Hur snabbt kan man ta körkortet?

Gotte91
31 december 2008 · 110 Inlägg

ja då var de så att jag fyller nu den 26 januari. Men då efter som skolan ska betala körkortet så har jag fått vänta med o börja så kommer antagligen (hoppas i alla fall få börja) på körskolan direkt nu efter lovet.

så hur snabbt kan jag ta körkortet ska få paketet med 10 körlektioner osv. Vill ta de så fort jag bara kan

Volvo 740 GLE "Vinter Lekis" (1987)
FLindgren
31 december 2008 · 5 089 Inlägg

Om du lyckas få körkortet på ett halvår.. hur bra erfaren förare tror du själv att du är i trafiken då?

Och det finns nog ingen som kan säga hur fort du kna ta körkort.. antingen vet du hur man kör, och tar det snabbt. eller så kan du inte köra alls, och dte tar flera år..

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
mah88 Schwarz Funf
31 december 2008 · 222 Inlägg

Det är nog bättre ifall du lär dig köra BRA än att ta kortet fort...

Lindgren.. ett halvt år är lite för mycket eller? det beror på hur han beter sig på vägen föresten

Senast redigerat av mah88 (31 december 2008)

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes
ZonaX Svetsare
31 december 2008 · 3 150 Inlägg

Antagligen blir det som på vår skola - du får 1-2 körlektioner per vecka, sen när läraren tycker du är mogen för halkan så ska du köra den, sen måste du vänta till du fyllt 18 med uppkörning och uppskrivning.

Har du "tur" kanske du klarar dig under ca 8 veckor.

Kan säga att jag betalade själv för typ 4-5 extralektioner, bättre med för många än för lite.

Senast redigerat av ZonaX (31 december 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Tengu1969
31 december 2008 · 1 396 Inlägg

2 teori prov och 2 uppkörning gjorde jag. Fick körkortet 10 dagar efter min 18-års dag! Bättre det än att vänta flera månader på skolan, vad är ett körkort värt för dig? wink

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Ek
31 december 2008 · 45 Inlägg

Kompisen lyckades på 2 månader med allting. Men han gick inte på körskola utan fixade allt själv.

MB350se S-klass =)
31 december 2008 · 295 Inlägg

Man kan ju egentligen ta de på sin 18års dag, Om man lärt sig köra och så före man fyllt 18.. å om man gjort halkbanan (halkutbildningen) För idag kan man ju göra teori och uppkörning samma dag..

Själv har jag tagit 1 körlektion totallt, Dock massa teori prov. gjort totalt 7 teori prov och 2 uppkörningar..
Dock är det andra gången jag har körkort just nu..

Allt beror ju egentligen på hur lätt man har för att lära sig teorin och hur lätt man har för att lära sig köra..
Olika från människa till människa.. Visa kan ta de direkt, andra behöver lite mer tid på sig.


Edit: Sen ska man ju ha tur å få tid så snabbt som möjligt med uppkörning, ibland kan de vara långa väntetider på vägverket...

Senast redigerat av MB350se (31 december 2008)

BMW 328IA "beevern" (1997)
Hochland
31 december 2008 · 140 Inlägg

Hade du tagit som privatförare hade du haft de som snabbast! Tog min uppskrivning samma dag som jag fyllde sen 10 dar efter körde jag upp! Snabbast och enklast! Bara du kan köra bil bra så kan du klara dig som privatist!

Saab 9-5 Aero "Snabbeln" (2000)
xorox_88 Smack that ass!!
31 december 2008 · 2 953 Inlägg

tog 2 dagar för mig om man inte räknar med att jag hade gjort halkbanan 2 år innan skrivning 1dec uppkörning 3dec
då gjorde jag allt själv inte en dag på  körskola

Senast redigerat av xorox_88 (31 december 2008)

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 december 2008 · 13 736 Inlägg

1månad och någon vecka vill jag minnas att jag gick på körskola

hade ingen direkt erfarenhet mer än när jag och polarna var ute på våra roadtripp och ingen annan orkade köra smile

längsta tiden tog det nog mellan uppskrivningen och uppkörningen

allt hänger på att visa att man vill ta körkortet på körskolan
jag var nere varje dag och körde datafrågorna
och körde 1-2gånger i veckan

sen klarade jag allt på första försöket
betydligt lättare var det att ta D behörigheten
fast det var väll för att man var äldre smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Muttley
31 december 2008 ·

för mig tog de 6 månader, men räkna bort 2 då jag hade gips på benet emellan så 4 månader totalt, var sjuka väntetider och jag hade inte bråttom.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
31 december 2008 · 5 650 Inlägg

100 års vänte tider på allt fick bara vänta från januari - mars för uppkörnings tid så + att har du inte äns börjat än så har du ju halkbanan oxå om du börjar snart i början av 2009 till sommarn kankse du har de i bästa fall har du tur kan de gå fortare

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Zwudda Refined
31 december 2008 · 1 770 Inlägg

Min kusin fick samma dag som hon fyllde 18 smile Bokade uppskrivning till på morgonen, sen efter hon klarade det så ringde hon uppkörningen, olch dom hade precis fått en avbokning smile

Rydholm Ej Medlem
31 december 2008 · 369 Inlägg

3 dagar efter min födelsedag tog jag mitt!  Jag hade visserligen bokat dom tiderna typ 3 månader innan!

You haven't lived until you found something worth dying for!
stork3n
31 december 2008 · 84 Inlägg

5 dagar tog det för mig, och då kunde jag bara boka skrivníngen före, och den fick jag på min födelsedag, sen var det mitt i sommarn jag tog mitt så det var tajt att få uppkörning, blev så att jag fick köra upp på annat ställe en vad jag hade övat mig, men det gick bra big_smile lycka till fresten!

Audi GT "a dream came true" (1988)
Gotte91
31 december 2008 · 110 Inlägg

FLindgren skrev:
Om du lyckas få körkortet på ett halvår.. hur bra erfaren förare tror du själv att du är i trafiken då?

Och det finns nog ingen som kan säga hur fort du kna ta körkort.. antingen vet du hur man kör, och tar det snabbt. eller så kan du inte köra alls, och dte tar flera år..

jo alltså jag övnings kör så ofta jag kan och började med det direkt efter jag fyllt 16 kanske inte är hundra på ecodriven men men.

jag undrar hur snabbt folk kan ta sitt körkort på alltså så snabbt som möjligt med körlektinerna och allt inte om de är en mäster förare som kan allt innan utan en normal person som gillar att köra bil

Volvo 740 GLE "Vinter Lekis" (1987)
blacklin3 Ugglan-racing
31 december 2008 · 362 Inlägg

1 månad och 4 dagar gick jag på körskola, 6 körlektioner Inkl stadskörning..sen halka å upp körning.. de går snabbt bara man vill och försöker!!

How does dust taste sucker??
Gotte91
31 december 2008 · 110 Inlägg

just måste också fråga är man tvungen att köra halkan?? verkar ju här som många inte gjort de??

hitta nu på nätet att dom införde det i september 2008 så man måste om nån mer ville veta

Senast redigerat av Gotte91 (31 december 2008)

Volvo 740 GLE "Vinter Lekis" (1987)
AudiTQ-90
31 december 2008 · 273 Inlägg

2 månader men en del latning oså , semestertider o det. men läste o övningskörde hemma. och övningskörde men trafikskola 3 ggr. observera att jag inte stressade mig till körkortet.. smile

Senast redigerat av AudiTQ-90 (31 december 2008)

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
Rquired Allmänt envis
31 december 2008 · 12 512 Inlägg

Körde bil innan jag fyllt 16 och var ute på vägarna (och kunde i alla fall hantera bilen och växla etc) så fort jag fyllde 16. Körde sen så fort man fick tillfälle och det blev en hel del. Guld värt med den erfarenheten i ryggen när man ska köra upp.

Ska man stressa sig till ett körkort tror jag inte man blir en bra förare.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang