Volvo S70R . Rimligt pris

mojja
20 december 2008 · 41 Inlägg

TurbOla skrev:

mojja skrev:
Lägg ner du vet inte vad du pratar om. Har en v50 D5 MYO8a summum och en m3 e46 04a cab på gården har kört volvo kombinerat med bmw dom sista 4 årena och vet någ ganska väl hur båda fungerar.

Att tro att en sunkig 10 år gammal volvo är värd 100k e ju ren idioti, Sist jag bytte in min förra volvo som var en s40n 2.0d 07a fick jag 135k för o då köpte jag den för 245 k netto 10 månader innan, Bilar kostar och du verkar tro att man ska få tillbaka utlagda timmar och pengar enligt dina tidigare inlägg, Kanske dags för dig med o vakna och inse att det inte är många som gör plus affärer när det gäller bilar.

Vänligen mojja

Jag kan ju meddela att S40n långtifrån behåller samma andrahandsvärde som S60/V70, V50n litar folk inte riktigt heller på, eller anser att det är ett mellanting.

Jag kan berätta att min f.d. arbetskamrat bytte in sin S60 144hk -02a som gått 10 000 mil i hans ägo och totalt 16 000 mil, och var ganska sliten, då han använde den som jobbebil, och fick 80 000 i bytesvärde på den när han köpte en S60 T5 -04.

Det säger väl allt om S40ns bytesvärde.

En granne hade en V70 D5, -06a. Den hade gått 12 000 mil på 2 år, och han fick lika mycket i inbyte som du fick för din S40, fast han bytte till en V70 D5 -08.

Det du kallar "en gammal sunkig volvo" är en bil av totalt 533exemplar tillverkade totalt över hela världen, och är ganska mer ovanlig än din M3 cab.

Men du som köper splitter nya bilar, vet ju att priset rasar på dom.

Jag skulle absolut hellre välja en S70 framför en S40, för det är en för jäkla trist bil.

Har aldrig påstått dom vara roliga man köper ju nytt främst för driftsäkerheten och för att ha en säker bil man kan frakta runt familjen i.

Men att man väljer en 10 år gammal bil framför en fabriksny skvallrar ju lite om hur man e funtad:)

min bror känner oxå en snubbe som känner en snubbe som köpte en bil för 80k som han sen sålde och fick 160k för. You se my point?
Bilar ökar ej i värde dom minskar om dom nu inte e några extremt ovanliga exemplar.
Man brukar ju säga att på 3 år har ny bilarna tappat 50% av sitt värde och det brukar stämma ganska bra,

http://www.blocket.se/vi/19528785.htm?ca=8_s

http://www.blocket.se/vi/19434625.htm?ca=8_s

http://www.blocket.se/vi/19054241.htm?ca=8_s


Här kan du se vad en bil tappar i värde på ett år som kostat ungefär 340k ny.

vänligen mojja

Edit: vilken motor till s60 kunde man välja för att få 144 hk? När jag beställde min s60 05 kunde man välja mellan 2.4 140 hk  2.4i 170 hästar och sedan bensin turbos 2.4t och t5 som båda leverade runt 200 kusar.

Senast redigerat av mojja (20 december 2008)

mojja
20 december 2008 · 41 Inlägg

itouch skrev:
mojja: En bättre ton framöver från dig. Tycker du svarat för aggresivt.

Mvh
Moderator

Oki inte meningen det ska vara otrevligt:)


Vänligen mojja

TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

Joo skrev:
Är nog faktiskt beredd på att hålla med mojja! att få 100.000 för en snart 11 år gammal bil som är i fint skick är helt enkelt för mycket, som sagt rätt köpare måste hittas och de är väldigt väldigt få i dessa tider, hur många är det som bryr sig om att det står R på en volvo? jag själv vet ju att det är lite mer "status" men det är inte många som vet/bryr sig ens vad det handlar om!

Volvo eller saab är inget speciellt, inte många som är beredda att betala extra på en jävla svensson skit saab eller volvo oavsett vad det är för beteckning på bakluckan vad man hör när man frågar vad folk tycker om saab/volvo..

Hur tänker du nu? Eller i vilka banor tänker du nu?

Min bil är förvisso emblemlös, men på sommaren, när jag har Pegasus-kopiorna på, och R-en i fälgarna syns tydligt, har jag suttit och sett folk komma fram till bilen, gå runt och kolla den, kommentera fälgar och inredning, folk vet vad det är för bilar, men det är kanske inte lika ofta som de syns.

Folk vänder sig om efter bilen och tittar efter en, men det kan förstås bero på att jag har 3" från katalysatorn. tongue

Aeron ska ju vara motsvarighet till Volvos R, men är mycket vanligare som produktionsbil, om jag inte har fel?

När man läser på Volvos begagnat-guide så står det om R-modellerna såhär:

"Detta är onekligen några av Volvos mest eftertraktade modeller
någonsin. Volvo 850 T-5R och 850R har redan det mesta i sin digra
standardutrustning. Nästan. Givetvis finns det ytterligare några detaljer
som vi kan bidra med – bara för att sätta just din personliga prägel
på bilen. Men allt du verkligen behöver finns redan som standard, och
det i blixtrande snabb lyxförpackning. Om du hittar en av dessa bilar
till salu så är vårt bästa råd att du slår till snabbt. De har en tendens
att försvinna fort – även från bilhallen…"

Detta står även om S70R/V70R.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

mojja skrev:
Har aldrig påstått dom vara roliga man köper ju nytt främst för driftsäkerheten och för att ha en säker bil man kan frakta runt familjen i.

Men att man väljer en 10 år gammal bil framför en fabriksny skvallrar ju lite om hur man e funtad:)

min bror känner oxå en snubbe som känner en snubbe som köpte en bil för 80k som han sen sålde och fick 160k för. You se my point?
Bilar ökar ej i värde dom minskar om dom nu inte e några extremt ovanliga exemplar.
Man brukar ju säga att på 3 år har ny bilarna tappat 50% av sitt värde och det brukar stämma ganska bra,

http://www.blocket.se/vi/19528785.htm?ca=8_s

http://www.blocket.se/vi/19434625.htm?ca=8_s

http://www.blocket.se/vi/19054241.htm?ca=8_s


Här kan du se vad en bil tappar i värde på ett år som kostat ungefär 340k ny.

vänligen mojja

Jag säger inte nej - S60R/V70R -04 kostade ca 600 000 nya med den mesta utrustningen.
Idag ligger de runt 200 000kr.

Det är ju kul att din bror känner oxå en snubbe som känner en snubbe som köpte en bil för 80k som han sen sålde och fick 160k för. Men jag förstår inte vad det har med saken att göra?

Dock kommer inte jag med några sådana orealistiska påståenden, jag säger bara vad de sagt till mig.
Nu handlar det om en före detta klasskamrat, och en granne, och vill du ha deras telefonnummer för att bekräfta det jag skriver, så kan vi ordna det via PM.

Jag är inte ett stort fan av S40, V40, V50, och jag säger det igen.
Väljer hellre en V70 av gamla karossen än en splitterny S40 eller V40 eller V50.
På samma vis som de som gillar de äldre Volvo-bilarna klagar på framhjulsdriften idag.

Men nu har detta spårat ur totalt.

S70R är en modell som tillverkats i 533 exemplar över hela världen, och jag vet inte hur många äkta S70R det finns i Sverige, men det är inte många.
Det är i princip en samlarbil.

Kan ju ta 850 T-5R som exempel, en Nordic R-medlem har mailat Vägverket och förhört sig om hur många svensksålda 850 T-5R det finns i Sverige.

Dubben skrev:
Mejlade VV och frågade hur många 850 T5-R som finns kvar i sverige, endast dom svensksålda. Svar: 57 st!
Så nu får vi hålla i våra sista "äkta" finbilar. Siffran avser -95 års modell. Trodde att det skulle vara över 100 st, men icke!

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
mojja
20 december 2008 · 41 Inlägg

TurbOla skrev:

Joo skrev:
Är nog faktiskt beredd på att hålla med mojja! att få 100.000 för en snart 11 år gammal bil som är i fint skick är helt enkelt för mycket, som sagt rätt köpare måste hittas och de är väldigt väldigt få i dessa tider, hur många är det som bryr sig om att det står R på en volvo? jag själv vet ju att det är lite mer "status" men det är inte många som vet/bryr sig ens vad det handlar om!

Volvo eller saab är inget speciellt, inte många som är beredda att betala extra på en jävla svensson skit saab eller volvo oavsett vad det är för beteckning på bakluckan vad man hör när man frågar vad folk tycker om saab/volvo..

Hur tänker du nu? Eller i vilka banor tänker du nu?

Min bil är förvisso emblemlös, men på sommaren, när jag har Pegasus-kopiorna på, och R-en i fälgarna syns tydligt, har jag suttit och sett folk komma fram till bilen, gå runt och kolla den, kommentera fälgar och inredning, folk vet vad det är för bilar, men det är kanske inte lika ofta som de syns.

Folk vänder sig om efter bilen och tittar efter en, men det kan förstås bero på att jag har 3" från katalysatorn. tongue

Aeron ska ju vara motsvarighet till Volvos R, men är mycket vanligare som produktionsbil, om jag inte har fel?

När man läser på Volvos begagnat-guide så står det om R-modellerna såhär:

"Detta är onekligen några av Volvos mest eftertraktade modeller
någonsin. Volvo 850 T-5R och 850R har redan det mesta i sin digra
standardutrustning. Nästan. Givetvis finns det ytterligare några detaljer
som vi kan bidra med – bara för att sätta just din personliga prägel
på bilen. Men allt du verkligen behöver finns redan som standard, och
det i blixtrande snabb lyxförpackning. Om du hittar en av dessa bilar
till salu så är vårt bästa råd att du slår till snabbt. De har en tendens
att försvinna fort – även från bilhallen…"

Detta står även om S70R/V70R.

Ska jag behöva komentera vad topgear gänget sa om s60r när den provkördes av dem?
Vad denna tråd handlar om e var ts bil är värd. Han har försökt sälja den till ett pris hela sommaren som ingen nappat på och därför undrar ts vad folk i allmänhet TROR hans bil e värd. En sak kan vara olika värd beroende på vem som köper den men normala medelsvenssons lägger inte 100k på en volvo som har ett sekel på nacken bevisligen då bilen fortfarande står till salu,

Ett par sista ord Det är inte säljaren som bestämmer värdet på varan utan vad marknaden är villig att betala för den.


Vänligen mojja

Joo
20 december 2008 · 741 Inlägg

TurbOla skrev:
Hur tänker du nu? Eller i vilka banor tänker du nu?

Min bil är förvisso emblemlös, men på sommaren, när jag har Pegasus-kopiorna på, och R-en i fälgarna syns tydligt, har jag suttit och sett folk komma fram till bilen, gå runt och kolla den, kommentera fälgar och inredning, folk vet vad det är för bilar, men det är kanske inte lika ofta som de syns.

Folk vänder sig om efter bilen och tittar efter en, men det kan förstås bero på att jag har 3" från katalysatorn. tongue

Aeron ska ju vara motsvarighet till Volvos R, men är mycket vanligare som produktionsbil, om jag inte har fel?

Aha okej, du har väl träffat på lite mer bilsvensson folk än vad jag har då tongue massa folk man pratat med på fester och i högskoleklassen som jag går i på 40 pers så hatar i princip alla volvo och saab och snackar hela tiden skit om dom om någon skulle ta upp ämnet! Måste ju påstå att det är inte ofta man hör någon säga att dom gillar volvo och saab, vanligare är att man hör att dom "duger" väl men är inget speciellt liksom..

Och att folk tittar åt en det är vad jag tycker men sådant är bara psykiskt, man tror att folk tittar för man tycker själv att man har en fräsch bil, men har börjat tänka på sådant när jag kör farsans saab 93 slöaste och fulaste 93an som finns att få tag i som är från år 2000, folk tittar helt enkelt åt bilar överlag, visst finns det väl folk som tittar som är intresserade också men är nästan säker på att den skaran ligger nog på 20 % av dom som glor.. lol

TurbOla skrev:
När man läser på Volvos begagnat-guide så står det om R-modellerna såhär:

"Detta är onekligen några av Volvos mest eftertraktade modeller
någonsin. Volvo 850 T-5R och 850R har redan det mesta i sin digra
standardutrustning. Nästan. Givetvis finns det ytterligare några detaljer
som vi kan bidra med – bara för att sätta just din personliga prägel
på bilen. Men allt du verkligen behöver finns redan som standard, och
det i blixtrande snabb lyxförpackning. Om du hittar en av dessa bilar
till salu så är vårt bästa råd att du slår till snabbt. De har en tendens
att försvinna fort – även från bilhallen…"

Och när skrevs den recensionen? det är ju uppenbarligen inte de närmaste halvåret? tongue det där är knappast något som är så aktuellt nu precis!

Ska iaf inte påstå att jag reagerar på någon Volvo/saab bil överhuvudtaget om det inte skulle vara någon med custom kjolpaket och lite annorlunda utseénde än original möjligtvis..

De bilar de flesta tittar åt vad jag märkt är M bilar och feta mercor..

leksak Kanon..
20 december 2008 · 1 473 Inlägg

klart volvo är bra bilar, tills man kört nåt annat.

Joo
20 december 2008 · 741 Inlägg

leksak skrev:
klart volvo är bra bilar, tills man kört nåt annat.

Haha lol big_smile

TurbOla Reservdansk
20 december 2008 · 6 271 Inlägg

mojja skrev:
Ska jag behöva komentera vad topgear gänget sa om s60r när den provkördes av dem?
Vad denna tråd handlar om e var ts bil är värd. Han har försökt sälja den till ett pris hela sommaren som ingen nappat på och därför undrar ts vad folk i allmänhet TROR hans bil e värd. En sak kan vara olika värd beroende på vem som köper den men normala medelsvenssons lägger inte 100k på en volvo som har ett sekel på nacken bevisligen då bilen fortfarande står till salu,

Ett par sista ord Det är inte säljaren som bestämmer värdet på varan utan vad marknaden är villig att betala för den.


Vänligen mojja

Jag var tvungen att titta på Top Gears recension av S60R en extra gång för att hitta något som de klagar på.

De säger att bilen inte når upp till BMW M3.

Men bilen är billigare än BMW M3.
Bilen är mindre pinsam än en BMW M3.
Man kan få den som kombi.
De lovordar AWDn och det aktiva chassit, interiören, stolarna, stereon, allting.
Även att det är en säker, trevlig, skön bil, dock inga extrema fartresurser, bara 300hk.

Volvo R står ju faktiskt för Refinement, inte Racing som tydligen halva befolkningen på Garaget.org tror.

Det är många R-bilar som har försvunnit från Blocket.
Anledning?

Folk ids inte lägga ut dom till vrakpriser, eller betala för en annons när ingen är intresserad i lågkonjukturens spår.
De väntar hellre tills marknaden har blivit bättre igen.

Dessutom, vem har sagt att Volvo R riktar sig till medelsvenssons?
Det skulle isåfall vara 855R/V70R, men de är faktiskt ännu populärare bland ungdomar än 854R och S70R och S60R.

Som sagt, detta är inte vanliga Svensson-bilar, för de betalar inte det priset som man begär, då de inte vill ha några värre grejer.

Detta är entusiastbilar.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Tejptomas F.d Yrkeschafför. Numera Magister.
20 december 2008 · 154 Inlägg

Turbo-Ola.. WORD!!


Mvh Tomas

Volvo V70R "Dragbilen" (1998)
Volvo 744 GL "2010 - The year of backentries" (1988)
Rinnegan Malleus Malificarum
20 december 2008 · 2 401 Inlägg

Alltså, dom enda bilarna som är ekonomiskt försvarbara nu för tiden är gamla jänkare, varför någon skulle betala 100k för en Volvo, förutom samlare, är bortom mig iaf.

Sen så är det ju som dom säger, hur många finns det nu för tiden, med tanke på våran ekonomiska utsikt, som lägger ut 100k på en 11 år gammal bil?


Sen så är det här inget illa menat alls, men om man vill åka fort, varför köpa en Volvo från första början?
Livet börjar inte förrän 500+hk, och det tar pengar samt tid att plocka ur det ur en Volvo.
Sen så finns det många andra, händelsevis lite dyrare, men bättre alternativ.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
RobinBjolin
20 december 2008 · 356 Inlägg

TurbOla skrev:
Det finns 3st äkta S70R ute på Blocket.

En för 165 000.
En för 70 000.
En för 105 000.

Jag tror inte någon av dessa säljer sina bilar för 43 000 - 50 000kr.

Sant

RobinBjolin
20 december 2008 · 356 Inlägg

Siarnaq skrev:
Alltså, dom enda bilarna som är ekonomiskt försvarbara nu för tiden är gamla jänkare, varför någon skulle betala 100k för en Volvo, förutom samlare, är bortom mig iaf.

Sen så är det ju som dom säger, hur många finns det nu för tiden, med tanke på våran ekonomiska utsikt, som lägger ut 100k på en 11 år gammal bil?


Sen så är det här inget illa menat alls, men om man vill åka fort, varför köpa en Volvo från första början?
Livet börjar inte förrän 500+hk, och det tar pengar samt tid att plocka ur det ur en Volvo.
Sen så finns det många andra, händelsevis lite dyrare, men bättre alternativ.

Nu handlade ju inte denna tråd om gamla jänkare på 500hk+.

RobinBjolin
20 december 2008 · 356 Inlägg

Hamilton skrev:
Volvo S70 R (250hk) -98
Köppris 55 900 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 43 000-50 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Lite mera realistiska siffror

Den som säljer en tvättäkta R för dom summorna är rent ut sagt "blåst"
Man kan inte ALLTID gå på vad de står på värderings sidor, hur mycket info kan du skriva om bilen på dessa sidor?
Jo du kan fylla i om detta:
Direktimport                        Ja/Nej.
Vinterdäck i OK skick            Ja/Nej.
Servicebok&serv enl. plan     Ja/Nej.
Taxi/Budbil/LB-reg                Ja/Nej.
Metallic                                Ja/Nej.
Hund/Djur/Rökt                    Ja/Nej.
Småstad/Landsort                Ja/Nej.

De säger ju ganska så lite om bilen igentligen, eller hur?

Senast redigerat av GhostRideyy (20 december 2008)

RobinBjolin
20 december 2008 · 356 Inlägg

leksak skrev:
klart volvo är bra bilar, tills man kört nåt annat.

Inte särskilt nödvändigt o yttra sig om detta när tråden inte ens handlade om vad folk tycker eller inte tycker om volvo, inte sant?

RobinBjolin
20 december 2008 · 356 Inlägg

mojja skrev:
Fan vad folk tror deras bilar e värda pengar. En gammal sunkig volvo för 100 papp??? Nej du lite mer realistiskt får du någ vara för att få den bilen såld.

Man får ju numera m3 e36 cabbar av dom senare årsmoddelerna för dom pengarna o visst tusan e dessa 3 resor trevligare bil än en sunkig volvo.

Komm ner på jorden mann lägg ut den på 69 och billigare vid snabb affär tror du då kommer få 60 för den om du har tur.

Du har ju ändå försökt sedan i sommaras och borde verkligen vid detta laget förstå att bilen inte kommer bli såld till det fantasi priset du vill ha.

Vänligen mojja

1. Vad vet du om min bil är sunkig eller ej? Yttra dig inte så mycket när du inte har fakta!
2. Om nu folk vill åka bmw cab får dom väl göra de, men får jag inte bilen såld för 100 så är de väl så, jag har inget emot att behålla den i såna fall.
3. Visst kan jag sätta ut den för 69, men förstå då att man skulle bli idiotförklarad att man sålde en tvättäkta S70R som de enbart finns 533 i världen utav för 69 fjuttiga papp.
4. Om man tittar på blocket så e 100 ett rimligt pris. Ta dig en titt vet ja, få se hur många S70R du hittar för 69.

RobinBjolin
20 december 2008 · 356 Inlägg

TurbOla skrev:

JUSTer skrev:
Slutsats, sänk priset, några 100k kmr du inte få se, tänk på att vi lever i dåliga tider, "ekonomi kris"
Och en bil av typ R e det sista man vill köpa idag.. (Med tanke på skatt, försäkring, bensin)

Är man rik? ja då köper man inte en gammal S70r.. och fan inte en slö-volvo smile

Bensinen kostar 9,84, tycker du det är dyrt? tongue
Och en "gammal S70R" och "slö-volvo" har ju inte mer än 250hk original, och denna är 300hk+. wink

Ja vill man ha en rolig bil me mycket häst så är ju denna kanon redan orginal smile
Hänger nog på många utav dagens nykomlingar med modifieringarna som utförts på bilen.

Senast redigerat av GhostRideyy (20 december 2008)

JUSTer
20 december 2008 · 451 Inlägg

TurbOla skrev:

JUSTer skrev:

TurbOla skrev:

Bensinen kostar 9,84, tycker du det är dyrt? tongue
Och en "gammal S70R" och "slö-volvo" har ju inte mer än 250hk original, och denna är 300hk+. wink

Om du läser nyheter så kanske du kan räkna ut att priset kmr höjas inom mycket snar framtid,

http://www.opec.org/home/

Mer kan du läsa där!

Det är ju inte så konstigt.
OPEC vill ju ha så högt pris som möjligt, dock äger OPEC inte alla källorna.

Såhär låter det på Wall Street:

Glädjen över det rekordlåga oljepriset överskuggade oron över kraftigt minskad sysselsättning.

New York-börserna steg rejält på fredagen.

Vid stängning hade Dow Jones industriindex stigit med 3,1 procent till 8 635,4 medan Nasdaqs kompositindex hade gått upp med 4,4 procent till 1 509,3.

Handelsdagen inleddes dock i moll efter att en ny rapport visat att antalet sysselsatta i USA, jordbrukssektorn oräknad, minskade med 533 000 personer i november. Det var nästan 200 000 personer fler än analytiker hade räknat med — och det största raset sedan 1974.

Energibolagen tyngde också kurserna efter att råoljepriset sjunkit till den lägsta nivån på fyra år.

http://www.corren.se/archive/2008/12/5/ … jt2y3e.xml

Och läser man lite extra, innebär arbetslösheten även att färre har råd att köra, äga bil, lastbilarna står stilla mer, färre flygplan flyger, o.s.v.

Om OPEC försöker höja oljepriset, kommer de få svårt att få någon att handla diesel/bensin eftersom folk tjänar så lite pengar nu, och det förväntas sjunka ytterligare.

Och om du läser LITE till så ser du att OPEC stryper tillförelse med antal FAT om dagen..

Dvs priserna på bensinen går också upp

Resten kan du räkna ut själv

Back to topic

Athoras
20 december 2008 · 11 Inlägg

Tycker inte du ska sälja den för mycket mindre än du tänkt dig för du lär bara ångra dig. Skulle nog inte kunna tänka mig släppa min överhuvud taget.

Sen håler jag med om att dessa pris jämförelse sidor inte är mycket att häng i granen kollade vad min respektive min fars s70 (144hk) var värd den var tydligen värd 13000kr mer! Då har du ju bra mycket mindre utrustning också + igen differential broms. Sen är ju skicket bra mycket bättre på min bil men visst den har gått några tusen mil mer men den är fortfarande bra mycket mindre sliten.

Så med andra ord lyssna inte för mycket på dessa prisjämförelse sidor och håll i han till våren då lär någon intresserad dyka upp.

Här är vad Bilpriser.se värderat min s70r till det är en saffran svensksåld!
Köppris      37 000 kr      Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris     26 000-31 000 kr     Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Volvo S70R (1998)
JUSTer
20 december 2008 · 451 Inlägg

Athoras skrev:
Tycker inte du ska sälja den för mycket mindre än du tänkt dig för du lär bara ångra dig. Skulle nog inte kunna tänka mig släppa min överhuvud taget.

Sen håler jag med om att dessa pris jämförelse sidor inte är mycket att häng i granen kollade vad min respektive min fars s70 (144hk) var värd den var tydligen värd 13000kr mer! Då har du ju bra mycket mindre utrustning också + igen differential broms. Sen är ju skicket bra mycket bättre på min bil men visst den har gått några tusen mil mer men den är fortfarande bra mycket mindre sliten.

Så med andra ord lyssna inte för mycket på dessa prisjämförelse sidor och håll i han till våren då lär någon intresserad dyka upp.

Här är vad Bilpriser.se värderat min s70r till det är en saffran svensksåld!
Köppris      37 000 kr      Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris     26 000-31 000 kr     Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Nej men där ser man

som sagt förvänta inga 100k

men ingen som är dum nog att betala överpriset !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang