Hur röstar du på en bil?

Jungmar
31 december 2008 · 847 Inlägg

Kvalitet, kreativitet, stilrenhet är viktigast för mig.
Sen ska modifieringarna falla mig i smaken också, Sen ifall jag gillar originalbilen eller inte, det spelar ingen roll.

3a sätter jag på en originalbil i normalt skick, är bilen i sämmre skick blir det lägre, är den moddad stilfullt eller i bättre än normalskick blir det högre

evilaudio
31 december 2008 · 16 195 Inlägg

volvo,saab å bruksbilar får 1or..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
emil1986
31 december 2008 ·

Jag går aldrig efter bilderna när jag röstar eftersom alla inte är fotografer. En bild som är tagen med en enkel 1,3 megapixelmobilkamera kan även den vara klar och fin om inte den som tagit bilden stått och hoppat som en påtänd känguru. Men suddiga bilder i mörket är inget vidare, då ser man inte hur bilen ser ut...

Niklas1987 NO
31 december 2008 · 2 182 Inlägg

Jag vet inte yikes

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
KingWS6 TACS Medlem
31 december 2008 · 457 Inlägg

steifan skrev:
5 -> Vrålåk
4 -> Schysst
3 -> Ok, inte mer
2 -> Nja, sådär
1 -> Hemsk


Vrålåk är ju bilar som på något sätt överraskar smile
Brukar oftast rösta fyror, är bilarna 'värre' så ger
jag helt enkelt f*n i att rösta. Väntar tills dom fått
ordning på grejerna smile

När de fått ordning på sakerna kan man ju alltid ändra betyget. Det ger samtidigt ett kvitto till ägaren att han förbättrat bilen.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
31 december 2008 · 3 404 Inlägg

Modell, skick, utseende, motor, årsmodell, kvalitet på bilderna. Jag röstar sällan under 3 men gör jag det så är det någonting jag tycker är riktigt trisst/misslyckat men oftast så röstar jag inte ens då

Jag har röstat 5or på både volvo och japaner så helt märkesinriktad är jag inte tongue

Senast redigerat av TenZer (31 december 2008)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
KingWS6 TACS Medlem
31 december 2008 · 457 Inlägg

Fiero skrev:
Vanliga "svenson" bilar får många fler besökare än ovanliga bilar, därav också ofta högre betyg då det finns många likasinnade bilägare med liknande bilar som röstar högt.. finns supersportbilar på denna site som knappt har mer än 10 röster trots att det är grymma kärror..

Har man tur kommer väll en Fiero med i nya "Fast and Furious" wink

Kan kanske förklaras med att superbilarna läser man om i tidningarna och känner att man får veta tillräckligt. Det som verkligen drar betyg här på garaget är byggen, modifikationer. Oftast brukar ägarna till superbilar inte fippla så mycket på dom, de är ju redan perfekta, och därför drar de mindre publik här.


evilaudio skrev:
volvo,saab å bruksbilar får 1or..

Det är ju just sånt som ger en riktigt skev betygsbedömning här på g.org.

Jag har reagerat på att det knappt finns någon bil här på Sveriges bästa bilsajt som har lägre betyg än fyra.  Efter att ha kikat runt ganska mycket ser jag att många bilar inte förtjänar det betyget de har, på gott och ont. För att få en så rättvis bild bör alla rösta oavsett om de tycker om bilen eller ej.
Låter man bli att rösta ett negativt betyg på en bil som den breda massan troligen skulle anse "hemsk" (inklusive dig) så kommer den enbart få toppbetyg från de inbitna märkesnördarna. Det ger en skev bild då det är den maniska Volvo-nissen som röstar för hela g.org.
Därmed har alltför många 740's (m.fl. märken ...) i den egentliga allmänna synen för höga betyg i förhållamde till kvalitén på bilen.

Och de som bara röstar på egna bilmärken gör ju ingen fluga förnär, så länge de inte röstar lågt på andra märken bara för att de har någon slags personlig vendetta mot det fabrikatet. Det ger ju också en felaktig betygsbedömning och kan inte representera betyget från den breda massan på g.org. Man måste rösta individuellt för varje bil och se bilen som den är, inte för emblemet på motorhuven.

Själv så försöker jag rösta i nästan alla garage jag besöker. Att jag har en förkärlek för amerikanare och därmed aktivt söker mig till dessa garage gör att det mestadels är dessa bilar jag bedömmer. Men oavsett märke så röstar jag när jag svischar förbi. Och alltid oberoende av märket.

Mvh. Jörgen

Rille0
31 december 2008 · 2 021 Inlägg

Röstar bara på sånt som är intressant, brukar ge fan i o rösta i huvudtaget om de e nån gammalt skit,är inget märkesfreak på nått sätt, bara för ja kör saab så röstar ja inte 5or på alla saabar, som sagt röstar bara när det är nån intressant o snygg bil.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
steifan DR!FTT3KN!K3R
1 januari 2009 · 10 427 Inlägg

KingWS6 skrev:

steifan skrev:
5 -> Vrålåk
4 -> Schysst
3 -> Ok, inte mer
2 -> Nja, sådär
1 -> Hemsk


Vrålåk är ju bilar som på något sätt överraskar smile
Brukar oftast rösta fyror, är bilarna 'värre' så ger
jag helt enkelt f*n i att rösta. Väntar tills dom fått
ordning på grejerna smile

När de fått ordning på sakerna kan man ju alltid ändra betyget. Det ger samtidigt ett kvitto till ägaren att han förbättrat bilen.

Jo finns ju en poäng i det, men då ska man komma ihåg att ändra betyget om ett år? wink
Rätt ska vara rätt..

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
sammlund
1 januari 2009 · 3 859 Inlägg

Jag röstar efter mitt tycke och hur mycket arbete som är nerlagt i bilen. Jag lägger sällan en röst under 3 stjärnor.

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
Martin 9-3 Fisketokig
1 januari 2009 · 2 997 Inlägg

Smådetaljer som är genomtänkta gillar jag. Behöver inte vara mycket extra. Välvårdad och stilrent intryck räcker långt.

Sen om det sitter R-fälgar på en vanlig Volvo, Aerovinge på en vanlig Saab eller likande så blir det usla betyg. De hör inte hemma där...
Köp en R, Aero, RS6, M5 eller vad ni nu vill att folk ska tro att ni äger.
Köp 3:e partsstyling och inte försök få värre modell än vad det står på köpekvittot.

Sen om det är en bil med snitt på 3 och man tycker den är värd en 4a så kan jag rösta 5 för att höja snittet mer... lika om det är en bil med för högt snitt.

För egen del så skiter jag i betyget på min bil. Man har fått tagit så mycket skit och avundsjuka när man hämtat ut en ny förstabil för 350´som 19åring. Bara att inse att folk inte kan glädjas med andra.

Jättekul att någon tycker om det personliga jag gjort med bilen så kommentarerna är trevliga.
Syns ju klart att anonyma betyg leder till att folk "straffar"

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
dj_dinmamma
2 januari 2009 ·

Martin 9-3 skrev:
Smådetaljer som är genomtänkta gillar jag. Behöver inte vara mycket extra. Välvårdad och stilrent intryck räcker långt.

Sen om det sitter R-fälgar på en vanlig Volvo, Aerovinge på en vanlig Saab eller likande så blir det usla betyg. De hör inte hemma där...
Köp en R, Aero, RS6, M5 eller vad ni nu vill att folk ska tro att ni äger.
Köp 3:e partsstyling och inte försök få värre modell än vad det står på köpekvittot.

Sen om det är en bil med snitt på 3 och man tycker den är värd en 4a så kan jag rösta 5 för att höja snittet mer... lika om det är en bil med för högt snitt.

För egen del så skiter jag i betyget på min bil. Man har fått tagit så mycket skit och avundsjuka när man hämtat ut en ny förstabil för 350´som 19åring. Bara att inse att folk inte kan glädjas med andra.

Jättekul att någon tycker om det personliga jag gjort med bilen så kommentarerna är trevliga.
Syns ju klart att anonyma betyg leder till att folk "straffar"

och vad är det med r-fälgar på en vanlig volvo ? är det fel med det ? stylar du din bil med bara orginal delar ? alla har inte råd att varesig åka, skruva eller köpa en dyr / ny bil.. då får man vel göra den så den ser ny och fin ut.. eller ?

Turbo_Erik
2 januari 2009 · 526 Inlägg

Jag brukar ge höga betyg till riktigt fina originalbilar, seriöst renoverade eller seriöst ombyggda..
Swn spelar det mindre roll vad det är för märke..

JLilja med lem
2 januari 2009 · 63 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Smådetaljer som är genomtänkta gillar jag. Behöver inte vara mycket extra. Välvårdad och stilrent intryck räcker långt.

Sen om det sitter R-fälgar på en vanlig Volvo, Aerovinge på en vanlig Saab eller likande så blir det usla betyg. De hör inte hemma där...
Köp en R, Aero, RS6, M5 eller vad ni nu vill att folk ska tro att ni äger.
Köp 3:e partsstyling och inte försök få värre modell än vad det står på köpekvittot.

Sen om det är en bil med snitt på 3 och man tycker den är värd en 4a så kan jag rösta 5 för att höja snittet mer... lika om det är en bil med för högt snitt.

För egen del så skiter jag i betyget på min bil. Man har fått tagit så mycket skit och avundsjuka när man hämtat ut en ny förstabil för 350´som 19åring. Bara att inse att folk inte kan glädjas med andra.

Jättekul att någon tycker om det personliga jag gjort med bilen så kommentarerna är trevliga.
Syns ju klart att anonyma betyg leder till att folk "straffar"

Så om en bil har 4.999 så röstar du en 1:a för att sänka snittet?

Volvo 244 GL "Renovering pågår" (1988)
KingWS6 TACS Medlem
3 januari 2009 · 457 Inlägg

JLilja skrev:

Martin 9-3 skrev:
Smådetaljer som är genomtänkta gillar jag. Behöver inte vara mycket extra. Välvårdad och stilrent intryck räcker långt.

Sen om det sitter R-fälgar på en vanlig Volvo, Aerovinge på en vanlig Saab eller likande så blir det usla betyg. De hör inte hemma där...
Köp en R, Aero, RS6, M5 eller vad ni nu vill att folk ska tro att ni äger.
Köp 3:e partsstyling och inte försök få värre modell än vad det står på köpekvittot.

Sen om det är en bil med snitt på 3 och man tycker den är värd en 4a så kan jag rösta 5 för att höja snittet mer... lika om det är en bil med för högt snitt.

För egen del så skiter jag i betyget på min bil. Man har fått tagit så mycket skit och avundsjuka när man hämtat ut en ny förstabil för 350´som 19åring. Bara att inse att folk inte kan glädjas med andra.

Jättekul att någon tycker om det personliga jag gjort med bilen så kommentarerna är trevliga.
Syns ju klart att anonyma betyg leder till att folk "straffar"

Så om en bil har 4.999 så röstar du en 1:a för att sänka snittet?

Man måste alltid rösta efter sitt eget tycke och lita på att andra gör det också. Man kan inte anpassa sin röstning efter hur andra gör det då blir siffrorna mer fel.

MrL Med lem
3 januari 2009 · 624 Inlägg

Jag tittar efter detaljer, hur mycket dom har gjort på bilen och skicket.

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se
JLilja med lem
3 januari 2009 · 63 Inlägg

KingWS6 skrev:

JLilja skrev:

Martin 9-3 skrev:
Smådetaljer som är genomtänkta gillar jag. Behöver inte vara mycket extra. Välvårdad och stilrent intryck räcker långt.

Sen om det sitter R-fälgar på en vanlig Volvo, Aerovinge på en vanlig Saab eller likande så blir det usla betyg. De hör inte hemma där...
Köp en R, Aero, RS6, M5 eller vad ni nu vill att folk ska tro att ni äger.
Köp 3:e partsstyling och inte försök få värre modell än vad det står på köpekvittot.

Sen om det är en bil med snitt på 3 och man tycker den är värd en 4a så kan jag rösta 5 för att höja snittet mer... lika om det är en bil med för högt snitt.

För egen del så skiter jag i betyget på min bil. Man har fått tagit så mycket skit och avundsjuka när man hämtat ut en ny förstabil för 350´som 19åring. Bara att inse att folk inte kan glädjas med andra.

Jättekul att någon tycker om det personliga jag gjort med bilen så kommentarerna är trevliga.
Syns ju klart att anonyma betyg leder till att folk "straffar"

Så om en bil har 4.999 så röstar du en 1:a för att sänka snittet?

Man måste alltid rösta efter sitt eget tycke och lita på att andra gör det också. Man kan inte anpassa sin röstning efter hur andra gör det då blir siffrorna mer fel.

det e de jag menar tongue men som jag fattar det så röstar martin ner en bil som har högt betyg bara för att den har högt betyg...

Volvo 244 GL "Renovering pågår" (1988)
Instabil Med lem
3 januari 2009 · 164 Inlägg

Jag kollar först presentationen sen bilderna och infon .. är allt ifyllt så är det iaf en 3 :a  sen är det känslan som styr.. men det skall vara nått extra för att få 5P.

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.
Plymouth Road runner "white shark" (1971)
jmd
3 januari 2009 · 203 Inlägg

Jag börjar med att kika bilderna, för att sedan läsa infon, o sen över till bilderna igen..
o om bilen faller mig i smaken så blir det en 4'a. Och sen beroende på hur "unik" bilen är, lr hur mkt tid/energi ägaren har lagt ner på den, så får den en 5'a... smile
röstar numera inte lägre än 4'a.

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 januari 2009 · 5 753 Inlägg

* Skick
* hur mkt tid och energi som är nerlagt
* Hur den ser ut


Äsch, svårt att säga, men om vi säger så här, ett märke som jag hatar kan även få en femma av mig då jag inte röstar på märket utan jag röstar på hur bilen ser ut, är byggt och tid och energi nerlagt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang