Volvo S70R . Rimligt pris

Hamilton
20 december 2008 · 8 864 Inlägg

Volvo S70 R (250hk) -98
Köppris 55 900 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 43 000-50 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Lite mera realistiska siffror

Fotograf på tierpidag.se
n_andersson
20 december 2008 · 689 Inlägg

ja va fan tror folk deras bilar e värda

TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

Det finns 3st äkta S70R ute på Blocket.

En för 165 000.
En för 70 000.
En för 105 000.

Jag tror inte någon av dessa säljer sina bilar för 43 000 - 50 000kr.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
n_andersson
20 december 2008 · 689 Inlägg

TurbOla skrev:
Det finns 3st äkta S70R ute på Blocket.

En för 165 000.
En för 70 000.
En för 105 000.

Jag tror inte någon av dessa säljer sina bilar för 43 000 - 50 000kr.

tror du nån köper sin bil för de då?

TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

n_andersson skrev:

TurbOla skrev:
Det finns 3st äkta S70R ute på Blocket.

En för 165 000.
En för 70 000.
En för 105 000.

Jag tror inte någon av dessa säljer sina bilar för 43 000 - 50 000kr.

tror du nån köper sin bil för de då?

Ja.
Det såldes en S70R Saffran, som gått 8000 mil, svensksåld, stått inne i garage större delen av sitt liv, för 140 000kr via Blocket till en NordicR-ägare.

Kan ju tillägga att bilen låg ute flera månader, och när kompisen försökte förhandla ner priset tvärvägrade säljaren, så det slutade med att kompisen helt enkelt fick ge med sig och ge begärt pris.

Han vann för övrigt pris av NordicR i somras på Vallåkra, för finast Saffran.
http://www.garaget.org/?car=87286

Senast redigerat av TurbOla (20 december 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
n_andersson
20 december 2008 · 689 Inlägg

TurbOla skrev:

n_andersson skrev:

TurbOla skrev:
Det finns 3st äkta S70R ute på Blocket.

En för 165 000.
En för 70 000.
En för 105 000.

Jag tror inte någon av dessa säljer sina bilar för 43 000 - 50 000kr.

tror du nån köper sin bil för de då?

Ja.
Det såldes en S70R Saffran, som gått 8000 mil, svensksåld, stått inne i garage större delen av sitt liv, för 140 000kr via Blocket till en NordicR-ägare.

Kan ju tillägga att bilen låg ute flera månader, och när kompisen försökte förhandla ner priset tvärvägrade säljaren, så det slutade med att kompisen helt enkelt fick ge med sig och ge begärt pris.

Han vann för övrigt pris av NordicR i somras på Vallåkra, för finast Saffran.
http://www.garaget.org/?car=87286

Ja de låter ju väldigt rimligt... säg till när han vunnit priset för den osv för säljaren vill ha en miljon

Senast redigerat av n_andersson (20 december 2008)

Hamilton
20 december 2008 · 8 864 Inlägg

TurbOla skrev:

n_andersson skrev:

TurbOla skrev:
Det finns 3st äkta S70R ute på Blocket.

En för 165 000.
En för 70 000.
En för 105 000.

Jag tror inte någon av dessa säljer sina bilar för 43 000 - 50 000kr.

tror du nån köper sin bil för de då?

Ja.
Det såldes en S70R Saffran, som gått 8000 mil, svensksåld, stått inne i garage större delen av sitt liv, för 140 000kr via Blocket till en NordicR-ägare.

Kan ju tillägga att bilen låg ute flera månader, och när kompisen försökte förhandla ner priset tvärvägrade säljaren, så det slutade med att kompisen helt enkelt fick ge med sig och ge begärt pris.

Han vann för övrigt pris av NordicR i somras på Vallåkra, för finast Saffran.
http://www.garaget.org/?car=87286

Men då får man ju räkna med att marknaden blir rätt "snäv" och man kan få vänta länge med att få den såld då det bara är entusiaster som kan tänkas betala så mycket.
vanligt folk betalar INTE dessa överpriser.

Fotograf på tierpidag.se
TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

n_andersson skrev:
Ja de låter ju väldigt rimligt... säg till när han vunnit priset för den osv för säljaren vill ha en miljon

Jag förstår inte vad du är så sur för.
Jag, liksom alla köpare vill ju helst få bilarna gratis.
Men säljarna, som lagt ner både tid och pengar på sina bilar vill ju inte gärna gå back på bilarna.

Men verkligheten är inte sådan för varken köpare eller säljare.
Eller gör man som alla våra vänner: "Sista-priset-kompis"
Och hur många tycker om att höra det?

Folk går ut på Blocket, kollar vad andra bilar av samma modell kostar, modifierar sitt eget pris lite beroende på mil, skick, och annat som är gjort vid bilen.

Om alla skulle gå efter Bilvärderingen skulle folk gå i personlig konkurs, medan andra frossar i deras lidande.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

Hamilton skrev:
Men då får man ju räkna med att marknaden blir rätt "snäv" och man kan få vänta länge med att få den såld då det bara är entusiaster som kan tänkas betala så mycket.
vanligt folk betalar INTE dessa överpriser.

Det är sant.
Men varför skulle vanligt folk gå och köpa sig en trimmad S70R?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
mojja
20 december 2008 · 41 Inlägg

Fan vad folk tror deras bilar e värda pengar. En gammal sunkig volvo för 100 papp??? Nej du lite mer realistiskt får du någ vara för att få den bilen såld.

Man får ju numera m3 e36 cabbar av dom senare årsmoddelerna för dom pengarna o visst tusan e dessa 3 resor trevligare bil än en sunkig volvo.

Komm ner på jorden mann lägg ut den på 69 och billigare vid snabb affär tror du då kommer få 60 för den om du har tur.

Du har ju ändå försökt sedan i sommaras och borde verkligen vid detta laget förstå att bilen inte kommer bli såld till det fantasi priset du vill ha.

Vänligen mojja

Hamilton
20 december 2008 · 8 864 Inlägg

TurbOla skrev:

Hamilton skrev:
Men då får man ju räkna med att marknaden blir rätt "snäv" och man kan få vänta länge med att få den såld då det bara är entusiaster som kan tänkas betala så mycket.
vanligt folk betalar INTE dessa överpriser.

Det är sant.
Men varför skulle vanligt folk gå och köpa sig en trimmad S70R?

Kanske för att prova något nytt, ja inte vet jag...
Men marknaden lär vara stendöd ett bra tag till

Fotograf på tierpidag.se
TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

mojja skrev:
Fan vad folk tror deras bilar e värda pengar. En gammal sunkig volvo för 100 papp??? Nej du lite mer realistiskt får du någ vara för att få den bilen såld.

Man får ju numera m3 e36 cabbar av dom senare årsmoddelerna för dom pengarna o visst tusan e dessa 3 resor trevligare bil än en sunkig volvo.

Komm ner på jorden mann lägg ut den på 69 och billigare vid snabb affär tror du då kommer få 60 för den om du har tur.

Du har ju ändå försökt sedan i sommaras och borde verkligen vid detta laget förstå att bilen inte kommer bli såld till det fantasi priset du vill ha.

Vänligen mojja

Wow, en anonym garaget-användare påstår att BMW är himlen personifierad, och hatar Volvo.
Så ytterst ovanligt.
Ytterligare en "sista-priset-kompis" person kanske?

Om killen inte har jävligt bråttom och är desperat att bli av med bilen, kan han lugnt ha kvar bilen och vänta tills folk är beredda att betala vad han begär, eller kommer med ett bra bytesförslag.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
n_andersson
20 december 2008 · 689 Inlägg

TurbOla skrev:

n_andersson skrev:
Ja de låter ju väldigt rimligt... säg till när han vunnit priset för den osv för säljaren vill ha en miljon

Jag förstår inte vad du är så sur för.
Jag, liksom alla köpare vill ju helst få bilarna gratis.
Men säljarna, som lagt ner både tid och pengar på sina bilar vill ju inte gärna gå back på bilarna.

Men verkligheten är inte sådan för varken köpare eller säljare.
Eller gör man som alla våra vänner: "Sista-priset-kompis"
Och hur många tycker om att höra det?

Folk går ut på Blocket, kollar vad andra bilar av samma modell kostar, modifierar sitt eget pris lite beroende på mil, skick, och annat som är gjort vid bilen.

Om alla skulle gå efter Bilvärderingen skulle folk gå i personlig konkurs, medan andra frossar i deras lidande.

sur jag? han fråga ju va bilen va värd. varför skulle ja ljuga för då? jag e bara realistisk.. <mvh Niklas

TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

Hamilton skrev:
Kanske för att prova något nytt, ja inte vet jag...
Men marknaden lär vara stendöd ett bra tag till

Kan ju se det framför mig - fyrbarnsfamilj med två små barn köper en S70R... wink

Nja, R-bilarna är väl mest intressant för yngre köpare.
Finns givetvis undantag som bekräftar regeln, varav en var en äldre herre, runt 50+ som jag stod och snackade med rätt länge på Volvo, där han arbetar som reservdelssäljare.
Han brukar åka till Vallåkra, kolla folks ljudbyggen, och han drömde om en R-bil från -04 och senare.

Men hur många sådana herrar hittar man bland alla yngre fartglada människor? smile

Marknaden kommer vara stendöd så länge massmedia fortsätter rapportera om hur alla andra slutar handla, och då slutar de som lyssnade på t.ex. radion att handla, och affärerna går dåligt, och plötsligt är alltihopa en ond cirkel.

Senast redigerat av TurbOla (20 december 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

n_andersson skrev:
sur jag? han fråga ju va bilen va värd. varför skulle ja ljuga för då? jag e bara realistisk.. <mvh Niklas

Vad tar "Bilvärderingen" hänsyn till?
I princip ingenting, miltal och utrustning.

Ingenting ang. renoveringar, skötsel, o.s.v.
Bilfan kan ju gå på sista andetaget och vara värd samma summa som en helt nyrenoverad bil.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Joo
20 december 2008 · 741 Inlägg

Större bilar med kraft går inte att sälja längre, ska man sälja sin bil med hästkrafter nuförtiden så får man skänka bort den om man jämför med vad man själv tror att man kommer få för den när man lägger ut den på blocket första gången! OM man inte har en särskilt speciell bil som är överdrivet fin för sitt exemplar och någon riktigt seriös är ute efter ett fint ex och är berredd att betala då också, tyvärr så finns det inte så många kvar längre, det är speciellt folk i de lite yngre åldrarna som köper volvo T5or/R och Saab Aero, och många utav dessa har fått sparken och även äldre personer vet själva att dom kan komma att ligga i riskzonen framöver och då blåser man nu inte ut 100,000 på en bil!

Och jag kan förstå att folk inte köper stora familje bilar med speciellt mycket power under huven, bensinpriset kommer bara vara så här lågt max några månader till..

Kan garantera att i sommar så är bensinpriset uppe i iallafall 15 kr/litern, ska leta fram detta inlägget då och inse själv att jag hade rätt! det är lågkonjunktur och folk världen över åker inte lika mycket bil och då får Amerika och vilka det nu mer va överfullt på sina lager, det är ju därför dom strypt oljeproduktionen för att få upp priset igen, vänta tills folk börjar köra mer till sommarn då kommer det kosta att köra igen!

Senast redigerat av Joo (20 december 2008)

mojja
20 december 2008 · 41 Inlägg

TurbOla skrev:

mojja skrev:
Fan vad folk tror deras bilar e värda pengar. En gammal sunkig volvo för 100 papp??? Nej du lite mer realistiskt får du någ vara för att få den bilen såld.

Man får ju numera m3 e36 cabbar av dom senare årsmoddelerna för dom pengarna o visst tusan e dessa 3 resor trevligare bil än en sunkig volvo.

Komm ner på jorden mann lägg ut den på 69 och billigare vid snabb affär tror du då kommer få 60 för den om du har tur.

Du har ju ändå försökt sedan i sommaras och borde verkligen vid detta laget förstå att bilen inte kommer bli såld till det fantasi priset du vill ha.

Vänligen mojja

Wow, en anonym garaget-användare påstår att BMW är himlen personifierad, och hatar Volvo.
Så ytterst ovanligt.
Ytterligare en "sista-priset-kompis" person kanske?

Om killen inte har jävligt bråttom och är desperat att bli av med bilen, kan han lugnt ha kvar bilen och vänta tills folk är beredda att betala vad han begär, eller kommer med ett bra bytesförslag.

Lägg ner du vet inte vad du pratar om. Har en v50 D5 MYO8a summum och en m3 e46 04a cab på gården har kört volvo kombinerat med bmw dom sista 4 årena och vet någ ganska väl hur båda fungerar.

Att tro att en sunkig 10 år gammal volvo är värd 100k e ju ren idioti, Sist jag bytte in min förra volvo som var en s40n 2.0d 07a fick jag 135k för o då köpte jag den för 245 k netto 10 månader innan, Bilar kostar och du verkar tro att man ska få tillbaka utlagda timmar och pengar enligt dina tidigare inlägg, Kanske dags för dig med o vakna och inse att det inte är många som gör plus affärer när det gäller bilar.

Vänligen mojja

TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

mojja skrev:
Lägg ner du vet inte vad du pratar om. Har en v50 D5 MYO8a summum och en m3 e46 04a cab på gården har kört volvo kombinerat med bmw dom sista 4 årena och vet någ ganska väl hur båda fungerar.

Att tro att en sunkig 10 år gammal volvo är värd 100k e ju ren idioti, Sist jag bytte in min förra volvo som var en s40n 2.0d 07a fick jag 135k för o då köpte jag den för 245 k netto 10 månader innan, Bilar kostar och du verkar tro att man ska få tillbaka utlagda timmar och pengar enligt dina tidigare inlägg, Kanske dags för dig med o vakna och inse att det inte är många som gör plus affärer när det gäller bilar.

Vänligen mojja

Jag kan ju meddela att S40n långtifrån behåller samma andrahandsvärde som S60/V70, V50n litar folk inte riktigt heller på, eller anser att det är ett mellanting.

Jag kan berätta att min f.d. arbetskamrat bytte in sin S60 144hk -02a som gått 10 000 mil i hans ägo och totalt 16 000 mil, och var ganska sliten, då han använde den som jobbebil, och fick 80 000 i bytesvärde på den när han köpte en S60 T5 -04.

Det säger väl allt om S40ns bytesvärde.

En granne hade en V70 D5, -06a. Den hade gått 12 000 mil på 2 år, och han fick lika mycket i inbyte som du fick för din S40, fast han bytte till en V70 D5 -08.

Det du kallar "en gammal sunkig volvo" är en bil av totalt 533exemplar tillverkade totalt över hela världen, och är ganska mer ovanlig än din M3 cab.

Men du som köper splitter nya bilar, vet ju att priset rasar på dom.

Jag skulle absolut hellre välja en S70 framför en S40, för det är en för jäkla trist bil.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
itouch
20 december 2008 · 1 488 Inlägg

mojja: En bättre ton framöver från dig. Tycker du svarat för aggresivt.

Mvh
Moderator

Joo
20 december 2008 · 741 Inlägg

Är nog faktiskt beredd på att hålla med mojja! att få 100.000 för en snart 11 år gammal bil som är i fint skick är helt enkelt för mycket, som sagt rätt köpare måste hittas och de är väldigt väldigt få i dessa tider, hur många är det som bryr sig om att det står R på en volvo? jag själv vet ju att det är lite mer "status" men det är inte många som vet/bryr sig ens vad det handlar om!

Volvo eller saab är inget speciellt, inte många som är beredda att betala extra på en jävla svensson skit saab eller volvo oavsett vad det är för beteckning på bakluckan vad man hör när man frågar vad folk tycker om saab/volvo..

Senast redigerat av Joo (20 december 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang