3227
Sök

HJÄLP !!! Volvo 850 se -95 VÄGRAR STARTA

935 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
domarnn skrev:
mickius skrev:
Nollat boxen o testat?

Ursäkta..ja måste låna tråden lite..hur går jag till väga när ja ska nolla boxen? har haft fel på kamalxelgivaren,,å när ja bytt den är felkoderna kvar fast bilen går..

du ska koppla bort batteriet och boxen i nårra minuter ... rätta mig om jag har fel

4 824 Inlägg
3 januari 2009
V_Racing skrev:
domarnn skrev:
mickius skrev:
Nollat boxen o testat?

Ursäkta..ja måste låna tråden lite..hur går jag till väga när ja ska nolla boxen? har haft fel på kamalxelgivaren,,å när ja bytt den är felkoderna kvar fast bilen går..

du ska koppla bort batteriet och boxen i nårra minuter ... rätta mig om jag har fel

Det räcker att bara lyfta ur boxen men annars så kan man släcka felkoderna själv på en 95:a som han har.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

2 452 Inlägg
3 januari 2009
har du gnista till tändstiften?om du inte har det så brukar tändspolen ge sig på dessa bilar,hör du om bränslepumpen surrar till om inte kolla säkringen samnt om den har gått långt bilen så har dessa bränslepumpar en livslängd på ca 20000 mil allt över det är bonus....

döden kommer tillbaka

92 Inlägg
3 januari 2009
Ganska säker på kamaxellägesgivaren...!

//Gahmen\\

183 Inlägg
3 januari 2009
Vilken relä har du bytt på bilen??
Mvh Medde T5

40 Inlägg
3 januari 2009
V_Racing skrev:
Hej har en Volvo 850 se-95 som vägrar starta.Har inga felkoder på bilen.Har bytt bränsle filter,pump,stift,styrbox,relä även spridarna.Kommer tryck till fuelrailen men spridarna öppnar inte.Kan någon i vårt avlånga land hjälpa mig?Tack på förhand

Har prövat att köra på startmotorn å "gunga" men det funkar inte.Har plockat bort spridarna och det kommer bara en liten dusch från spridare nr 4 sedan kommer det inget bränsle mera.

Testat o bytt Lmm?

371 Inlägg
3 januari 2009
Skulle gissa på kammaxellägesgivaren med.
Verkar som din motor inte vet i vilken tändcykel den är.
Inte så hemma på volvo,  men men.

Sök