2762
Sök

volvo 740 -90, behöver trim tips

LaddTrycksMissbrukare
125 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#1
tjaa, har då en 740 GL 1990 modell, öppet luft filter & gula spridare har jag, 2.5" avgassystem, finns det något mer roligt rätt billigt o lätt man kan öka några få hästar ur vraket smile ?

Vore tacksam för tips

Försöker iaf
12 817 Inlägg
8 januari 2009
#2
Extraktor rör och vassare kam... ger upp till 50 hk om man har rätt grejjer..
(har jag hört iaf, låter mycket enligt mig på en motor med 116-130 hk original)

Vilken motor sitter det i?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

LaddTrycksMissbrukare
125 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#3
B230F sitter i.

okey såpas mkt alltså.. hmm tack smile

Mvh zkog

Försöker iaf
12 817 Inlägg
8 januari 2009
#4
Zorgetz skrev:
B230F sitter i.

okey såpas mkt alltså.. hmm tack smile

Mvh zkog
OBS, notera vad jag skrev, "har jag hört".. ingen erfarenhet själv destomer av att trimma volvospisar.
Bara hjälpt till då och då.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Varningar. 36
1 200 Inlägg
8 januari 2009
#5
Jag säger såhär; SÖK! Det uppkommer 10 sånna här trådar om dan. Söker du kommer du att hitta sådan innerlig trim-info om volvo så att du tillockmed kommer att kunna trimma styrservon och elhissarna efter en timmes läsning.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

144 Inlägg
8 januari 2009
#6
finns ju hur mycket som hällst att göra. kam, avgas, insug, porta, mappa (kanske sätta i ett eftermarknadssprut), komphöja?

Försöker iaf
12 817 Inlägg
8 januari 2009
#7
Nu får nån hjälpa mig, lånar tråden lite.

Polaren har en 740 GL som han nyligen köpt, en 88 med den äldre varianten av bakljus.

Köpte den besiktad med ett antal 2or (9 st tongue )

En punkt var något i stil med;
"Postionsljus bak felaktig vid samtidig användning" eller något liknande.

Vilka ljus e det som ska lysa på den baktill? De yttersta är position + broms så som jag förstått det.
Sen finns ett bromsljus i bakrutan, men den behöver väl inte fungera?
Precis såhär är det nu. (plus blinkers, backljus, regbelysning och dimljus såklart)

Varför går det inte genom besiktningen??

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (8 januari 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

144 Inlägg
8 januari 2009
#8
te_wik skrev:
Nu får nån hjälpa mig, lånar tråden lite.

Polaren har en 740 GL som han nyligen köpt, en 88 med den äldre varianten av bakljus.

Köpte den besiktad med ett antal 2or (9 st tongue )

En punkt var något i stil med;
"Postionsljus bak felaktig vid samtidig användning" eller något liknande.

Vilka ljus e det som ska lysa på den baktill? De yttersta är position + broms så som jag förstått det.
Sen finns ett bromsljus i bakrutan, men den behöver väl inte fungera?
Precis såhär är det nu. (plus blinkers, backljus, regbelysning och dimljus såklart)

Varför går det inte genom besiktningen??

Mvh Tommy
låter ju som en jordningsfel, det är min tolkning av SBPs text. funkar alt som det ska när du bromsar och blinkar samt lägger i backan?

Försöker iaf
12 817 Inlägg
8 januari 2009
#9
Heller_gbg skrev:
te_wik skrev:
Nu får nån hjälpa mig, lånar tråden lite.

Polaren har en 740 GL som han nyligen köpt, en 88 med den äldre varianten av bakljus.

Köpte den besiktad med ett antal 2or (9 st tongue )

En punkt var något i stil med;
"Postionsljus bak felaktig vid samtidig användning" eller något liknande.

Vilka ljus e det som ska lysa på den baktill? De yttersta är position + broms så som jag förstått det.
Sen finns ett bromsljus i bakrutan, men den behöver väl inte fungera?
Precis såhär är det nu. (plus blinkers, backljus, regbelysning och dimljus såklart)

Varför går det inte genom besiktningen??

Mvh Tommy
låter ju som en jordningsfel, det är min tolkning av SBPs text. funkar alt som det ska när du bromsar och blinkar samt lägger i backan?
Jupp allt funkar som det ska, backen har vi inte testat med, de gör ju inte SBP heller.
Men allt är ju som det ska vara?? De lyser när man har igång ljusen, och lyser starkare när man bromsar..

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

144 Inlägg
8 januari 2009
#10
te_wik skrev:
Heller_gbg skrev:
te_wik skrev:
Nu får nån hjälpa mig, lånar tråden lite.

Polaren har en 740 GL som han nyligen köpt, en 88 med den äldre varianten av bakljus.

Köpte den besiktad med ett antal 2or (9 st tongue )

En punkt var något i stil med;
"Postionsljus bak felaktig vid samtidig användning" eller något liknande.

Vilka ljus e det som ska lysa på den baktill? De yttersta är position + broms så som jag förstått det.
Sen finns ett bromsljus i bakrutan, men den behöver väl inte fungera?
Precis såhär är det nu. (plus blinkers, backljus, regbelysning och dimljus såklart)

Varför går det inte genom besiktningen??

Mvh Tommy
låter ju som en jordningsfel, det är min tolkning av SBPs text. funkar alt som det ska när du bromsar och blinkar samt lägger i backan?
Jupp allt funkar som det ska, backen har vi inte testat med, de gör ju inte SBP heller.
Men allt är ju som det ska vara?? De lyser när man har igång ljusen, och lyser starkare när man bromsar..

Mvh Tommy
även om du vrider på p-ljus eller varselljus?
hmm adu  isåfall har jag ingen aning
Senast redigerat av Heller_gbg (8 januari 2009)

Försöker iaf
12 817 Inlägg
8 januari 2009
#11
Japp allt e som det ska vara. Iofs kan ju gubben som sålde bilen ha fixat de redan, ville bara vara säker på att de som lyser nu, är tillräckligt.

Gonatt! smile ...förresten.. nytt rekord tror jag.. var upp 9 trådar samtidigt på "forum just nu" som handlade om 740... Vart är världen påväg? hahaha.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

26 Inlägg
8 januari 2009
#12
Varför bara inte leta upp ett 740 forum nånstans och söka först, kanske starta en tråd där ist. tex här kanske http://www.svenskavolvo7900klubben.se/phpBB3/index.php

Inte menat som nått påhopp, men kan garantera dej att du får bättre och mer preciserad hjälp där bland enbart volvo folk;)
Senast redigerat av Hampe85 (8 januari 2009)


LaddTrycksMissbrukare
125 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#13
Tack hampe wink

26 Inlägg
551 Inlägg
8 januari 2009
#15
te_wik skrev:
Extraktor rör och vassare kam... ger upp till 50 hk om man har rätt grejjer..
(har jag hört iaf, låter mycket enligt mig på en motor med 116-130 hk original)

Vilken motor sitter det i?

Mvh Tommy
ganska långt ifrån 50hk kan jag säga.. det ger kanske 10-15 hk på den motorn. fast du flyttar ju registret så det kan bli en roligare bil så sätt med rätt kam o extraktor..

You can't B serious, oh K


Sök