volvo 740 16 ventilare 90- någon stort jävla problem,

Tommy_P
8 januari 2009 · 396 Inlägg

lh 2,2 på b230f sitter på tidiga 88a och sena 87 och ett gäng 240is. hallgivare (eller vad ni nu väljer att kalla den) sitter i fördelaren på dessa.
känns igen på att det inte finns någon felkodsutläsning.

rätta mej om jag har fel, jag är inget rödblock tyvärr.

Folkabussen
8 januari 2009 · 92 Inlägg

Kolla även om den får soppa klokt... min gick kasst som fan på högre varv när min pump i tanken va kass, sitter ju 2 på dessa bilar...

//Jonas

//Gahmen\\
Volkswagen Typ2 "Folkabuss" (1976)
Sharky
9 januari 2009 · 10 287 Inlägg

Det inte inte helt ovanligt att vissa typer av öppet luftfilter / typ av installation av öppet filter stället till problem. Jag skulle prova med orginal luftburk.

/Göran

Rand skrev:
tillbaka till problem. ....... inte för jag tror det är någon ide men det sitter ett öppet filter prova sätta dit orginalt ? annars vet jag faktiskt inte mer vad jag ska göra. skroten big_smile Mohahaa

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Rand
11 januari 2009 · 1 024 Inlägg

problemet löst, kamrem satt en kvarts fel.. å även ett litet hål i en bränsle slang.

Senast redigerat av Rand (14 januari 2009)

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
vectra_c
14 januari 2009 · 7 Inlägg

hej har själv en 16v som jag renoverat,lamdasondgivaren måste ha hel kabel från givare till kontakt vid H fjäderben,får inte vara skarvad till universal lambdaför då stämmer inte värdena

BMW 325 Cab "Sommarsläden" (1994)
BMW 520D F11 "Familjeturken" (2013)
Volvo 940 Turbo "Driftern" (1994)
Nico-the-kid
14 januari 2009 · 509 Inlägg

skitsnack eller förklara vad du menar

vectra_c skrev:
hej har själv en 16v som jag renoverat,lamdasondgivaren måste ha hel kabel från givare till kontakt vid H fjäderben,får inte vara skarvad till universal lambdaför då stämmer inte värdena

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang