RobinBjolin
19 december 2008 · 356 Inlägg

Severin skrev:

GhostRideyy skrev:

n_andersson skrev:
60,000 så kanske du får sålt den.. sj tror jag aldig ja kan få mycket mer för min v70 r fast jag kostat på den en 130.000++ o den e i fint skick

Den som väntar får se

Precis.. Varför ska du säljas bilen då ? Förstår inte riktigt de..

Man vill ju alltid ha "bättre"..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang