Jag vet. Det är det bästa. Men får jag tag på en ac på skroten för ca 2000 kr så köper jag den lätt. Men då är frågan. Tror ni att det går montera in en ac som har suttit i en annan bil till en 740? Om det inte går så köper jag inte ac:n. Det blir så äckligt varmt på sommaren. Har du ac
Om du vill bygga om fästen till ac pump och allt där till så varsågod. Men tror inte du tycker det är värt besväret. Sen tror ja inte du klarar av jobbet som krävs heller för den delen, Tråkigt men sant
Om du vill bygga om fästen till ac pump och allt där till så varsågod. Men tror inte du tycker det är värt besväret. Sen tror ja inte du klarar av jobbet som krävs heller för den delen, Tråkigt men sant
Jag funderar på att köpa en volvo 760. Men då är det ett problem. Jag är som fast vid min 740 GL. Jag har lagt mycket tid på bilen för att göra den fräsh. Innan jag köpte den så var kopplingen bytt och massa andra grejer. Det är 10 ägare med mej som har haft den. Det är 9 rätta ägare som har haft den. Alla som har kört den vårdade den mycket och servade den bra. Den är inte undomskörd. Om jag köper en 760 så kanske den är mindre servad än min bil. Än fast 760 har mera lyx så kanske den krånglar mera, svårstartad. Eller när jag köper 760:n så är den i fint skick, sen ser jag problem efter köpet. Det säljs sällan felfira bilar. Alla säljer bilar p.g.a för att dom drar lite mycket eller dom krånglar.
Det är därför jag vill köpa extrautrustning till min 740. Men Ac är nog jag inte klarar av.
så ska du hitta en 20 år gammal bil med fungerande ac. låter som en utmaning
Eller så köper jag en 850. Men då finns det ett problem med 850. Har en kompis som har en 850 2.5 l. Han säjer att min 740 är piggare. Hans 850 rasar är lite dålig kvalité. den har bara gått 28.000 mil och han måste fylla på ac och byta lager på hjulen. Han tycker att den är seg för att vara framhjulsdriven, och dra mycket soppa. 0.9 i lugn körning. Rosta börjar den göra lite. Men AC har han
Senast redigerat av Volvo740-88 (26 december 2008)
Ta å sälj din 740 och leta upp en 740 GLE eller GLT, med mycket utrustning. Eller en 760 som har allt, men då ska det ju helst vara en 760 turbo då, så man slipper den törstiga v6an.