mojja skrev:
Lägg ner du vet inte vad du pratar om. Har en v50 D5 MYO8a summum och en m3 e46 04a cab på gården har kört volvo kombinerat med bmw dom sista 4 årena och vet någ ganska väl hur båda fungerar.
Att tro att en sunkig 10 år gammal volvo är värd 100k e ju ren idioti, Sist jag bytte in min förra volvo som var en s40n 2.0d 07a fick jag 135k för o då köpte jag den för 245 k netto 10 månader innan, Bilar kostar och du verkar tro att man ska få tillbaka utlagda timmar och pengar enligt dina tidigare inlägg, Kanske dags för dig med o vakna och inse att det inte är många som gör plus affärer när det gäller bilar.
Vänligen mojja
Jag kan ju meddela att S40n långtifrån behåller samma andrahandsvärde som S60/V70, V50n litar folk inte riktigt heller på, eller anser att det är ett mellanting.
Jag kan berätta att min f.d. arbetskamrat bytte in sin S60 144hk -02a som gått 10 000 mil i hans ägo och totalt 16 000 mil, och var ganska sliten, då han använde den som jobbebil, och fick 80 000 i bytesvärde på den när han köpte en S60 T5 -04.
Det säger väl allt om S40ns bytesvärde.
En granne hade en V70 D5, -06a. Den hade gått 12 000 mil på 2 år, och han fick lika mycket i inbyte som du fick för din S40, fast han bytte till en V70 D5 -08.
Det du kallar "en gammal sunkig volvo" är en bil av totalt 533exemplar tillverkade totalt över hela världen, och är ganska mer ovanlig än din M3 cab.
Men du som köper splitter nya bilar, vet ju att priset rasar på dom.
Jag skulle absolut hellre välja en S70 framför en S40, för det är en för jäkla trist bil.